Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Brak gwintu na swiece - pytanie o wstawienie tulejki

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2013-01-30 23:41:26

u mnie byl klej na tulejce, pasta na 'niezapiekanie' na swiecy, a i tak trzeba bylo wytaczac nową, bo stara tak sie zapiekla na swiecy ze zostala na wiecznosc:p

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
2024-02-08 22:11
  
 
 2013-01-30 18:37:51

miałem to samo w zeszłym roku na 2 gwint puścił,świecę w palcach odkręciłem...prawdopodobnie nad morze tak zajechałem i wróciłem tulejka na dobrym kleju,godzinka roboty i po problemie.

-----------------
RS2000 light
była GSI 16V rally
Focus 1.8 tddi kombi
MK7 1.6 16V sprzedany
zbieram na EVO9 :)
2024-05-08 11:12
  
 
 2013-01-30 11:57:14

14x1,25 jak sie nie myle.

apropo watku, skoro juz odkopany, to swiece na owym cylindrze wywalio po raz drugi, jakies 2 lata pozniej, razem z tulejką.
po sciagnieciu glowicy okazalo się, ze jest pekniecie miedzy gniazdem swiecy a zaworem. do tego "lał" wtryskiwacz na owym cylindrze, co moglo spowodowac wieksza temp. na tym cylindrze i rozszerzenie glowicy na peknieciu. swieca lapala jeszcze gwint na 1/4 obrotu i dalo sie normalnie odpalic, wyjechac i wjechac do garazu bez jej wywalenia w powietrze
tak wiec, jak komus zerwie gwint na swiecy, to polecam sciagac glowice, bo jej pekniecia miedzy zaworami w RSie to chyba normalka.

choc ja dzieki temu, wymienilem silnik na wiekszy


-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------

[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2013-01-30 11:58:35 ]
2024-02-08 22:11
  
 
 2013-01-28 21:46:53

jaki rozmiar gwintu ma swieca w n7a?
2018-10-27 15:41
  
 
 2009-02-15 19:39:49

a wiec dla potomnych - moj szpec zrobil to w godzinke, nie helicoil'em ale rozwiercil, wkrecil tulejke i trzyma sie jak trzeba. koszta 80 zeta na gotowo. opilki wszystkie wyssane, ale za jakis czas sprawdzimy kompresje na wszelki wypadek

szpecu siedzi w obrobce silnikow, mowil ze albo swieca sie poluzowala delikatnie i ruszajac sie wyrobila gwint, druga opcja to zbyt mocno wkrecona swieca i przekrecony przy tym gwint...

no nic, tak czy siak trzyma sie jak tzreba, silniczek jezdzi jak wczesniej i nie pochlonelo to calej mojej wyplaty.

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
2024-02-08 22:11
  
 
 2009-02-01 14:24:12

tak z ciekawości pewnie stalo ci sie to na drugim cylindrze?? mialem podobnie. chcialem wymienic swieczki. wszystkie trzy w normalnie odkrecilem a tej co byla na drugim cylindrze ni hu... z przedłużkami kombinowalem nawet 0,5m i nieszlo obrotu zrobic, juz sie balem, ze glowica do gory ale odkrecilem 2-3zwoje zalalem wd40 poczekalem 24h i znowu 2-3zwoje dolalem wd 40 i dopiero poszlo i pozniej jak wkrecalem nowe to bylo wszystko ok moge wykrecac i wkrecac bez problemu.
Albo jakas swieca felerna albo faktycznie ten gwint na drugimcylindrze cos nie teges
P.S. dobrze ze to strzelilo na cylindrze z cewki bo tak to bys mial dziure w masce

-----------------
goes on!
2021-05-25 20:48
  
 
 2009-02-01 10:45:00

ja miałem coś takiego w fieście 1.1 to na chamca ją wkręciłem i gwint sie zrobił .... heh
2011-08-01 23:38
  
 
 2009-01-31 23:29:30

w sumie macie racje, aluminium nie powinno szkod narobic, niestety nie mialem czasu wczesniej za tym pochodzic i popytac magikow, bo byc moze juz by bylo zrobione, aczkolwiek po powrocie napewno sie za to wezme i dam znac co z tego wyszlo...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
2024-02-08 22:11
  
 
 2009-01-31 18:25:55

Ja, kiedyś w Poldku odkręcałam/dokręcałem świece na gorącym silniku, a do tego coś musiało puść krzywo i po uruchomieniu silnika jedna ze świec wystrzeliła pod maskę.
Mój mechanik naprawił mi to w 15min właśnie metodą HELICOIL.
Co do opiłków, nie ma problemu: Każda wkładka gwintowa wyposażona jest w zabierak, który po zakończeniu montażu należy wyłamać na karbie.
Moim zdaniem szkoda tracić kasy na wyciąganie głowicy.
Pozdrawiam. Przemek.
2012-02-24 20:26
  
 
 2009-01-31 11:42:02

Swego czasu mialem taka tulejke wstawiona w głowice w moim sprzęcie kaskaderskim WSK 125 I nie było problemu

-----------------
Okręt mój płynie dalej,gdzieś tam...

Podobno czerwone są szybsze...

Golf? Was ist das?!

War...War never changes...
2022-04-25 07:45
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM