Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Wymiana Kostki stacyjki - nie takie proste...

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2012-03-30 16:13:05

Witam, oczywiście jak zawsze poprzedni właściciel lub jako ukochany mechanik, potrafili skomplikować jakże łatwą rzeczy do stopnia - trudny. Szkoda gadać co to za tępota, bo co rozbierał to przy okazji rozwalał.

Żeby wyciagnać kostkę trzeba odkręcić dwie śrubki. Z przodu dostęp średni, ale udało się. Z tyłu dostęp lepszy, ale co. Śruba wkręcona nie tą stroną. Czyli miejsce na klucz w środku z tyłu tylko płasko...

Oto zdjęcia:

Tył

przod

przod 2

Pany jak to odkręcić ? Czyżby tylko na klej pozostało się bawić ? albo ja jestem nie kumaty, że coś źle robie.
Od przodu nie ma jak dojść bo to nie jest na wylot jak wiadomo, bo idzie tam plastik od stacyjki.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2012-03-30 16:13:45 ]

[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2012-03-30 16:14:02 ]
2014-03-19 08:39
  
 
 2012-03-30 20:18:58

Nie wiem czy jest dość dobry dostęp aby wywiercić dziurę w śrubie i użyć wykrętaka.Możesz spróbować przykleić coś kropelką i delikatnie wykręcić.Mnie to wygląda na zjechanie śrubokrętem nacięcia na śrubce.Dzieje się tak jak ktoś przesadzi z siłą dociągu.
Ewentualnie ,jak masz nową kostkę ,to rwij starą a trzpień pozostały wewnątrz jakoś wytniesz-dłutem,wązkim przecinakiem?.Jeśli śrubka jest mosiężna ,może się uda wbić w nią coś stalowego i za pośrednictwem tego czegoś -wykręcić.Nic mądrzejszego nie przychodzi mi do głowy .

-----------------
2016-08-05 18:52
  
 
 2012-03-30 20:20:07

Ło qrde. Jakiś dobry magik to robił. Na klej może byc ciężko bo powierzchnia niewielka a i dostep nienajlepszy przez co można zakleić to na amen. Pozostaje chyba tylko wykręcenie drugiej śrubki i wyłamanie ucha kostki w którym tkwi śrubka (chociaż wygląda na odręconą lub nieorginalną). Kostkę wyciąga się wzdłuż stacyjki. W razie próby wyłamania ucha zalecał bym ostrożność bo nie pamiętam z czego zrobiony jest bolec po za tym jest on dość cienki. W przypadku jego złamania trzeba by wymienić stacyjkę.

-----------------
Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny.
2021-11-20 07:55
  
 
 2012-03-30 20:54:55

Od tylnej strony to nie jest śruba!!! Jest to tzw.sworzeń krawędziowy i jest on fabrycznie wciskany w stacyjkę. Nic się z nim nie robi.
Po wykręceniu śrubki należy lekko przekosić kostkę i wypinając ją właśnie z tego sworznia zdemontować ze stacyjki.

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2012-03-30 21:12:08

możesz jaśniej bo nie rozumiem.
Przekosić czyli ?

Chodzi Ci, aby po odkręceniu śrubki spróbować jakby ściagnać kostkę z tego sworzenia ? To wtedy musi mieć troche luzu, ale może nie jest do końca wciśnięty i dałoby rade ściagnać kostkę jakby z haczyka. Tylko gorzej z ruszaniem żeby nie uszkodzić bolca stacyjki...

Jakby z drugiej strony nie mogli dać także drugiej śrubki i problem z głowy...

-----------------
2014-03-19 08:39
  
 
 2012-03-30 21:36:25

Znaczy się zaczynasz wyciąganie od strony wykręconej śrubki i tak jak napisałeś zdejmujesz kostkę jakby z haczyka.Nie ma obawy,nie uszkodzisz bębenka stacyjki.

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2012-03-31 11:16:55

O kurka. Albo ja miałem dwie śrubki, albo alzheimer mi się kłania. W każdym razie przepraszam za wprowadzenie w błąd.

-----------------
Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny.
2021-11-20 07:55
  
 
 2012-03-31 11:21:57

Ja to robiłem wczoraj tylko jescze do tego zdemontowałem całą stacyjkę bo nie ściągałem kierownicy bo jest poduszka i wolałem nie ryzykować. Kolega poniżej ma rację z drógiej strony jest właśnie sworzeń a nie śróbka, wykręca sie tylko tą jedną i powoli odchyla się kostkę i ona ładnie wychodzi. Ja demontowałem stacyjkę bo niemogłem dostać się do tej małej śróbki ale panowie powiem wam że te fabryczne śróby od stacyjki to naprawdę konkretne- zmiśkowałem je dopiero wiertłem kobaltowym.
2014-07-16 21:32
  
 
 2012-03-31 14:05:55

a więc wymienione.

Autko dużo lepiej odpala.

Co do samej wymiany, ja tylko zdejmowałem osłony, kierownicy nie było potrzebny ruszać.
Przy okazji nowa klamka w autku.

-----------------
2014-03-19 08:39
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM