Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] 1,8TD trudności z uruchomieniem gorącego silnika

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2013-08-18 22:15:22

Jak chcesz pojeździć bez remontów to nie lej byle czego. Pompa może i szczelna ale jak ja potem rozbierzesz to sie zdziwisz.
2021-12-12 18:16
  
 
 2013-08-18 17:55:39

Witam Panowie jak tu wcześniej podpowiadano o polewaniu wodą pompy to sprawa wygląda następująco, jak gdzieś jechałem i była potrzeba gaszenia silnika i za chwile jechania dalej to owszem polewałem wodą i bez problemu można było uruchomić, przyznam się szczerze że silniki tego typu są wytrzymałe i odporne na różne eksperymenty, ja też eksperymentuję na nim tzn. jeżdżę na czym się tylko da, od pewnego czasu jeździłem na orężadzie i na tym doświadczyłem problemów z rozruchem gorącego silnika nie było to od razu oczywiście, wyjeździłem około 1000 litrów i dopiero to się zaczęło dziać, druga sprawa to to że nie było potrzeby lać-chłodzić całej pompy, tylko sam ten elektrozawór, po nim lałem cieniutkim strumyczkiem i po schłodzeniu dało się uruchomić silnik, nie dawno była promocja na rzepak w biedronce skorzystałem i poszedłem zatankować do biedronki miałem sucho w baku więc wlałem dwie butelki o dziwo po przejechaniu kilkunastu kilometrów na rozcieńczonym rzepaku z resztkami orężady, po zgaszeniu silnika i chęci odpalenia za chwilkę bez schłądzania elektrozaworu, dało się uruchomić, na chwile obecną nic nie grzebałem przy elektrozaworze, już go niezchładzam, jak zalewam dwadzieścia orężady to dolewam 3literki rzepaku i jak narazie wszystko działa bez zarzutu,
ktoś wcześniej wspominał ze powodem tych problemów z silnikiem, opisanych na początku, jest kiepska kompresja czy padająca pompa paliwa, jak się okazuje pompa jest szczelna na chwile obecną, kompresja??? była i jest, jak wciskam pedał gazu to czuję jak ciągnie i nie ma problemu z przyspieszeniem, delikatnie czuć frytkami problem jak już to leży właśnie w tym elektrozaworze kąta wtrysku, który prawdopodobnie albo wymienię przed zimą albo go rozbiorę, bo jest też taka możliwość, na razie jeżdżę na takich eko dodatkach
podczas polewania tego zaworka wodą zaobserwowałem też ze jak się go polewało wodą to odzywała się czerwona dioda immo koło zegara, zaczynało być widać pulsowanie , a tak to w ciągu dnia nie widać tego, wydawać by sie mogło ze wogóle nie pulsuje, po zaciemnieniu widać że jednak delikatnie słabo miga ta dioda
pozdrawiam
2014-05-20 18:38
  
 
 2013-07-10 22:45:44

Objawy po podłączeniu są takie ze na zimnym silniku kręci długo ale zapala a na ciepłym kręci i nie zapala wcale. Kabelki prowadzą do czegos co przypomina środek kinder niespodzianki od mojego wychodzą akurat czerwone ale jak pisałem to druga pompa od silnika przewody idą białe tak jak piszesz
2013-11-27 19:14
  
 
 2013-07-10 21:37:18

Myśle że to co odpiął mechanik to właśnie elektrozawór kąta wtrysku i w nim może być problem. Objawy są przeważnie takie jak piszesz. Jak masz ten kabelek podpięty to jaki jest problem? Druga sprawa - zobacz gdzie ten kabel prowadzi. Elektrozawór kąta wtrysku jest z przodu pompy na dole i wychodzą z niego dwa białe przewody.
2014-04-07 21:13
  
 
 2013-07-10 15:22:36

Przylaczam sie do problemu. Zaprowadzilem essa do mechanika... Ten cos posztural trochę podrapal sie po głowie. Odpial mi biały kabelek z pompy wtryskowej (lucas). Był połączony taśma izolacyjna bo to moja druga pompa. Teraz essi pali i na ciepłym i na zimnym jest szybszy trochę sztywniej pracuje tylko jest inny problem... Odpalajac na zimnym kopci na niebiesko aż strzałka temp dojdzie do normal... Mam wypieprzone poduszki pod silnikiem więc trzęsie ale po odpieciu tego kabla buja fordem jak pijanym chlopem na zabawie... Podobno może dymic przez to ze elekt. zawór kata wtrysku daje za dużo paliwa może to w nim jest przyczyna
2013-11-27 19:14
  
 
 2013-05-08 10:38:15

Cytat:
2013-05-07 22:47:21, Mikatt pisze:
polej pompę zimna woda i zobacz czy zapali szybciej


dokładnie tak jak mówi Mikatt, polej pompe wodą, jak zapali to znaczy że pompa kaputt...

-----------------
#2536
FORD ESCORT HATCHBACK TDi
\________|POS 1V14|_________/
MZ ETZ 251e
| POS |
|6TM3|
2018-12-04 14:46
  
 
 2013-05-08 09:11:02

Cytat:
2013-05-07 22:47:21, Mikatt pisze:
to albo kompresja słaba



a to od kiedy kompresja spada w dieslu pod wplywem wyzszej temperatury ? zawsze myslalem ze podstawa w dieslu to kompresja na zimnym silniku,a jak juz dzieki tej kompresji odpali,to jakos tam sobie bedzie dzialac.

-----------------
Escort RS Cabrio 1991 LPG
Fiesta 1.25 LPG MK6
Windstar 3.0
2023-02-28 12:47
  
 
 2013-05-07 22:47:21

jak na zimnym dobrze pali a na ciepłym nie , to albo kompresja słaba albo pompa się rozszczelnia pod wpływem temp. jak jest silnik gorący to polej pompę zimna woda i zobacz czy zapali szybciej

-----------------
łatwo się rozpędzić, trudniej się zatrzymać...
powered by N7A:)
jest
rs2000 mk5,rs2000 mk7 F1,escort mk5 rs2000 turbo,mondeo mk1 2.0 ghia 4x4, mondeo mk3 kombi 2.5
był
golf 2 1.3,escort mk7 1,6 kombi lpg,escort mk5 91r. 5d bieda idition 1.6 8v lpg,es
2021-10-18 00:11
  
 
 2013-05-07 22:21:27

Wymieniałem elektrozawór i kosztował mnie 120 pln, choć myślę, że u Ciebie to nie wina elektrozaworu. Ja miałem problemy ze zgaszeniem silnika, właśnie przez zepsuty elektrozawór.
2023-11-26 22:00
  
 
 2013-05-07 21:32:17

Ja bym sprawdził ciśnienie na cylindrach na rozgrzanym silniku .Moim zdaniem jego brakuje dlatego masz kłopot z odpaleniem .

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM