Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK VI]Wymiana skrzyni biegów 1.6 Zetec,Brak 5-tki i wst ?:( - Strona 2

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2 3
 Autor 
 2012-03-31 18:21:19

Na przyszłość - lepiej wypiąć sworznie wahacza i odciągnąć kolumnę w bok Sądzę, że to jest dużo mniej pracochłonny sposób

-----------------
www.facebook.pl/FordTechpl - Fanpage
2016-05-25 18:43
  
 
 2012-03-31 17:11:00

Żeby wyciągnąć zwrotnicę z tego przegubu na dole trzeba niestety odkręcić amor od niej. Wiadomo auto musi stać na kobyłach bez kół z przodu. Dosyć mocno podniesione. Ale żeby siedziało stabilnie.







Zdjąłem potem opaskę z osłony przegubu i wyciągnąłem z jedne i z drugiej strony (mowa o tych przy skrzyni, nie przy zwrotnicach, nie wyjdą bez wyciągniecie zwrotnicy z wahacza)





Silnik podwieszamy, albo podpieramy drugim podnośnikiem. Ja użyłem dźwigu to silników.
Luzujemy łapy skrzyni albo odkręcany je całkowicie. Najlepiej odkręcić je od skrzyni i potem od auta.





Odkręcamy kabel masowy od aku. I zabieramy się do odkręcania rozrusznika. Ciężko się am dostać. Najlepiej odkręcić sobie wydech od kolektora co pomorze w późniejszym lepszym dostępie do śrub skrzyni.
Trzeba też odkręcić EGR czy jak się to coś nad wydechem nazywa(bez łamanej przedłużki się nie obejdzie)





Jak nam nic nie trzyma skrzyni oprócz silnika to odkręcamy wszystkie śruby od silnika wcześniej obniżając go maksymalnie w dół, a pod skrzynie wkładając podnośnik.

Opuszczamy odkręconą skrzynie przytrzymując od góry żeby nie runęła na ziemie.



Ukazuje się nam sprzęgło i docisk, które trzeba odkręcić od koła zamachowego. Które widać powyżej.

Warto posprawdzać czy coś nie cieknie itp. Myślę nad tym żeby odkręcić kolo zamachowe, ale nie wiem jak je klinować

Jak mamy skrzynie na wierzchu to możemy wymienić obudowy przegubów, ja miałem skrzynie z ząbkami do abs, Mój escort takich nie ma więc wystarczy wybić je z mechanizmu różnicowego jakimś klockiem. Uwaga, wyleje się stamtąd olej.






Przekręciłem jeszcze czujnik prędkości bo nowa skrzynia nie miała, oraz czujnik stop. Zlałem stary olej i wlałem hipola MF 80W-90





Wymieniam jeszcze maglownice, Ale w wyniku nieporozumienia kupiłem z wkręcanymi przewodami a mam z wciskanymi i czekam na przesyłkę. Dlatego tez prace stoją. I wolnym czasie postanowiłem wymienić uszczelkę pod deklem bo olej zbierał się już przy świecach.











Link do albumu ze zdjęciami:
Klik


[ wiadomość edytowana przez: Kakiel dnia 2012-04-02 22:39:24 ]
2022-01-05 11:37
  
 
 2012-03-23 19:57:24

Ok, coś się postaram zrobić telefonem. Ale nie obiecuje bo robię to z doskoku w wolnych chwilach.

Na dzień dzisiejszy wyciągnięta jest skrzynia i zdjęte sprzęgło.
Nie obyło się bez wyciągania zwrotnic, bo nie wiem czy dobrze czytam książkę, ale kazali wyjąć zwrotnice z przegubów.
Nie chciały wyjść to musiałem odkręcić amor od zwrotnicy i wyjąć go bokiem a potem zwrotnice i półośki same wyszły z przegubami ze skrzyni. Męczarni sporo bo parę śrub 13-tek nie chciało się odkręcić, tak że polecam kupić dobre nasadki i mocną grzechotkę.
Trzeba egr-a odkręcić też i rozrusznik żeby dostać się do kliku śrub.

Czeka mnie jeszcze wyjecie maglownicy, wymiana na inna, plus założenie sprzęgła i skrzyni i poskładanie wszystkiego do kupy.

-----------------
2022-01-05 11:37
  
 
 2012-03-23 15:04:03

Jakbyś mógł zrobić jakąś foto relację przy tej okazji, to byłbym bardzo wdzięczny, bo w niedługim czasie mnie również czeka ta operacja.
2013-10-08 14:55
  
 
 2012-03-19 19:12:09

magla nie wyciągniesz bez opuszczenia sanek, półosie powyciągasz jak odepniesz swożeń zwrotnicy.


-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D

[ wiadomość edytowana przez: fryszard dnia 2012-03-19 19:12:51 ]
2023-02-24 22:40
  
 
 2012-03-19 14:34:44

półośki powyciągaj, olej spuść oczywiście z przekładni, przygotuj sobie pojemnik na olej. Przeguby wewn. podważysz dobrym śrubokrętem i wyskoczą. Zawieszenia nie musisz odkręcać ale jak już wymieniasz maglownicę to drążki kierownicze poodkręcaj. Nie wiem co jeszcze, ja jak wymieniałem to od razu maglownicę z silnikiem i skrzynią.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-28 12:12
  
 
 2012-03-19 14:07:20

Zabieram się w następny weekend do wymiany skrzyni biegów. Moja już zakończyła żywot bo nie udało mi się nawet wjechać do garażu.

Mam komplet sprzęgła, nową skrzynie (dzięki tevenet), kobyłki sztuk cztery, nowy magiel który też chcę wymienić, dźwig do silnika na 2 tony

Na co mam zwrócić uwagę? Z czym będzie problem? Wiem że do wymiany sprzęgła trzeba wyjąć ośki z przegubów wewnętrznych i że łapa trochę blokuje odsunięcie skrzyni od silnika.
Ale czy wytargam skrzynie dołem bez odkręcania zawieszenia? Czy lepiej wytargać górą?

Chciał bym uniknąć niepotrzebnego rozbierania bo czasu też mam niewiele, ale nie chce godzinę siłować się ze skrzynią bo tu coś zahacza tam coś nie wyjdzie.


[ wiadomość edytowana przez: Kakiel dnia 2012-04-26 21:16:54 ]
2022-01-05 11:37
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM