Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[jaszczurtd] Jaszczur Frytkownica mTDDI - Strona 3.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 Autor 
 2015-05-22 23:58:43

Cytat:
2015-05-22 23:03:26, jaszczurtd pisze:
Kubzik, wiem, ale w tym roku obiecałem sobie że schudnę, i dotrzymam słowa...


napisane, do dziennika

-----------------
niebiesko-czarna patologia
2020-03-13 16:18
  
 
 2015-05-22 23:03:26

Kubzik, wiem, ale w tym roku obiecałem sobie że schudnę, i dotrzymam słowa...
2021-11-22 09:24
  
 
 2015-05-22 22:58:33

Jaszczur jesteś wielki
2021-01-03 23:57
  
 
 2015-05-22 17:57:38

Mega podziw z mojej strony.

-----------------
Escort RS Cabrio 1991 LPG
Fiesta 1.25 LPG MK6
Windstar 3.0
2023-02-28 12:47
  
 
 2015-05-22 16:33:28

Taki tam mały update.

Silnik frytkownicy żyje i ma się dobrze. Nie raz dostał po garach, póki co nie narzeka.

W tak zwanym międzyczasie kupiłem pompę od Land Rovera 300 TDI, z tłoczkiem 11mm, i potraktowałem ją jako bazę do modyfikacji.
Silnik z tą pompą prezentował się tak:



Musiałem do niej przerabiać przewody wtryskowe - jeden okazał się zbyt krótki, więc co należało zrobić? Oczywiście migomat poszedł w ruch

Przeróbki zacząłem od prostych rzeczy - na początek chciałem zwiększyć zakres obrotów silnika, bo oryginalnie pompa land rovera kręci się do 4100rpm.

Ogólnie rzecz biorąc za prędkość obrotową pompy odpowiada tzw. governor, element sterujący dozownikiem paliwa w pompie, oraz mechanizm działający na zasadzie siły odśrodkowej, zapobiegający zbyt wysokim obrotom silnika.
Governor to te same sprężynki na bolcu - to właśnie się przerabia w pompie żeby zwiększyć zakres obrotów silnika.



Przeróbka polega na dodaniu podkładek pod "średnią" sprężynkę, tak by stawiała większy opór mechanizmowi odśrodkowemu, który widać na zdjęciu poniżej:


Następnie stwierdziłem że nie ma co się szczypać, i jedziemy ostrzej z modyfikacjami. Oryginalny tłokorozdzielacz land rovera nie jest zbyt wydajny, dlatego zainstalowałem tłokorozdzielacz z transita 2.5D razem z falą:




Fala już troszkę styrana życiem, ale póki co nie zauważyłem niczego niepokojącego w pracy silnika.

Tu w trakcie montażu wewnątrz pompy:



W chwili obecnej mam już przepis na pompę do tego silnika - metoda wielu prób i błędów, zakładania i zdejmowania pompy - pod koniec zabawy już mi się na to patrzeć nie chciało. Gdybym znał jakiegoś ogarniętego pompiarza ze stołem było by prościej, ale cóż - nie można mieć wszystkiego.

Po tym wszystkim jest całkiem fajnie - czuć że klekociarnia rozpędza się znacznie fajniej. Jest nadmiar paliwa, bo zaczął dymić - to się ogarnie wydajniejszą turbiną. I co najważniejsze - przesunąłem odcinkę do 6k rpm:

kręcimy do 6krpm

Da się zrobić grubszego govmoda tak żeby się kręcił do 7k, ale w sumie trochę bym się już chyba bał... Przynajmniej na początku

W tzw. międzyczasie wykolegowałem ib5, i powitałem mtxa:



Tu małe porównanie sprzęgieł ib5 i mtxa:



I muszę naprawdę pochwalić spieka z Aaronexu - dzielnie znosił pół roku jazdy w dizlu, i nosi delikatne objawy... co najwyżej dotarcia. Organik pracujący w takich samych warunkach (moment > 230Nm) miał już powoli dosyć. Naprawdę dobra robota, jestem mega zadowolony. W trakcie jazdy czy upalania zero uślizgów, itp, a nie raz dostało to sprzęgło mocno po okładzinach.

W trakcie całej operacji stwierdziłem że założenie mtxa będzie najprostsze jeśli po prostu wyjmę silnik z budy - zwłaszcza że i tak miałem wszystko rozebrane (wyjęty kolektor bo inna turbina wleci, i chłodnica bo próba uszczelnienia klimy)





Turbina - na początek wleci to:


Pobawię się vnt z 1.8 tdci, zobaczę jak się będzie z tym jeździć. Na początek będę to sterował ciśnieniowo, co oczywiście nie jest najbardziej optymalne i pewnie będą częste overboosty, ale do zorientowania się co to warte na początek - wystarczy. Jak mi się spodoba to ogarnę sterowanie na podciśnieniu z jakąś prostą elektroniką.

(c.d.n)


[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2015-05-22 18:05:01 ]
2021-11-22 09:24
  
 
 2015-02-11 08:46:04

PiEkU, centrum, niedaleko pkztu. Ale warsztat mam w Sosnowcu Juliuszu.
2021-11-22 09:24
  
 
 2015-02-10 22:41:57

Jaszczurrro a z której dzielnicy dąbrowy tys jest? dobrze się bawisz z tym klekotem

-----------------
Był:
Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000
Jest:
*Escort Sedan 1.3 8v
*Escort sedan 1.8 16v zender
*Escort rs2000 mk6
*Escort Cabrio 92r 1.8 16v
*Volvo v40 1.9T t4
2024-04-17 08:42
  
 
 2015-02-10 21:23:44

Choć nie znam się za bardzo na dieslach ale widać że cały czas coś u ciebie się dzieje więc tak trzymać
2018-11-07 15:00
  
 
 2015-02-10 10:34:25

Następny mały upgrade:


Udało mi się zakupić tanio 4x oryginalne końcówki delphi, od razu wleciały na wtryskiwacze. Koszt wymiany końcówek - 30pln/sztuka.

A w sobotę jadę po tłokorozdzielacz 11mm do pompy.
2021-11-22 09:24
  
 
 2015-02-04 21:09:27

Zbroimy się



Nowiutki spiek pod MTXa:


Ten który teraz jeździ we Frytku poleci do cabrio.
Jak się zrobi trochę cieplej to przerzucam skrzynie.

I przygotowania do uruchomienia "stołu probierczego" do tuningowania pompy wtryskowej:


Ogólnie Frytek kończy nakręcać właśnie 3tyś, nic się nie dzieje.
2021-11-22 09:24
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM