Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Ogólne] turbo doladowanie

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2012-08-26 12:25:49

wszystkim dzieki i zamykam

-----------------
FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA
byl Escort MKVII 1,4
byl Focus MKI 1,8 tddi
jest Focus MKII 1,6pb
Dystrybutor Gadżetów
2023-12-03 08:24
  
 
 2012-08-26 12:08:28

Cytat:
2012-08-26 11:43:38, Seba pisze:
No o to wlasnie chodzi z wytraceniem obrotow, zeby bez smarowania jak najmniej chodzilo, ale rownie wazne jest wlasnie schlodzenie


No o to w głównej mierze mi chodziło, tylko nikt o tym nie wspomniał

-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska
2020-04-05 12:24
  
 
 2012-08-26 11:43:38

Cytat:
2012-08-26 11:36:26, Maylo pisze:
Hmmm, nikt tego nie wspomniał to ja to zrobię. Wszyscy piszą że turbinę trzeba trochę ostudzić, musi wytracić obroty itp. i wszyscy mają rację, tylko ja dodam że wyłączając przedwcześnie silnik, pozbawiasz turbinę poprawnego smarowania olejem - w tym tkwi szkopuł (Żeby nie było że się wymądrzam, po prostu uzupełniam informacje )


No o to wlasnie chodzi z wytraceniem obrotow, zeby bez smarowania jak najmniej chodzilo, ale rownie wazne jest wlasnie schlodzenie

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2012-08-26 11:36:26

Hmmm, nikt tego nie wspomniał to ja to zrobię. Wszyscy piszą że turbinę trzeba trochę ostudzić, musi wytracić obroty itp. i wszyscy mają rację, tylko ja dodam że wyłączając przedwcześnie silnik, pozbawiasz turbinę poprawnego smarowania olejem - w tym tkwi szkopuł
(Żeby nie było że się wymądrzam, po prostu uzupełniam informacje )

-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska
2020-04-05 12:24
  
 
 2012-08-26 11:28:05

Diesel ma niższą temperaturę spalin poprzez większą sprawność silnika i w jego przypadku po ostrym katowaniu nie trzeba czekać np. 10 minut na schłodzenie turbiny.
Generalnie jak jechałeś "intensywnie", to po prostu ostatnie 2km drogi zrób spokojnie, wjedź na parking 10s i możesz gasić.
Przede wszystkim nie można gasić takiego samochodu na zasadzie: jechałeś spokojnie, wjazd do garażu na pełnym gazie i od razu zgaszenie silnika. Turbina musi wytracić obroty.
Mam w domu legendarne 1.9 TDi 90km, które ma nakulane 270.000km i turbina ma się bardzo dobrze .

-----------------
2023-08-20 14:18
  
 
 2012-08-26 11:18:21

W mieście czy nie - po ostrzejszej jeździe lub po dłuższej trasie, przy normalnej spokojnej jeździe nie ma takiej potrzeby
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-08-26 10:39:20

no tak. musi się wystudzić ale w zwyczajnej jeździe po mieście (a Michał rajdowo nie jeździ) to spokojnie po zaparkowaniu może gasić. Innym przypadkiem jest jak zapierdzielasz autostradą 200km/h zatrzymujesz się i gasisz. To wówczas jest morderstwo dla turbo


-----------------
#2509
2018-01-05 14:28
  
 
 2012-08-26 10:38:08

Trochę oleju jest w każdym IC, jest tam nie tylko przez turbo, ale też przez odmę.

sprawa turbo - chodzi o ochłodzenie turbiny przed zgaszeniem silnika. Warto po ostrzejszej jeździe zostawić silnik pracujący na 1 minutkę i dopiero potem gasić
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-08-26 10:36:28

Przed zgaszeniem warto odczekać chwilkę żeby turbina się wystudziła.turbina się nie zatrzymuje,kręci się cały czas z różnymi prędkościami w zależności od obrotów silnika.w silnikach bardziej wysilonych montuje się turbo timery które nawet po opuszczeniu i zamknięciu auta zostawiają silnik na chodzie kilka minut.szybkie zgaszenie może nawet odkształcić łopatki.a olej w IC to już uszczelniacze przepuszczają.

-----------------
RS2000 light
była GSI 16V rally
Focus 1.8 tddi kombi
MK7 1.6 16V sprzedany
zbieram na EVO9 :)
2024-05-08 11:12
  
 
 2012-08-26 10:36:26

Ja zawsze po powrocie z dłuższej trasy daje mu chwilę, żeby sobie pochodził i potem dopiero gaszę, tym bardziej, że turbinka po regeneracji to nie chce żeby coś się znowu działo
2021-02-01 12:40
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM