Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Rozrząd - Blokujący się silnik - Strona 2

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2012-02-09 17:39:01

Cytat:
2012-02-09 17:37:16, shadk-k pisze:
Wg. ksiazki w dieslu nie jest to konieczne. uszczelke musisz oczywiscie kupic bo przeciez glowice trzeba sciagnac. przy okazji wymienilbym uszczelniacze na zaworach - bardzo maly koszt.


Możliwe że w dieslu nie trzeba brałem pod uwagę benzynę.

-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska
2020-04-05 12:24
  
 
 2012-02-09 17:37:16

Wg. ksiazki w dieslu nie jest to konieczne.

uszczelke musisz oczywiscie kupic bo przeciez glowice trzeba sciagnac. przy okazji wymienilbym uszczelniacze na zaworach - bardzo maly koszt.
2020-12-15 00:38
  
 
 2012-02-09 17:34:26

Planowanie głowicy przy wymianie uszczelki jest konieczne. Nie będę wgryzał się w temat dlaczego itp., dobry mechanik nie da Ci gwarancji na tą robotę jeśli przy wymianie uszczelki nie będziesz chciał planować głowicy.

-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska
2020-04-05 12:24
  
 
 2012-02-09 17:29:53

A czy orientujecie się jakie są koszta wymiany zaworów ? Przy okazji tak jak kolega niżej napisał pewnie trzeba uszelke wymienic. I czy trzeba przy zdejmowaniu głowicy ją planowac ?
2012-02-21 00:35
  
 
 2012-02-09 17:17:04

nie tyle sie wyprostuje co się po prostu wyklepie - jednak nigdy to juz nie bedzie szczelne.

gorzej z reszta byc nie może, wiecej szkód raczej już nie narobi.


a tak przy okazji jest to dobra przestroga aby pamietac o wymianie rozrzadu.


fakt, czasami brakuje pieniedzy i się ryzykuje ale trzeba pamietac ze to nasza wina ktora pozniej moze kosztowac wiecej..



tak dla ciekawostki, wymienilem u siebie pasek (1.8D) po 120tys. wymiana bya na styk bo jedna plastikowa rolka pekla na pol.. ale o dziwo pasek oddalem koledze, zalozyl sobie i juz jakies 20 albo 30 tys na nim zrobil.. pasek gates'a

[ wiadomość edytowana przez: shadk-k dnia 2012-02-09 17:17:45 ]
2020-12-15 00:38
  
 
 2012-02-09 16:43:38

Cytat:
2012-02-09 16:30:54, shadk-k pisze:
Za przeproszeniem przestańcie pieprzyć, że mechanik ma pokryć koszty naprawy bo ktoś odstawił mu auto na chodzie, w którym rozrzad nie był wymieniany sto lat a pasek móglbyc już w strzepach. To nie wina mechanika tylko własciciela auta który nie zadbał o wymiane rozrzadu na czas, mechanik mial akurat pecha że na niego trafił kres paska. Też jestem często cięty na mechaników a w szczególnosci na "mechaników" ale do cholery nie przesadzajmy. Nie mozna winic czlowieka za to ze dostał do naprawy auto w ktorym rozrzad mogl trzymac sie na włosku (jak sam wlasciciel pisze nikt nie wie kiedy byl wymieniany, a tym samym w jakim byl stanie) i przy probie odpalenia pasek wyzional ducha. zniszczenia potwierdzaja wersje mechanika - jeden zawor. gdyby auto bylo odpalane na pych to zniszczenia byly by wieksze - porownajcie sobie sile rozrusznika, a siłe bezwładnosci auta ktore chce sie toczyć, ma wbity bieg i zerwany pasek... Wszyscy są mądrzy dopoki nie znalezliby sie na miejscu "Pana Mietka". Dodam że miałem kumpla od którego pożyczyłem auto i dosłownie przy nim odpalając pękł pasek - chciał mnie obciązyc kosztami - zapytalem sie kiedy wymienial rozrzad - odp. "nie wiem", przy nim wyciagnalem zaolejony pasek rozrzadu, w ktorym brakowalo zabkow, delikatnie paznokciem poruszalem reszte zabkow i odpadly. rzucilem pasek pod maske, stwierdzilem ze "jak dba tak ma" a ja za nic płacic nie bede. Sam zaniedbal a na mnie po prostu "trafilo", stał kolo mnie, widzial ze tylko odpalalem wiec sorry, nie moj problem. jeden zawór delikatnie oberwal - po zalozeniu paska i pojezdzeniu troche, wsio bylo ok. [ wiadomość edytowana przez: shadk-k dnia 2012-02-09 16:36:05 ]



Dokładnie jak kolega pisze Ten mechanik u którego teraz stoi auto jest najlepszy w moim mieście jeśli chodzi o diesle. Ponadto jest uczciwy i zdziera z ludzi kasy. Twierdzi, że w 90% założenie samego pasko powinno rozwiązac problem, ponieważ zawór powinien się wyprostowac (przynajmniej w jakimś stopniu).

[ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2012-02-09 16:44:01 ]
2012-02-21 00:35
  
 
 2012-02-09 16:30:54

Za przeproszeniem przestańcie gadać głupoty, że mechanik ma pokryć koszty naprawy bo ktoś odstawił mu auto na chodzie, w którym rozrzad nie był wymieniany sto lat a pasek móglbyc już w strzepach.

To nie wina mechanika tylko własciciela auta który nie zadbał o wymiane rozrzadu na czas, mechanik mial akurat pecha że na niego trafił kres paska.

Też jestem często cięty na mechaników a w szczególnosci na "mechaników" ale do cholery nie przesadzajmy.

Nie mozna winic czlowieka za to ze dostał do naprawy auto w ktorym rozrzad mogl trzymac sie na włosku (jak sam wlasciciel pisze nikt nie wie kiedy byl wymieniany, a tym samym w jakim byl stanie) i przy probie odpalenia pasek wyzional ducha. zniszczenia potwierdzaja wersje mechanika - jeden zawor. gdyby auto bylo odpalane na pych to zniszczenia byly by wieksze - porownajcie sobie sile rozrusznika, a siłe bezwładnosci auta ktore chce sie toczyć, ma wbity bieg i zerwany pasek...


Wszyscy są mądrzy dopoki nie znalezliby sie na miejscu "Pana Mietka".

Dodam że miałem kumpla od którego pożyczyłem auto i dosłownie przy nim odpalając pękł pasek - chciał mnie obciązyc kosztami - zapytalem sie kiedy wymienial rozrzad - odp. "nie wiem", przy nim wyciagnalem zaolejony pasek rozrzadu, w ktorym brakowalo zabkow, delikatnie paznokciem poruszalem reszte zabkow i odpadly. rzucilem pasek pod maske, stwierdzilem ze "jak dba tak ma" a ja za nic płacic nie bede. Sam zaniedbal a na mnie po prostu "trafilo", stał kolo mnie, widzial ze tylko odpalalem wiec sorry, nie moj problem. jeden zawór delikatnie oberwal - po zalozeniu paska i pojezdzeniu troche, wsio bylo ok.

[ wiadomość edytowana przez: shadk-k dnia 2012-02-09 16:36:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2012-02-09 17:05:08 ]
2020-12-15 00:38
  
 
 2012-02-09 16:16:24

A jak dla mnie to P. Mietek powinien pokryć koszty remontu, auto w stało u niego i to on był odpowiedzialny za nie. Czy robisz u niego czy nie to pogoń go o zwrot kosztów

-----------------
motospamerzy.pl zapraszamy !!! :)
2017-08-25 09:43
  
 
 2012-02-09 16:10:28

Tak, tylko że to jest robione u innego mechanika tak jak mówiłem. Tamten nie zna sie na dieslach. Już sam nie wiem kogo słuchac. Ogólnie to jest on człowiekiem uczciwym. Przecież nikt nie wyklucza też, że pasek mógł pęknąc przy odpalaniu tak jak twierdzi. A ile na tym pasku było nabite km - tego nikt nie wie
2012-02-21 00:35
  
 
 2012-02-09 16:00:00

Rozrząd tak czy inaczej powinienneś zrobić.
Diesel na oryginalnym pasku może przejechać ok 90 tyś, ale zalecana jest wymiana co 60 tyś, więc tak czy inaczej trzeba to zrobić zwłaszcza jeśli przeskoczył.

Kwestia jest tylko taka, żebyś powiedział gościowi jakie widzisz rozwiązanie. Ja widziałbym to tak:

Kupujesz części (pasek, napinacz, rolki, pompę wody), a Pan Mietek robi to u siebie w ramach gwarancji czyt. tego co spierdzielił.
Co do zaworów - może się sam wyprostować, a może nie. Tak czy inaczej jeśli się "sam" wyprostuje to może i autem pojeździsz, ale kompresji w tym już nie będzie tak jak należy. nie mówiąc o regulacji. Wymiana zaworu = wymiana uszczelki pod głowicą. Moim zdaniem tak jak w powyższym - kupujesz komplet zaworów + uszczelniacze + uszczelkę pod głowicę i klawiaturę, a Pan Mietek wykonuje rzeźbę.
- To moim zdaniem uczciwe rozwiązanie. I do tego masz nowy rozrusznik - auto jak z fabryki.

-----------------
2022-04-08 11:19
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM