| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << | |
|
Autor | |
PabloW85 LOB SYMPATYK
 Omega B FL Krotoszyn | 2012-02-03 19:47:56 Odpowiedź tutaj |
2023-09-25 23:50 | |
erwinomega LOB WETERAN
 Irmscher Ostroleka-Neustadt/Wstr. | 2012-02-03 18:26:38 Podepne sie pod temat.
Od jakiegos czasu miałem objawy wskazujące na uwalony Czujnik położenia wału,ale oczywiscie póki jeszcze sie toczył to sie zostawiało robote na "jutro".No i dzis zonk.Jak stanąłem na skrzyżowaniu to 20 min potrzebowała łamaga,aż wróciła do gry.Ale jak już odpaliła to dawaj szybko na kanał.Dzieki Immo za szybką,ale jak cenną odpowiedz,bo wiesz jak jest,jeszcze przez przypadek bym cos innego wykrecił.Czujnik zamówiony,na jutro bedzie i teraz zapytanie,bo wiadomo,że tą samą drogą nie wcisne kabelka.Czy są jakies specjalne wskazania któredy najlepiej poprowadzic przewód.Chyba gdzies,ktos pisał,że najlepiej jak najdalej możliwie od cewki.Prawda,czy fałsz?
----------------- >Wir leben Autos [ wiadomość edytowana przez: erwinomega dnia 2012-02-03 18:43:08 ] |
2017-04-30 23:37 | |
silent LOB SYMPATYK
 ΩB 2.5 Warszawa | 2012-01-26 11:40:13 cóż... dzięki za info.
Zaoszczędziliście mi fatygi.
@serek_elite - w ten sposób można byłoby wrzucić do kufra pompkę paliwa, może przekaźnik do tej pompki i kilka innych gratów must have
pozostaje tylko mieć nadzieję że Opel wiedział co robi. Może w V6/R6 awaria czujnika czy zanik sygnału może narobić więcej szkód dla portfela niż w najgorszym przypadku odholowanie auta do warsztatu.
Chociaż z drugiej strony totalne zamrożenie auta gdzieś na zadupiu w Austrii z powodu zepsucia się pizdryka za 130 pln...
Ku..wy słane w eter byłyby słyszane zapewne w promieniu kilku kilometrów
|
2014-10-01 13:08 | |
serek_elite LOB NET MEMBER
 Huntingdon | 2012-01-26 11:20:29 dobrze miec ze soba zapasowy czujnik tak na wszelki wypadek
zwlaszcza jak sie jedzie w dluzsza trase [ wiadomość edytowana przez: serek_elite dnia 2012-01-26 11:21:24 ] |
2016-03-14 20:32 | |
MEGA_3 LOB WETERAN
 caravany dziwne Kalisz | 2012-01-25 19:23:44 R6 (C30SE/J) też umiera na śmierć jak padnie czujnik wału
ot genialne konstrukcje i osprzęt od Boscha ----------------- www.motoryzacja.sklep.pl |
2013-08-03 22:11 | |
7gsi LOB MEMBER
 wieś | 2012-01-25 15:36:51 Cytat:
| 2012-01-25 10:34:43, Immo pisze:
Mam złe wieści, kilka osób na własnej skórze obaliło ten mit
|
|
niestety
jeden z felerów v6 to całkowite unieruchomienie sprawnego auta przez dupowaty czujnik. Mogli dać tryb awaryjny na dojazd, ale coż.
----------------- ...hodowca. |
2024-01-14 01:03 | |
profil-usunięty
 | 2012-01-25 10:34:43 Cytat:
| 2012-01-25 10:21:48, silent pisze:
Może dopisze jeszcze że gdzieś wyczytałem że przy takich awariach w ostateczności można wyjąć wtyczkę przepływomierza. Silnik powinien dać się odpalić i wejść w tryb awaryjny. W sam raz żeby dojechać do cywilizacji i nie płacić za lawetę. Nie wiem tylko czy to prawda. Obadam to przy najbliższej okazji. |
|
Mam złe wieści, kilka osób na własnej skórze obaliło ten mit  |
| |
silent LOB SYMPATYK
 ΩB 2.5 Warszawa | 2012-01-25 10:21:48 Dzięki za odpowiedzi.
W takim razie idę na zakupy po czujnik.
Może dopisze jeszcze że gdzieś wyczytałem że przy takich awariach w ostateczności można wyjąć wtyczkę przepływomierza. Silnik powinien dać się odpalić i wejść w tryb awaryjny. W sam raz żeby dojechać do cywilizacji i nie płacić za lawetę. Nie wiem tylko czy to prawda. Obadam to przy najbliższej okazji.
|
2014-10-01 13:08 | |
homer171 LOB SYMPATYK
 Esesman Wrocław | 2012-01-22 01:50:53 czujnik wału korbowego... ----------------- moja aukcje |
2013-03-24 13:31 | |
PabloW85 LOB SYMPATYK
 Omega B FL Krotoszyn | 2012-01-20 22:00:18 Cytat:
| uwalony czujnik przy braku błędów - to cenna uwaga |
|
Cenna cenna, sam niedawno przerabiałem ten temat, zero błędów a Oma świrowała, raz odpalała przez kilka dni bez zarzutu i na ciepłym i na zimnym silniku a raz nie odpalała - jak był ciepły silnik, wystarczyło wtedy poczekać 15 - 20 minut i zapaliła, w fazie końcowej przed samą wymianą czujnika potrafiła zgasnąć na przykład przed skrzyżowaniem. Stary czujnik był oryginalny i wyglądał jak nowy, kable idealne także nie patrz na wygląd. Po wymianie jak ręką odjął wszystko cacy na szczęście. Ja za czujnik Boscha dałem 160 zł. |
2023-09-25 23:50 | |
7gsi LOB MEMBER
 wieś | 2012-01-20 21:14:29 Cytat:
| 2012-01-20 21:01:41, silent pisze:
uwalony czujnik przy braku błędów - to cenna uwaga. W przypadku takiej opcji, rozgrzany motor gaśnie sam czy tylko nie można odpalić już zgaszonego? z tym 135 to też opis sobie przeczytałem, tylko co mi po tym jak nie wiem w który punkt G łapki wsadzić, żeby złomega poczuła dreszczyk pozytywnych emocji.
|
|
gaśnie sam i nie idzie odpalić - przynajmniej u mnie.
z punktem G w omedze to nie pomogę, inne zainteresowania ----------------- ...hodowca. |
2024-01-14 01:03 | |
silent LOB SYMPATYK
 ΩB 2.5 Warszawa | 2012-01-20 21:01:41 uwalony czujnik przy braku błędów - to cenna uwaga.
W przypadku takiej opcji, rozgrzany motor gaśnie sam czy tylko nie można odpalić już zgaszonego?
z tym 135 to też opis sobie przeczytałem, tylko co mi po tym jak nie wiem w który punkt G łapki wsadzić, żeby złomega poczuła dreszczyk pozytywnych emocji.
|
2014-10-01 13:08 | |
7gsi LOB MEMBER
 wieś | 2012-01-20 20:42:25 Cytat:
| 2012-01-20 19:32:40, serek_elite pisze:
mialem juz kilka razy tak ze czujnik padal a nie bylo bladu 19
|
|
potwierdzam - czujnik trup a błędów zero.
pomogło nie mierzenie czy sprawdzanie - bo raz było ok a raz po nagrzaniu już nie - tylko wymiana na nowy. Zamiennik nowy coś 150zeta, wymiana max 30min bez kanału - jak są małe łapki na stanie
@silent
mój wcześniejszy post to zdekodowany błąd 135 o który pytałeś. ----------------- ...hodowca. |
2024-01-14 01:03 | |
serek_elite LOB NET MEMBER
 Huntingdon | 2012-01-20 19:32:40 mialem juz kilka razy tak ze czujnik padal a nie bylo bladu 19
|
2016-03-14 20:32 | |
silent LOB SYMPATYK
 ΩB 2.5 Warszawa | 2012-01-20 18:19:08 #7gsi
no właśnie z tym napięciem to ciekawa sprawa, bo ładowanie jest ok (mam na stałe podłączone takie małe gówienko, które pokazuje mi napięcie na bieżąco), prądu ubywa na wyłączonym aucie w ilości książkowej, a Oma nie jeżdżona 2 tygodnie spokojnie odpala.
Co do czujnika (roczek auta '9  to wiem dokładnie który to
Po prostu podczas wymiany klinowego na podniesionym aucie dokładnie się przyjrzałem temu czujnikowi, a właściwie to często palącym się kabelkom. Będę woził miernik. W razie problemów pomierzę rezystancję na wtyczce tego czujnika.
Jest tylko jedno ale. Gdyby to był ten czujnik, wywaliłoby mi bodajże błąd 19. U mnie tego nie stwierdzono. Dlatego proszę Was o inne scenariusze potencjalnej awarii.
|
2014-10-01 13:08 | |
serek_elite LOB NET MEMBER
 Huntingdon | 2012-01-20 17:59:31 wlasnie ten (magnes) czujnik walu czesto sie psuje w omegach V6
znajduje sie w okolicy filtra oleju a nie przy pasku klinowym
ktory rok jest tej omegi??
|
2016-03-14 20:32 | |
syncmasters100 LOB SYMPATYK
 OMEGA A CD Diamant/ ... sztabin | 2012-01-20 17:56:25 jak by siadał ci czujnik na wale to by gasła jak rozgrzeje sie silnik, przynajmniej ja tak mialem, pierw czasami szarpala a potem check i stoisz. u mnie czujnik to byl piezoelektryk a nie magnes na przewodzie tylko ze silnik X30XE |
2018-04-14 19:04 | |
7gsi LOB MEMBER
 wieś | 2012-01-20 17:29:24 zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
dużo biegania z miernikiem - trzeba prześwietlić, gdzie sie prąd podziewa. ----------------- ...hodowca. |
2024-01-14 01:03 | |
silent LOB SYMPATYK
 ΩB 2.5 Warszawa | 2012-01-20 14:51:50 miałem ostatnio w psim polu przypadłość - zatrzymałem się na pół godziny i auto nie odpaliło. Rozrusznik kręcił żwawo, ale Oma załapać nie chciała. Sprawdziłem błędy spinaczem (31, 135), pomacałem bezpieczniki, przekaźniki i auto odpaliło. 135 dalej siedział. Pamiętam że kilka miesięcy temu po zajebistej ulewie też auto odpalić nie chciało, ale następnego dnia problemu już nie było.
To o co Was proszę, to dobra rada co sprawdzać w momencie jak następną razą auto nie odpali.
To co już wiem:
1. sprawdzić czy jest napięcie na pompie paliwa podczas kręcenia,
a) jeżeli napięcie jest to sprawdzić czy paliwo się leje pod maską z jakiegoś magicznego zaworu podczas kręcenia rozrusznikiem
b) jeżeli napięcia nie ma to zamienić fioletowe przekaźniki w trójkącie pod maską
Jeżeli napięcie do przekaźnika nie dochodzi, to może być problem z czujnikiem położenia wału. Sprawdziłem ostatnio kabelek do tego czujnika podczas wymiany klinowego i wydaje się być ok. Czujnik to podobno raczej nie psujący się kawałek magnesu.
Co dalej? Jeżeli koncepcja z awarią zasilania motoru paliwem padnie, co jeszcze mogę na szybkiego sprawdzić?
I co oznacza błąd 135 ?????
|
2014-10-01 13:08 | |
|
|