Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Ogólne] Modyfikacje głowicy zetec 1.6 16v - Strona 2

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2012-10-12 20:04:53

Ooooo...
a Czapa ost. rozdawa silniki. Sprawne.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-28 12:12
  
 
 2012-10-12 20:03:46

Popieram całkowicie. Swoją drogą silnik 1,6 16V, w saxo Vts ma 118 120 KM, i praktycznie większość na hamowni wykazuje tą moc lub większą, drobne modyfikacje dolot, wydech, dają około 130 KM, myślę że jest to też możliwe do uzyskania z zeteca 1,6 16V. Chouna, powodzenia . A pokażcie które RQB trzyma moc?? Naprawdę mało ich jest.
[quote]
2012-10-12 19:45:46, Chouna pisze:
Jeśli nigdy nie próbowałeś zrobić czegoś samodzielnie to nie zrozumiesz chęci, ambicji i satysfakcji po skończeniu projektu.
2014-01-17 21:49
  
 
 2012-10-12 19:45:46

Jeśli nigdy nie próbowałeś zrobić czegoś samodzielnie to nie zrozumiesz chęci, ambicji i satysfakcji po skończeniu projektu.

-----------------
Chcesz ukryć twarz - wyjdź nago
2015-08-30 08:50
  
 
 2012-10-12 16:30:50

Cytat:
2012-10-11 21:29:48, emtees pisze:
(...) A tak po za tym dodam od siebie, że głowica od 1.6 jest do dupy i sie nie nadaje do niczego Małe kanały, małe zawory. W 1.8 i 2.0 wsio już jest takie samo i wymiary są sensowniejsze.



dodał bym chyba jeszcze jedno, chyba najwazniejsze - po co ladowac kase i czas w obrobke glowicy od 1.6, jak za niewielkie pieniadze mozna kupic i przeswapowac caly 1.8 130ps albo 2.0 136ps i miec seryjny silnik ze sporo wieksza moca, niz uda sie wyciagnac z 1.6 po kombinowaniu? silniki identyczne z wygladu, nie ma problemu z lapami, podlaczeniem, sterowaniem itp, a i na przegladzie nikt sie nie gapnie ze jest cos wiekszego...


-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------

[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2012-10-12 16:54:35 ]
2024-02-08 22:11
  
 
 2012-10-11 21:29:48

IMO założenie głowicy od 1.8/20 mogłoby się udać. Uszczelka od 1.6 by została normalnie. U siebie jak miałem głowicę na stole i przymierzyłem do niej uszczelkę to było jeszcze od krańców komory spalania do metalowych okuć uszczelki około 1mm czy w sumie nawet więcej (dawno to było i nie mierzyłem tego tylko na oko podaje) miejsca. Więc uszczelka nie wchodziłaby do środka komory spalania. Na takim zabiegu jednak tracimy trochę ze stopnia sprężania.

A tak po za tym dodam od siebie, że głowica od 1.6 jest do dupy i sie nie nadaje do niczego Małe kanały, małe zawory. W 1.8 i 2.0 wsio już jest takie samo i wymiary są sensowniejsze.

-----------------
www.facebook.pl/FordTechpl - Fanpage
2016-05-25 18:43
  
 
 2012-10-11 15:42:13

Dlatego zakłada się uszczelkę od 1,8, żeby dobrze cylinder trzymał.

-----------------
Chcesz ukryć twarz - wyjdź nago
2015-08-30 08:50
  
 
 2012-10-11 15:36:05

nie da się założyć czapki z 1.8 na blok od 1.6... w 1,8 wieksza średnica tłoka. tak samo w 2.0

taniej wyjdzie swap niż kombinowanie z 1,6

-----------------
Mój EsCoRT

Jeżdżę Fordem bo chce :P
2016-04-03 19:51
  
 
 2012-10-11 14:46:36

Cytat:
2012-10-11 11:58:44, zeppelin pisze:
O odelżaniu koła, tłoków, lekkie koła pasowe, wyważanie dynamiczne, staczanie przeciwwag, przejście na mechaniczne popychacze etc, nie pisałem bo to chyba jasne . Fajnie jakby ktoś się wypowiedział kto próbował głowice z 1,8 lub 2,0 założyć do 1,6 16V, albo może ktoś tego dokonał??? Kolizja z tłokami to nie problem, podcięcie w tłokach załatwia problem, gorsza kolizja jest z cylindrami.



No chłopaki tu już mowa wo wsadzeniu sporej kwoty w silnik a jeszcze inne sprawy trzeba by ogarnąć

-----------------
Passionford
2020-01-25 22:17
  
 
 2012-10-11 11:58:44

O odelżaniu koła, tłoków, lekkie koła pasowe, wyważanie dynamiczne, staczanie przeciwwag, przejście na mechaniczne popychacze etc, nie pisałem bo to chyba jasne . Fajnie jakby ktoś się wypowiedział kto próbował głowice z 1,8 lub 2,0 założyć do 1,6 16V, albo może ktoś tego dokonał???
Kolizja z tłokami to nie problem, podcięcie w tłokach załatwia problem, gorsza kolizja jest z cylindrami.


Cytat:
2012-10-11 11:37:37, Chouna pisze:
No właśnie, po odelżeniu i wyważeniu układu korbowego, przy okazji trzeba by też odelżyć koło zamachowe. Wsadzić większą czapkę na 1,6 to też pomysł, powinna pasować, z 2l już większy kłopot bo jest różnica w kanałach chłodniczych. U mnie były przymiarki do wymiany zaworów ale nie udało się na czas załatwić drugiej głowicy do testów więc nie potwierdzę czy na 100% się da aczkolwiek kolidować ze ścianą cylindra nie powinny, prędzej z tłokiem ze względu na większą czapkę ale wszystko jest do ogarnięcia.

2014-01-17 21:49
  
 
 2012-10-11 11:37:37

Cytat:
2012-10-11 10:47:47, zeppelin piszeo co się poleruje korby, no a mianowicie jak odelżymy trochę korby, wyważymy wszystkie by miały ta samą wagę, wtenczas możemy je wypolerować by zmniejszyć zjawisko karbu, czyli tak prosto mówiąc "spiętrzania" naprężeń powstających na korbie na nierównościach jej powierzchni. Oba zabiegi to podstawa w silnikach w których chcemy zwiększyć znacząco moc.



No właśnie, po odelżeniu i wyważeniu układu korbowego, przy okazji trzeba by też odelżyć koło zamachowe.

Wsadzić większą czapkę na 1,6 to też pomysł, powinna pasować, z 2l już większy kłopot bo jest różnica w kanałach chłodniczych.

U mnie były przymiarki do wymiany zaworów ale nie udało się na czas załatwić drugiej głowicy do testów więc nie potwierdzę czy na 100% się da aczkolwiek kolidować ze ścianą cylindra nie powinny, prędzej z tłokiem ze względu na większą czapkę ale wszystko jest do ogarnięcia.

-----------------
Chcesz ukryć twarz - wyjdź nago
2015-08-30 08:50
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM