Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[mk7] ABS w escorcie mk7 - tylko przednia oś?! - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2016-03-10 00:29:45

Chodzi o to, że nie rozumiem poświęcania pracy i pieniędzy na to, żeby samemu sobie założyć kaganiec. Przecież kontrola trakcji to jedna z takich rzeczy, o którą motoryzacyjni dziennikarze przez niemal dekadę wycierali sobie buty. Zwłaszcza gdy nie dało się jej wyłączyć kompletnie wyłączyć.

-----------------
2018-07-13 21:27
  
 
 2016-03-09 23:08:31

Cytat:
2016-03-09 22:58:27, darek4488 pisze:
Trochę sztuka dla sztuki.



to zupełnie jak trzymanie przez nas escortów...


-----------------
niebiesko-czarna patologia

[ wiadomość edytowana przez: jethro dnia 2016-03-09 23:09:33 ]
2020-03-13 16:18
  
 
 2016-03-09 23:07:46

jak każdy escort

2021-08-18 16:50
  
 
 2016-03-09 22:58:27

Trochę sztuka dla sztuki.

-----------------
2018-07-13 21:27
  
 
 2016-03-09 22:25:20

No to skoro pasuje to jedziesz z koksem.
Sam jestem ciekaw czy wszystko ci zadziała od strzała, czy jednak pokaże rogi i powie 'nie'

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2021-04-15 20:46
  
 
 2016-03-09 22:05:14

"wielka stopa"? nie minął tydzień jak rozwiałem mit pt. "komp z mondeo 2.0 bez immo to rarytas". Tutaj jest podobnie

numery te same, piny te same - dokładnie 4 pompy wchodzą w grę, które były montowane w escortach z obsługa BTCS.

Jedynie co mnie trapiło to, że schematu wynika że kontrolki ABS/TCS zapalają się jednocześnie ale teraz to brzmi logicznie bo one pala się tylko podczas testu przy odpalaniu bądź przy uszkodzonym czujniku.

2021-08-18 16:50
  
 
 2016-03-09 21:42:18

Escort z TCSem to coś jak "Wielka stopa" - kilka osób go widziało, trochę o nim pisano ale mało kto stanął z nim twarzą w twarz

Po pierwsze, to czasy kiedy w eskortach przebierałeś jak w ulęgałkach już minęły. Bardzo ciężko będzie ci znaleźć taki komp konkretnie z escorta.

Po drugie, komp z fiesty/pumy jest nowszy. nie sprawdzałem czy czujniki mają takie same numery, ale jeżeli nie mają, to należałoby przyjąć że komp jest inny.

Sprawdź po schematach i tabelach części. w kostkach mogą być pozmieniane piny. przed przekładką musisz to wiedzieć żeby potem dało się ruszyć z miejsca


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2021-04-15 20:46
  
 
 2016-03-09 21:00:22

no i tu się z Tobą zgodzę - tylko po co rzeźbić z pompą z foki jak TCS był w escortach więc i pompy również były. I o taka pompę mi chodzi - wyciągnięta z escorta (ewentualnie pumy/fiesty bo tam te same były montowane)

co do przycisku - ok, w mondeo jest to rozwiązane software'owo stąd możliwość wyłączenia samego TCS. Algorytm w escorcie jest jednak prostszy - uszkodzenie czujnika wyłącza całkowicie układ ABS/BTCS.

Zważywszy na fakt, że BTCS działa poniżej 40 km/h możliwość użycia systemu ABS w tych warunkach jest praktycznie znikoma, na upartego można wykorzystać czujnik jako chwilowy bypass układu i wyłączenie pompy (ale to już odbiega od oryginalnej formy)

2021-08-18 16:50
  
 
 2016-03-09 20:25:13

Cytat:
2016-03-09 19:05:19, lukirs pisze:
Ten guzik od tcsu jest raczej do jego wyłączania,bo załącza się on automatycznie przy poślizgu.przynajmniej w focusach tak jest.



w sumie racja jest od WYłączania.
za duży skrót myślowy zrobiłem
Cytat:
2016-03-09 20:16:39, bkubica pisze:
różnicy w czujnikach raczej nie było żadnej (escorty) - w końcu cały tcs był oparty na pompie absu. sterownik na podstawie czujników i aktualnej prędkości załącza bądź nie abs ( ot cały btcs) jako ciekawostka - w escorcie też da radę zrobić wyłącznik TCS a mianowicie - jeśli sterownik traci połączenie z jednym z czujników absu to automatycznie wyłącza system dla wszystkich kół i samochód zachowuje się jakby absu wogóle nie posiadał. Wystarczy przerwać czasowo (przyciskiem)obwód jednego z czujników i gotowe.


No i tutaj bym się nie zgodził. już kilka osób miało tu problemy p.t. "założyłem tarcze z foki na tył i nie działa ABS". inny czujnik i komp z nim nie gadał. jeżeli założysz komp z TCSem np z foki gdzie czujniki są inne to ma prawo nie gadać z escortowymi.

Co do wyłącznika - przycisk wyłącza tylko TCS a ABS działa. przerwa na czujniku tego nie ogarnie.


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2016-03-09 20:26:57 ]
2021-04-15 20:46
  
 
 2016-03-09 20:16:39

różnicy w czujnikach raczej nie było żadnej (escorty) - w końcu cały tcs był oparty na pompie absu. sterownik na podstawie czujników i aktualnej prędkości załącza bądź nie abs ( ot cały btcs)

jako ciekawostka - w escorcie też da radę zrobić wyłącznik TCS

a mianowicie - jeśli sterownik traci połączenie z jednym z czujników absu to automatycznie wyłącza system dla wszystkich kół i samochód zachowuje się jakby absu wogóle nie posiadał. Wystarczy przerwać czasowo (przyciskiem)obwód jednego z czujników i gotowe.



2021-08-18 16:50
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM