Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Klima

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2012-07-04 20:10:31

koledzy chciałbym sie dowiedzieć czemu po wycieku czynnika z układu nie włącza sie klima? czyżby to czujnik rozłanczał. czynnik jeszcze nie uzupełniony ale jutro już mam zamiar i chciałem sie upewnić żebym nie musiał drugi raz tego samego robic. powodem wyccieku było rozszczelnienie węża od pompy do skraplacza poprostu sciągło go z zakucia ale usterka juz usunięta. czekam na podpowiedź i z góry dzieki.
2014-07-16 21:32
  
 
 2012-07-04 20:58:35

juz znalazłem odpowiedz w historii postów takze temat do zamknięcia.
2014-07-16 21:32
  
 
 2012-07-05 10:22:06

Cytat:
2012-07-04 20:58:35, martin3510 pisze:
juz znalazłem odpowiedz w historii postów takze temat do zamknięcia.


proszę , proszę !...Żółtodziób , a jaki przytomny



Pozdrawiam

-----------------
Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ...
2020-09-09 15:08
  
 
 2012-07-05 10:58:46

Lepiej późno niż wcale. pozatym czy ma ktos jakies informacje czy dostane samo koło pasowe ze sprzegłem od sprężarki b ślizga na wyższych obrotach
2014-07-16 21:32
  
 
 2012-07-05 17:00:10

Problem z klima na razie mnie nie opuścił. A mianowicie zakułem węża, napełniłem czynnik i wszysto było pięknie do momentu podniesienia obrotów silnika. Przy wzroście obrotów klima zaczęła się rozlanczac, obstawiłem ze to problem z cewka na pompie ale nie trafiłem, zostawiłem na wolnych obroach (wcześniej jeszcze dawałem zworke w przewód od czujnika ciśnienia ale działo się to samo) no i znowu 150 zl poszło w powietrze (wyrwało węża). Zasiegnąłem porady machera od klimy i postawil diagnozę że w pompie przycina się zaworek i to jest przyczyna. Przed pierwszym wystrzałem węża pojawiało się ślizganie paska na kole pasowym od sprężarki przy wyższych obrotach. Czy to może być trafna diagnoza? Może ktoś z was miał podobny przypadek? Czekam na podpowiedz.
2014-07-16 21:32
  
 
 2012-07-05 17:52:39

U mnie po wymianie chłodnicy jakieś 3 miesiące temu klima chłodziła jak oszalała do wczoraj. Teraz ledwo mrozi, ale sprężarka się załącza natomiast po wciśnięciu AC zaczyna syczeć z okolic deski rozdzielczej - mieliście taki przypadek? Przypadek inny niż Martina, ale wydaje mi się, że diagnoza może prowadzić w to samo "miejsce" ?

-----------------
Robię wszystko, żeby nic nie robić.
2017-02-05 11:32
  
 
 2012-07-05 19:42:53

Skorupa-S1 mało czynnika, stąd syczenie i słabe chłodzenie. czynnika na tyle jeszcze aby spręzarka sie załączała. jesli z dnia na dzień obiawy sie pojawiły to szukałbym nieszczelności. w innym przypadku wystarczy uzupełnić czynnik
2022-07-23 21:03
  
 
 2012-07-05 19:50:10

martin3510 co do twojego problemu to obstawiałbym czujnik wysokiego ciśnienia, który znajduje się w sprężarce. pod wpływem zwiększonych obrotów wzrasta ciśnienie w spręzarce i czujnik powinien odłączyć sprężarkę. jeśli czujnik nie zadziała to wytważa sie zawysokie ciśnienie, sprężarka nie jest w stanie tego przepchać, zaczyna się ślizgać pasek, ciśnienie wywala wężyk. oczywiście to moje gdybanie, ale tak powinien działać czujnik wysokiego ciśnienia. można też obstawiać ze coś zacina sie w sprężarce , alw wówczqas również powinien zadziałać czujnik wys. ciśnienia.

[ wiadomość edytowana przez: rafadab dnia 2012-07-05 19:54:26 ]
2022-07-23 21:03
  
 
 2012-07-05 21:50:47

Syczenie pojawiło się dziś rano, wcześniej było bezszelestnie, ale klima zauważalnie chłodzi coraz słabiej od około miesiąca - mam być dobrej myśli?

-----------------
Robię wszystko, żeby nic nie robić.
2017-02-05 11:32
  
 
 2012-07-05 22:08:44

No właśnie odłączało sprężarkę na wyższych obrotach ale też i ją załączało zostawiłem na wolnych obrotach i booom!! kolejny raz zdarło węża z zakucia. dodam że to tego samego który wedruje od sprężarki do skraplacza (chłodnicy) tylko tym razem wystrzelił z drugiej strony przy ujsciu od pompy. Zastanawia mnie jeszze jeden fakt dlaczego ten wąż był gorący a ten drugi co idzie do zbiornika z czynnikiem normalnie był lód i w środku tez chłodziło ale już tą cieńszą rurką przy prawym nadkolu zimny czynnik nie powracał, dodam iż juz po wystrzale przejżeliśmy układ i jest drożny.
2014-07-16 21:32
  
 
 2012-07-06 11:27:21

Jeśli układ został napełniony prawidłową ilością czynnika, należało sprawdzić ciśnienia po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia. Jeśli ciśnienie zbyt wysokie sprężarka powinna zostać rozłączona (elektromagnes), jeśli z jakiś powodów to zabezpieczenie nie zadziałało, to powinno zadziałać drugie zabezpieczenie tj. otwarty zawór bezpieczeństwa sprężarki i czynnik zostaje wypuszczony
z układu poprzez ten zawór. Powodem wysokiego ciśnienia może być np. brak szybkiego biegu wentylatorów (muszą być sprawne obydwa wentylatory). W żadnym przypadku rozszczelnienie układu nie powinno nastąpić poprzez rozerwanie przewodów.
2017-06-07 06:08
  
 
 2012-07-06 12:05:55

Weentylatory są sprawne, czynnika było dodane 730 g uprzednio zrobiona próżnia i dodany olej. Jednen z serwisantów obstawił zacięty zaworek w pompie. Wymiana pompy może okazać się trafną decyzją? Powtóże się że to niepożądane ciśnienie wytważało się na wężu elastycznym od sprężarki do skraplacza.
A i jeszcze jedno ten mosiek co mi napełniał czynnik nie sprawdzał zadnego ciśnienia, pytałem go po powrocie do domu jakie jest ciśnienie w układzie i dostałem szybką i treściwą odpowiedź 'niewiem'

[ wiadomość edytowana przez: martin3510 dnia 2012-07-06 12:08:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: martin3510 dnia 2012-07-06 12:09:05 ]
2014-07-16 21:32
  
 
 2012-07-06 12:20:49

Jedź do profesjonalnego serwisu klimatyzacji, kontrola ciśnienia po napełnieniu układu to podstawa. Prawidłowe ciśnienia zależą miedzy innymi od temperatury zewnętrznej (otoczenia). Po stronie ssącej od ok. 2,5 atm do nawet 6 atm przy pracującej sprężarce, a po stronie tłocznej od około 16 atm do 24 atm. Powyżej 28 atm sprężarka jest rozłączana, a jeślo to nie nastąpi to przy około 33atm następuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa i opróżnienie układu z czynnika.

ps. jeśli w chwili obecnej nie masz czynnika w układzie, to sprawdzić zawór rozprężny i filtr siatkowy. Rozkręć połączenie przewodu sztywnego (po prawej stronie obok górnego mocowania amortyzatora) i wyciąg zawór rozprężny z filtrem z "rurki". Jeśli znajdują się tam opiłki metalu to sprężarka do wymiany.

[ wiadomość edytowana przez: certiif dnia 2012-07-06 12:33:28 ]
2017-06-07 06:08
  
 
 2012-07-06 12:58:20

Dzieki za zainteresowanie tematem. Powiedz mi jeszcze gdzie dokłdnie znajduje sie ten filtr siatkowy bo miejsce rozkręcenia mam juz obczajone.
2014-07-16 21:32
  
 
 2012-07-06 13:06:10

Jak rozłączysz to połączenie, to wewnątrz rurki wyciągniesz (niewielkimi szczypcami, kombinerkami) zawór rozprężny zintegrowany z filtrem siatkowym (długość około 10cm)
2017-06-07 06:08
  
 
 2012-07-06 13:10:14

OK WIELKIE DZIĘKI. DZSIAJ JUZ NIE BĘDĘ NIC ROBIŁ ALE JAK SIE DOBIORE DO TEGO TO NAPISZE CO WYNIKŁO. POZDRAWIAM
2014-07-16 21:32
  
 
 2012-07-09 23:10:12

I co wyszło?

Ja dzisiaj napełniłem układ. Maszyna nie stwierdziła żadnego wycieku/spadku ciśnienia. Spec zaaplikował kontrast w razie "W". W środę jadę na obserwację. Dzisiaj temp na kratkach 2*C

-----------------
Robię wszystko, żeby nic nie robić.
2017-02-05 11:32
  
 
 2012-08-05 14:12:50

Witam. Kolega certiff postawił trafną diagnozę. W zaworze rozprężnym znajdowały się opiłki metalu więc zostaje wymienić sprężarkę

[ wiadomość edytowana przez: martin3510 dnia 2012-08-05 14:13:28 ]
2014-07-16 21:32
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM