2012-10-09 00:32:29
Ogólnie to sprawa jest dosyć prosta. Nie trzeba jeździć na badania, żeby dowiedzieć się co jest grane. Jak chociaż trochę znasz swój samochód to wszystko poczujesz podczas jazdy.
Amortyzatory nie utrzymują ciężaru auta, a jedynie tłumią oscylacje sprężyny i tego co ruchome. Jak są zużyte to auto się bardzo buja, kołysze, przejazd po nierówności jest odczuwalny jeszcze spory kawałek dalej, bo auto faluje jeszcze kilka razy, a gdy jedziesz za takim autem to widać jak koła podskakują na dziurach odrywając się od asfaltu. Przy hamowaniu ABS włącza się znacznie wcześniej.
Gdy masz zużyte sprężyny to pod obciążeniem koła chowają się głębiej niż powinny czyli w konsekwencji nierównego zużycia krzywo stoi z ładunkiem w środku, a w cięższych przypadkach nawet i bez.
Kombinacja zużytego amortyzatora i sprężyny daje połączenie głębokiego ugięcia pod naciskiem i ciągłego kołysania oraz brak kontaktu kół z jezdnią przy jeździe po nierównych nawierzchniach.
-----------------
[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2012-10-09 00:33:19 ]