Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[OGÓLNE] Akumulaor-Ładowanie (za małe) ??

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2012-12-13 13:30:34

Nie kłóćmy się Panowie.

Do naszych escortów najlepiej pakować 60Ah bo tak zwyczajnie jest najekonomiczniej.
Może dać większy, a czemu nie. Jak się ma więcej odbiorników to nawet lepiej, bo nie ma niespodzianki że nie zapali po kilku godzinach zabawy audio.

Mniejszego niż 50Ah nie poleca się bo po prostu mogą być problemy z rozruchem np. na mrozie.
Nigdy nie słyszałem jeszcze o tym żeby się komuś akumulator przeładował. No chyba że miał zepsuty regulator.
Jeśli macie trochę wiedzy na temat obwodów elektrycznych to przestudiujcie schemat regulatora napięcia w alternatorach ze wzbudzeniem.

To czy akumulator będzie się ładował szybciej czy krócej to nie ma większego znaczenia bo przecież my jeździmy na naładowanych akumulatorach prawda?
Różnica miedzy czasem ładowania większego a mniejszego akumulatora jest dopiero w tedy kiedy musimy naładować rozładowany akumulator.

Akumulator w aucie spełnia głownie funkcje rozruchową oraz utrzymuje napięcie w czasie gdy alternator nie ładuje.
To alternator w czasie włączonego motoru przejmuje większość obciążenia instalacji.

O każdy akumulator trzeba dbać.
Kontrolować stan elektrolitu. Napięcie ładowania.
Nie rozładowywać i nie ładować go zbyt wysokim prądem.
Nie narażać go na wysokie różnice temperatur.
Dobrze użytkowany akumulator będzie nam służył długie lata.
Do ostatniej części masy aktywnej

Najmniej awaryjne są akumulatory żelowe. Jednak takie o pojemnościach dedykowanych do samochodów są znacznie droższe niż "tradycyjne".

Aha przypomniało mi się coś z technikum odnośnie waszej konwersacji na temat co jest mocą a co jest natężeniem.
Jeden z profesorów zwykła mawiać:
Prąd płynie, napięcie się odkłada a moc się wydziela.

[ wiadomość edytowana przez: Kakiel dnia 2012-12-13 13:38:35 ]
2022-01-05 11:37
  
 
 2012-12-13 12:49:33

Cytat:
2012-12-13 09:54:06, Alanos77 pisze:
Kolego QWET gratuluje wiedzy oprócz tych kilowatów są jeszcze Ampery,każdy alternator ma podaną moc w Amperach [...]


A to amper nie jest przypadkiem jednostką natężenia?
Ludzie... wat - moc, amper - natężenie, wolt - napięcie
Polecam trochę się doinformować, zanim zaczniesz besztać innych za brak wiedzy, już nie mówiąc o twojej interpunkcji i ortografii.
Pozdrawiam

-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska
2020-04-05 12:24
  
 
 2012-12-13 09:54:06

Kolego QWET gratuluje wiedzy oprócz tych kilowatów są jeszcze Ampery,każdy alternator ma podaną moc w Amperach - 35A - 50A - 75A i od tej wartości zalerzy ładowanie aku ,jeśli mamy aku 45 Ah i podepniemy go pod układ elektryczny z alternatorem o wydajności 75 A to bankowo masz te aku po 3 godzinach jazdy przeładowany,i na odwrót jeżeli aku ma 92 Ah a układ elektryczny posiada alternator o wydajności 35A to będzie nonstop niedoładowany,dlatego producenci pojazdów na podstawie danego obciążenia prądowego w pojazdach wyliczają jakiej mocy musi być alternator i aku,i nie jest tak że gdzie chcesz podpinasz co chcesz i szalejesz . Pozdrawiam Cię i odsyłam do lektury.Nie wprowadzaj ludzi w błąd bo poprzez twoje wywody ktoś uwali sobie aku,może mieć je 5 lat a dzieki takim info jak twoje będzie miał je 2-potem znów napisze że coś jest nie halo i ty pewnie wtedy pisząc mu znów códowny wywód powiesz że to pewnie wina awdliwej parti aku a nie powiesz przepraszam stary to przezemnie zrobiłem cię w bambuko nieświadomie bo byłem nie doinformowany.
2013-06-15 00:21
  
 
 2012-12-04 16:57:04

Praktycznie maxymalne jakie dało się uzyskać Chciałem usłyszeć opinię Dzięki. Pozdro
2018-10-30 08:15
  
 
 2012-12-04 16:51:19

Cytat:
2012-12-04 16:39:26, dino84 pisze:
Pytanie mam do Was: 14,3V bez obciążenia, a 13,4V z włączoną klimą, radiem, światłami, 2x grzanie szyb to nie za duży spadek napięcia?



to przeciez bardzo duże obciążenie alternatora. jest ok

-----------------
był escort mk6 1.6 16V ghia
był escort mk5 xr3i 1.8 RQB
był escort mk7 RS 2000 black&white
był Focus c-max 2.0 tdci
był escort mk7 electric orange
był Focus ST 2.5 T
obecnie Mondeo mk5 2.0 ecoboost
obecnie Escort Cabrio mk5 xr3i RQB
2023-12-23 23:55
  
 
 2012-12-04 16:39:26

Pytanie mam do Was:
14,3V bez obciążenia, a 13,4V z włączoną klimą, radiem, światłami, 2x grzanie szyb to nie za duży spadek napięcia?
2018-10-30 08:15
  
 
 2009-12-14 21:03:39

masz wielki wybor, benzyniak nie jest jakos wybredny pod tym wzgledem. 55-60Ah

-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
 2009-12-14 19:44:34

Witam pozwolcie,ze sie podlacze pod temat.Na dniach chce kupic noey akumulator,bo ten co mam jest juz calkowicie na wykonczeniu,ale nie mam pojecia jaki bedzie odpowiedni do mojego essiego?Silniczek to benzyna 1.4.
2010-04-12 22:45
  
 
 2009-12-14 18:34:17

To wynika z charakterystyki stabilizacji napięcia regulatora, sposobu w jaki regulator ustala wzbudzenie w alternatorze. Tak jest w każdym samochodzie, tym się nie przejmuj
Escort to nie WSK - tam napięcie ładowania zależało od obrotów silnika


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2009-12-14 18:34:50 ]
2012-03-07 00:49
  
 
 2009-12-14 18:26:11

no OK a dlaczego podczas dodawaniu gazu spada troszke ładowanie... a jak chodzi na wolnych obrotach to ma 14.00 a przy dodaniu gazu spada, im wiecej dodam tym wiecej spadnie, potafi spasc do 13.90 bez obciazenia przy dodawaniu mocniejszym gazu...
2020-06-04 09:29
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM