Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[jaszczurtd] Jaszczur Frytkownica mTDDI - Strona 5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 Autor 
 2015-01-11 20:09:37

Jako że ostatnio narzekacie na to że mało co tu się dzieje, że forum umiera, że wątków mało, że okręt tonie i takie tam... To postanowiłem że sobie tu wątek założę. A że temat być może ciekawy, ze względu na swoją historię i specyfikę, i był już świadkiem niejednego brednioserialu (w końcu diesel, a jak wiadomo - diesel to zło i niedobro), to może i dzięki niemu coś na forum się poruszy.

Bohaterem jest Escort, MK7, z 95 roku, który z fabryki wyjechał jako 1.6 16V. Niemniej wskutek mojego osobistego kaprysu został przeswapowany na diesla (przez totalnego partacza i druciarza, ale to zupełnie inna historia, i nie ma sensu jej przytaczać).
Dzieje Escorta są burzliwe. Przeżył zderzenie z dziczyzną, przeżył strzała w tył, przeżył otwierającą się maskę w trakcie jazdy 100km/h i rozbijającą szybę, przeżył praktycznie 3 różne silniki, teraz jeździ na czwartym, który sam poskładałem i praktycznie wymyśliłem.
Obecnie popędzany jest swoistą "hybrydą" - blok 1.8TD z wałem korbowm TD, osprzętem D/TD, tłokami/korbowodami z 1.8TDDI, głowicą 1.8TDDI, pompą wtryskową 1.8D po maksymalnym podniesieniu dawek paliwowych.
Turbina - T2 z Mondeo.
Inaczej mówiąc - jest to odświeżone 1.8TD na wtrysku bezpośrednim. Nie posiada bolączek 1.8TD związanych z trudnym rozruchem zimowym. Posiada potencjał którego 1.8TD nie posiada - ze względu między innymi na słabe korbowody.

Plan - wykrzesać z niego ok. 150KM. Zbudować własną pompę wtryskową, hybrydę (prawdopodobnie transit będzie dawcą), i zmodyfikować osprzęt, typu turbina. Możliwe że również to będzie hybryda, albo jakieś VNT.

W trakcie swojej historii tenże Escort różnie wyglądał - od totalnego szrota, po wyremontowane i pięknie wyglądające cacko. Dziś znów bliżej mu do szrota, ale być może to się zmieni, jeśli zasłuży.
Obecnie jest na dotarciu, ogólnie dość świeżo po poskładaniu silnika.

Można powiedzieć że obecnie wygląda tak:


Wlot na masce prawdopodobnie zniknie, bo wraz z modyfikacją osprzętu przyjdzie FMIC i odpowiednio położone rury dolotu.

Tu parę fotek z ostatniego swapa i składania silnika przeze mnie:








I bohaterowie docelowi:



Było sobie TDDI:


Tu zdjęcia wałów - po lewej TDDI, po pawej TD.


Porównanie bloków TDDI z TD:














Tu w ogóle gwoli ciekawostki: porównanie korb TD i TDDI (po prawej):
















A tu już przymiarki do uszczelki i zakładanie czapki:


























Pierwsze odpalenie - dupa, bo niestety pompa wtryskowa TDDI ma przestawione fazy wtrysku, i nie pasowały oryginalne przewody ciśnieniowe. Trzeba było je przerobić.

pierwsze odpalenie

A potem było niestety zrywanie czapki i wymiana uszczelki + obróbka głowicy - najprawdopodobniej przez złe momenty skręcania głowicy za pierwszym razem.






A tu już jak jeździ

Pozostaje zadać pytanie, które zadaje sobie pewnie niejedno z was, zarówno tu jak i na innych forach, gdzie go prezentowałem: Po co? Jaki to ma sens?

-Bo tak, bo lubię, bo mam ochotę, bo chcę,
-Chęć nauczenia się - jak składać silniki, serwisować, poszerzenie wiedzy,
-Takie hobby,
-Bo wszyscy hejtują te diesle,
-Bo nikt nigdy nie złożył takiego fordowskiego klekota, który by chociaż zbliżył się do tego co robili (i w sumie nadal robią) chociażby fani starych klekotów VW

A dlaczego nie po prostu swap na TDDI bez bawienia się w takie ulepy i hybrydy?
-Bo lubię mechaniczne idiotoodporne diesle na pompach rotacyjnych bez elektroniki
-Lubię kręcić śrubkami, a nie odwiedzać chiptuning
-Bo tak (znowu)

I w sumie tyle. Zapraszam do hejtowania, na wszelakie konstruktywne posty chętnie odpowiem.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2015-01-11 20:11:09 ]

[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2015-01-11 20:12:26 ]
2021-11-22 09:24
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM