Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK VII] 1,8 TD (70 KM) Swap turbiny wraz z interculerem

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2011-11-05 09:48:58

sam naprawiam ...
http://peb.pl/search.php?searchid=201574354
2015-08-31 12:08
  
 
 2011-11-02 18:03:16

Przyznasz jednak że stwierdzenie że po założeniu nie będzie to jeździć tylko wyglądać, na przykładzie mojej fordziny, to "lekkie" nadużycie. Osobiście nie wyobrażam sobie co tam można by było źle zrobić, jeśli ma się miejsce z kanałem, odpowiednie narzędzia, i odrobinę umiejętności i pojęcia Zwłaszcza że to wszystko pasuje 1:1, nic nie trzeba rozwiercać, gwintować, itp. cudować.

No i podkręcenie o 10 koników teoretycznie silniejszej jednostki to trochę nie to samo co uturbienie wolnossącej, i zyskanie w ten sposób dodatkowo 40 koni.

[ wiadomość edytowana przez: ministerq dnia 2011-11-02 18:04:12 ]
2012-03-26 01:39
  
 
 2011-11-01 12:59:08

Pisałem to dla osób które zakładają temat nie mając zielonego pojęcia, jest też osoba która wypluła ponad 100KM z td 90konnego.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-28 12:12
  
 
 2011-11-01 10:33:07

Cytat:
2011-11-01 09:45:17, MaRRecki pisze:
Ale jednak kolega ministerq uturbił wolnossące 1.8d które z tego co pamiętam przed modami miało 54 hp, a po uturbieniu, podkręceniu dawek wyhamowało na 94 hp i ponad 200nm momentu. Są na to wykresy, więc jednak coś tam się da zrobić.




A tak wygląda obecnie:

Wyszło 94.1KM przy 3892 obr/min, maks moment - 215Nm. Na seryjnej pompie z wolnossaka.
Są dwa pomiary, które miały sprawdzić "działanie" wlotu powietrza - na drugim została trochę przestawiona dmuchawa.

Tu są filmiki z pomiaru:
film 1
film 2

Na drugim widać podkręcone dawki na pompie w początkowym zakresie obrotów jeszcze zanim się turbina załącza.

Silnik jeździ od około maja, przeżył kilka wypadów nad morze ze śląska i z powrotem, codziennie dojeżdża do Olkusza z Dąbrowy Górniczej (dojazdy do pracy) - trasa nr. 94. Nie oszczędzam go. Jedyne co średnio daje radę to sprzęgło, ale do tego w dużym stopniu się ja przyczyniłem.
Auto zostało shamowane jakiś miesiąc temu, po kilku miesiącach intensywnej eksploatacji, by wykluczyć efekt "świeżej krwi", zaraz po dołożeniu nowego osprzętu.


[ wiadomość edytowana przez: ministerq dnia 2011-11-01 10:58:03 ]
2012-03-26 01:39
  
 
 2011-11-01 10:25:42

Cytat:
Da sięzałożyć ale nie będzi to jeździć. Taki projekt był robiony już na forum i nie jeździło to.



Widocznie zrobił to ktoś, kto średnio wiedział co robi. Ta konstrukcja jest tak prosta, że po spełnieniu pewnych oczywistych warunków (więcej powietrza z turbo + więcej dawki paliwa) to po prostu musi lepiej działać.

[ wiadomość edytowana przez: ministerq dnia 2011-11-01 10:27:20 ]
2012-03-26 01:39
  
 
 2011-11-01 09:45:17

Cytat:
2011-11-01 09:40:27, Kleszczak pisze:
Da sięzałożyć ale nie będzi to jeździć. Taki projekt był robiony już na forum i nie jeździło to. Szkoda czasu. Kolega(nie pamiętam który) zrobił to by pokazać że da się i od razu napisał że nie daje to nic. Poza efektem wizualnym.




Ale jednak kolega ministerq uturbił wolnossące 1.8d które z tego co pamiętam przed modami miało 54 hp, a po uturbieniu, podkręceniu dawek wyhamowało na 94 hp i ponad 200nm momentu. Są na to wykresy, więc jednak coś tam się da zrobić.
2019-11-17 16:07
  
 
 2011-11-01 09:40:27

Da sięzałożyć ale nie będzi to jeździć. Taki projekt był robiony już na forum i nie jeździło to. Szkoda czasu.
Kolega(nie pamiętam który) zrobił to by pokazać że da się i od razu napisał że nie daje to nic. Poza efektem wizualnym.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-28 12:12
  
 
 2011-11-01 05:23:51

Cytat:
2011-10-31 23:16:56, Pele19m pisze:
Nie wiem czy macie świadomość tego co się stanie, jak będzie za mało paliwa w stosunku do ciśnienia doładowania... [ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-10-31 23:55:26 ]


Cytat:
Pele19m pisze:
ale jak nie ustawisz dawki to turbina będzie pompować, a paliwa nie będzie - tak jak napisałeś, więc zapewne wiesz co się stanie.


W dieslu co się może stać ?
ale własnie rodzi się tu pytanie czy w dieslach z komorą wstępną wtrysk jest znacznie wczesniej przed GMP niż w wtrysku bezposrednim? jesli tak to faktycznie spalanie stukowe może wystąpić.

Cytat:
Ministerq pisze:
Masz tam lucasa czy boscha? Jak Boscha to mogę Ci krok po kroku napisać jak to zrobić.


Chyba raczej lucasa.
2011-11-26 22:32
  
 
 2011-10-31 23:54:54

Co do boostera, to oczywiście masz rację, mój błąd, miałem na myśli pompę.

Cytat:
2011-10-31 20:54:56, Rechotnik pisze:
Czy da radę od tak po prostu przełozyć turbinę...



Jeśli jesteś ogarnięty to można zrobić tak jak pisałeś (ministerq), ale jak nie ustawisz dawki to turbina będzie pompować, a paliwa nie będzie - tak jak napisałeś, więc zapewne wiesz co się stanie.


[ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-10-31 23:55:49 ]
2014-04-07 21:13
  
 
 2011-10-31 23:48:28

Cytat:
2011-10-31 23:16:56, Pele19m pisze:
Turbina z wersji 90KM jest sterowana boosterem, a ta w wersji 70km nie,



Śmiem twierdzić że jest dokładnie odwrotnie - to turbina steruje boosterem w pompie, który powoduje że pompa zapodaje więcej paliwa.

Cytat:
więc żeby włożyć turbo z wersji 90KM musisz też zmienić pompę.



Nic podobnego. Wystarczy że podkręci dawki na pompie.
Napisałbym więcej na ten temat, ale wiem że tu takie eksperymenty są niepopularne, ze względu na wszystkowiedzących teoretyków którzy twierdzą że tak się nie da (czytałem podobne wątki na ten temat), ale mogę powiedzieć tyle, że moja fordzina śmiga na pompie i słupku z wolnossaka, która to oczywiście nie posiada boostera, a turbo, IC, i reszta osprzętu jest z TD z wersji 90KM. Wężyk boostera zaślepiony, pompa podkręcona, i fordzina w ten sposób zrobiła już 15 tyś km.



[ wiadomość edytowana przez: ministerq dnia 2011-10-31 23:49:35 ]
2012-03-26 01:39
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM