Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Ogólne] Modyfikacje głowicy zetec 1.6 16v - Strona 2.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2012-10-11 10:47:47

No właśnie jak to jest z większymi zaworami w 1,6 16V??? Na forum pasionford.com, wyczytałem że nie da się większych zaworów zamontować gdyż w skutek mniejszej średnicy cylindra będzie kolizja przy otwarciu zaworu z cylindrem (tu było przedstawione wrzucenie całej czapki z 1.8 ), ciekawi mnie czy ktoś sprawdzał jak to w rzeczywistości jest???
Prowadnice wewnątrz kanałów dolotowych/wydechowych wycina się żeby poprawić przepływ przez głowice, modyfikacja jednocześnie przeprowadzana z korektą kształtu kanałów w głowicy. Po co się poleruje korby, no a mianowicie jak odelżymy trochę korby, wyważymy wszystkie by miały ta samą wagę, wtenczas możemy je wypolerować by zmniejszyć zjawisko karbu, czyli tak prosto mówiąc "spiętrzania" naprężeń powstających na korbie na nierównościach jej powierzchni. Oba zabiegi to podstawa w silnikach w których chcemy zwiększyć znacząco moc.


Cytat:
2012-10-11 09:07:10, Chouna pisze:
Musiałbyś przeliczyć, spokojnie możesz zwiększyć kompresję o 1 stopień (niestety cieńszych uszczelek brak a nie chciało mi się liczyć ile to mm, podpytaj mechaników), powinny wejść zawory od 1,8 po rozwierceniu gniazd, ponadto porting pod szeroki dolot i wydech. Po co wycinać prowadnice i polerować korby ? Pierwsze słyszę o takich modyfikacjach. Kształt tłoków pozwala m.in. na kontrolowanie pojemności silnika (jeśli głowica jest ograniczona), stopnia kompresji, specyfiki napełniania i opróżniania cylindra itd. [ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-10-11 09:10:37 ]



[ wiadomość edytowana przez: zeppelin dnia 2012-10-11 10:48:55 ]
2014-01-17 21:49
  
 
 2012-10-11 09:07:10

Musiałbyś przeliczyć, spokojnie możesz zwiększyć kompresję o 1 stopień (niestety cieńszych uszczelek brak a nie chciało mi się liczyć ile to mm, podpytaj mechaników), powinny wejść zawory od 1,8 po rozwierceniu gniazd, ponadto porting pod szeroki dolot i wydech.

Po co wycinać prowadnice i polerować korby ? Pierwsze słyszę o takich modyfikacjach.

Kształt tłoków pozwala m.in. na kontrolowanie pojemności silnika (jeśli głowica jest ograniczona), stopnia kompresji, specyfiki napełniania i opróżniania cylindra itd.

[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-10-11 09:10:37 ]
2015-08-30 08:50
  
 
 2012-10-10 23:46:19

Witam, jakie modyfikacje wytrzymuje taka główka?? Chodzi mi głównie o dane ile można bezpiecznie zebrać żeby nie było stukowego, czy można wyciąć prowadnice na zaworach ssących? i w jakim celu jest wzniesienie na tłoku?? Czy przy polerowaniu korb nie będą się one przegrzewać??



[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2012-10-11 06:25:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2012-10-11 20:27:12 ]
2012-10-14 10:37
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM