Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Rozrząd - Blokujący się silnik

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2012-02-11 23:24:39

Na chwile obecną pewnie też kolo 150-200 bo już zostawiłem 100zł za rozebranie walka rozrzadu (zaworow) + diagnoze.
2012-02-21 00:35
  
 
 2012-02-11 11:34:47

Tylko pamiętaj, że w tym co kupisz ("lepszym aucie") też będziesz musiał to zrobić tj. rozrząd. Zgadzam się z kol Kris75 sama naprawa tego co się uszkodziło to znikomy koszt, a najwięcej kosztuje rozrząd który i tak musiałbyś zrobić. Tak wogóle to za tą wymianę rozrządu trochę dużo 300zł... wiem, że mechanicy u mnie w okolicy biorą jakieś 150. Szkoda, że nie mieszkasz bliżej, bo byłbym w stanie Ci pomóc.
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-02-10 23:18:21

Cytat:
2012-02-10 20:19:14, Kris75 pisze:
Czy może kolega powiedzieć ile w końcu tych pasków tam strzeliło? A jak pasek od alternatora..... Bo jeśli, cyt. mistrza, "na pych" to oki a jak wpadł na pomysł "na hol" to nie wiem czy nie będzie się jarzyć kontrolka od ładowania.... Zasada nr 1 kolego student - nie bierz na poważnie rad mechaników mających problemy z ortografią ojczystego języka (interpunkcję można wybaczyć) to już na poważnie oczywiście. Doskładaj sobie pieniążków na jaki taki remont i zrób to raz ale w całości. Skubiesz się z kasą na zawory, robociznę, wymieniać nie wymieniać a policzyłeś sobie w ogóle nowy rozrząd? Bo to chyba jeden z większych składników całości. Nie traktuj tego jako jakieś wyrzuty itp. Spokojnie uskładaj i rób. I zapomnij że od mechanika coś wydrzesz, no chyba że jeleń jest



Strzelił pasek od napędu pompy paliwowej + pasek od zaworów. Do tego Pasek od alternatora jest w bardzo kiepskim stanie Nie ma sensu trzymać tego autka. Wole je sprzedać tym bardziej, że jest zainteresowanie. Wole kase z remontu odłożyć, wyskubać troche kasy do wakacji i w wakacje kupić coś droższego
2012-02-21 00:35
  
 
 2012-02-10 20:19:14

Czy może kolega powiedzieć ile w końcu tych pasków tam strzeliło?
A jak pasek od alternatora.....
Bo jeśli, cyt. mistrza, "na pych" to oki a jak wpadł na pomysł "na hol" to nie wiem czy nie będzie się jarzyć kontrolka od ładowania....

Zasada nr 1 kolego student - nie bierz na poważnie rad mechaników mających problemy z ortografią ojczystego języka (interpunkcję można wybaczyć) to już na poważnie oczywiście. Doskładaj sobie pieniążków na jaki taki remont i zrób to raz ale w całości. Skubiesz się z kasą na zawory, robociznę, wymieniać nie wymieniać a policzyłeś sobie w ogóle nowy rozrząd? Bo to chyba jeden z większych składników całości. Nie traktuj tego jako jakieś wyrzuty itp. Spokojnie uskładaj i rób. I zapomnij że od mechanika coś wydrzesz, no chyba że jeleń jest
2013-11-24 16:30
  
 
 2012-02-10 17:29:32

Przy odpalaniu na pych, a co gorsza na hol, jak puszcisz sprzęgło w trybie 0-1 to pasek ma dużo gorzej, niż przy kręceniu rozrusznikiem, czy tam przy pchaniu, ale delikatnym puszczaniu sprzęgła. Dodajmy do tego fatalny stan pasków i już. Właśnie dlatego, że na pompie jest znikomy opór tak napisałem, bo inaczej nie ma opcji, żeby ten pasek strzelił - w dodatku w tym samym czasie co pasek rozrządu...
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-02-10 15:13:54

Cytat:
2012-02-10 13:32:33, fiolek992 pisze:
emtees - Zaworu nie wymienia się od tak. Zawór kosztuje 10-20zł, lecz jego wymiana z pewnością nie będzie kosztowała 10zł



Wyciągałem u siebie zawory i zakładałem. Z odpowiednimi narzędziami wyjęcie i włożenie jednego zaworu to pare minut. + czas na dotarcie. W AutoSzlifie np. wyjęcie 16'tu zaworów kosztuje właśnie 10zł. Nie sądzę, żeby w takim razie wymiana jednego zaworu kosztowała znacznie więcej.

Kup drugi silnik, wkładaj i najwyżej sprzedaj auto. Ten sobie weź i go oddaj na złom to też sporo kaski wskoczy.


-----------------
www.facebook.pl/FordTechpl - Fanpage

[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-10 15:15:18 ]
2016-05-25 18:43
  
 
 2012-02-10 14:49:05

Cytat:
2012-02-10 13:58:49, jethro pisze:
Inna sprawa, że dalej nie bardzo rozumiem jak wyglądała "naprawa" przez pierwszego mechanika. Z tego co zrozumiałem to on dał ciała i powinieneś z nim się kłócić



To poczytaj calość.



Pele, nie wiem w czym Ci to potwierdza teze odpalania na pych ze pekl pasek z pompy.. przeciez on ma znikome obciazenia.

jak dla mnie zerwane 2 paski i wypadajace rolki to był cud ze to auto jeszcze jechalo. rozrzad zarzniety do granic możliwości.

czytajac ogłoszenie sprzedazy "Wszystkie płyny, filtry oraz części eksploatacyjne itp. były wymieniane na czas." i znajac sytuacje mogę jedynie stwierdzić ze wymiany były od dupy strony - rozrzad jest najwazniejszy, pozniej olej i na koncu filtry.

nie stać kogos na auto, trzeba sie przesiasc na rower.
2020-12-15 00:38
  
 
 2012-02-10 14:27:24

Jak zerwał się pasek z pompy to musiał być baaardzo stary - ale potwierdza to IMO tezę, że 1-szy mechanik odpalał na pych. Jak masz minimalne zdolności manualne i trochę chęci to możesz zrobić to wszystko sam i odpadną Ci koszty roboty.
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-02-10 13:58:49

ja rozumiem Ciebie po części - w sumie miałeś pecha co do tej całej sytuacji.
Ale z drugiej strony to takie rzeczy się zdarzają, jak się nie wie lub nie interesuje, co się z samochodem powinno zrobić co jakiś czas. Przegapiłeś termin wymiany rozrządu, więc powinieneś mieć pretensje raczej do siebie, a nie do samochodu.
Jak się dba, tak się ma. Poza tym, jak się nie ma pieniędzy na utrzymanie samochodu to może warto zrezygnować z niego na jakiś czas?
Inna sprawa, że dalej nie bardzo rozumiem jak wyglądała "naprawa" przez pierwszego mechanika. Z tego co zrozumiałem to on dał ciała i powinieneś z nim się kłócić
2020-03-13 16:18
  
 
 2012-02-10 13:32:33

Uznałem, że nie warto naprawiać auta. Zerwały sie oba paski, rolki po zdjęciu obudowy paska po prostu wyleciały. Pompa wody jest w strasznie kiepskim stanie. Poza tym nie mam pewności czy auto będzie na chodzie po wymianie samego rozrządu. Rozrząd z pompą około 400zł (Bądź więcej) Robocizna 300zł to już szacowany koszt 700zł. Bez wątpienia jeszcze coś by wyszło w "praniu". Dodatkowo dziś przy odbiorze auta od mechanika poraz drugi pękł napinacz linki sprzęgła (czyli włożyłem 90zł w jego wymiane na marne). Szczerze to mam już dość tego autka Wszystko robi na moją niekorzyść. Zobaczymy ile mi zaproponują na złomie, ewentualnie może znajdzie sie jakiś kupiec - może przynajmniej przez chwile będę miał szczęście

Cytat:
Wybaczcie, że całego tematu nie przeczytam, ale mi się nie chcę. Będę bazował na informacjach z ostatniej strony.

Poszedł rozrząd, zawór krzywy i ktoś chce składać silnik bez jego wymiany. Na szczęście widzę, że są tutaj rozsądni ludzie, którzy podpowiadają, żeby to zrobić. I słusznie. Mechanik za wymianę i dotarcie jednego zaworu ile weźmie? 10zł? A nowy zawór kosztuje z 30 może? Dodatkowo, nie wiem jak ma się zawór sam wyprostować 0_o W życiu bym nie liczył na coś takiego, a konsekwencje takiego postępowania mogą być naprawdę niemiłe. Może zawór zaciąć się w prowadnicy co doprowadzi do jego kolizji z tłokiem, bądź nie będzie się chciał otworzyć i może "wyżej" narobić szkód, może znowu zablokować się silnik i przeskoczyć pasek czego konsekwencje powinny też być znane, może też nie trzymać ciśnienia w cylindrze, a przypominam, że to diesel i w nim jest ono dużo wyższe niż w silniku benzynowym.

Co do planowania głowicy - słusznie ktoś zauważył, że w dieslach głowic się nie planuje generalnie, chociaż z tego co pamiętam dopuszcza się taką możliwość(ale nie w każdym silniku). Liniałem trzeba sprawdzić jak równa ona jest i wtedy decydować, chociaż jeśli silnik nie był zagrzany to nie sądzę, żeby się ona pogięła. I wbrew powszechnym opiniom nie jest też konieczne planowanie głowicy aluminiowej w silnikach benzynowych. A to, że wszyscy planują wynika z prostego faktu - mało komu chce się sprawdzać czy głowica nie jest zwichrowana. Każdy daje do planowania i się nie przejmuje niczym, bo klient zapłaci. Bo jeśli głowica jest prosta to po kiego ją planować?



emtees - Zaworu nie wymienia się od tak. Zawór kosztuje 10-20zł, lecz jego wymiana z pewnością nie będzie kosztowała 10zł
2012-02-21 00:35
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM