Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Szarpanie podczas jazdy?.

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2012-02-16 11:46:12

Witam,

myślałem, że wymiana świec pomoże... Kupiłem motorcrafty, ale auto sprawiło mi przykrą niespodziankę jak wracałem z Sandomierza do Krakowa. Zaczęło szarpać, dusić się i w sumie to ledwo co dojechałem

Kupiłem używaną cewkę i nowe kable i świece NGK i auto lepiej chodzi niż przedtem. Sprawdź te elementy w pierwszej kolejności.
2012-05-12 23:28
  
 
 2012-02-16 08:00:58

Sprawdzałeś kody błędów?
Jaką masz sondę?
Kable i świeczki oraz cewka to podstawa przed wymianą sondy.
Nie znajdziesz konkretnego tematu, bo każdy jest nieco inny.
Reanimacja altka była niedawno, a na pewno jest sporo na ten temat na forum.
2020-07-13 14:06
  
 
 2012-01-24 15:06:22

Hej Gierew.
Mam pytanie czy mogę sobie sam jakoś to sprawdzić odnośnie alternatora,filterek paliwa i pompka?.
Pzdr
PS. Jak to sprawdzić?.Czy po prostu udać się do mechanika, ale tutaj mam podejrzenie i brak ciut zaufania, bo mówiłem o tym a on to proszę przyjechać jak się powtórzy!!!.
2012-01-24 15:03
  
 
 2012-01-23 23:26:15

Może kable i świece?
Ja miałem podobnie, lecz szarpał powyżej 80 km/h, tak jak piszesz trzeba było wyłączyć auto i potem działało wszystko, ale tylko w trasie. W mieście nie było problemu. Mi pomogła wymiana świec i jak narazie jest wszystko wporządku.

Sprawdź też alternator, może nie ładować poprawnie. Może filterek paliwa i pompka?
2012-05-12 23:28
  
 
 2012-01-23 21:10:24

Hej.
Mój kolejny problem z autkiem to jak wyżej w temacie, ale, samochód Escort Kombi `95 1.6 16v (benzyna). Tzn może zacznę od początku. Samochodem można jeździć w mieście, w trasie tak do 30- 40 km i w praktyce nic się nie dzieje. Samochód zachowuje się stabilnie. Problem zaczyna się gdy jedziemy w dłuższą trasę i przekracza około 40 km lub więcej.
Objaw mogę opisać następująco (opiszę w mój sposób dla laika):
- przy zmianie prędkości z szybszej na wolną;
- przy redukcji biegu z 4 na 5 lub na odwrót;
- jedziemy zrzuca się bieg na mniejszy 3 potem 4 i czekamy, aż przestanie szarpać;
Najciekawsze jest to, że wyłączy się go na chwilę tzn. kluczem wyłączam potem odrazu zapalam i już problem znika. Jeszcze jest jedno, że dioda akumulatora miga w tym czasie tzn. zapali się i wyłączy (to akurat jest ułamek sekundy).
W praktyce szukałem na forum itd, ale nie ma konkretu. Tydzień temu była wymieniana sonda lambda, bo była urwana. Elektromechanik powiedział, że mamy wymienić sonde(pomimo wszystko) i być może problem ustąpi.
Nie wiem czy to coś ma wspólnego z komputerem i jego restartem. Tak przynajmniej sobie rozumuję, bo po wyłączeniu, włączeniu ponowym problem znika.
Ktoś poradził mi, abym zastosował preparat do czyszczenia układy wtryskowego. Czy mogę prosić również o wsparcie jaki preparat?. Z tego co się orientuję to w/w samochód ma wtrysk czy jest to jakoś inaczej?.
Silnik 16v Zetec 90KM.
Pzdr

[ wiadomość edytowana przez: bodziulla dnia 2012-01-23 21:56:11 ]
2012-01-24 15:03
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM