Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

PIERWSZY FIAT 125p GTJ - Strona 2

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 ... 23 24 25
 Autor 
 2015-01-19 17:37:25

Nie wiedziałem, że do analizy zdjęć można używać Autocada, muszę sam spróbować
2024-04-23 07:10
  
 
 2015-01-20 01:28:36

Cytat:
2015-01-15 09:28:31, Lukasz_Wais pisze:
... aż w końcu ślad po nim zaginął. Budowany przeze mnie Fiat będzie upodobniony do modelu jaki pojechał do Finlandii.



Znasz jakies nazwisko wlasciciela albo gdzie auto trafilo do Finlandii?

Bardzo dobry pomysl. Fajnie ze to bedzie 1 wersja,
bo slyszalem ze gdzies pod Wroclawiem powstaje vol. 2.
Chcialbym zobaczyc taki duet.

-----------------
Usługi tokarskie,frezerskie,przetaczanie tarcz,bębnów,spawanie aluminium i innych metali.Odchudzanie,wyważanie elementów.
Powiększam przepustnice i klapy przepustnic.
Awarie-automatyka i elektryka.
tel. 503 605 789

Licencja PZM
"SPARTA" WROCŁAW
2015-02-26 22:42
  
 
 2015-01-20 21:58:12

Cytat:
2015-01-20 01:28:36, Marjusz pisze:
Znasz jakies nazwisko wlasciciela albo gdzie auto trafilo do Finlandii? Bardzo dobry pomysl. Fajnie ze to bedzie 1 wersja, bo slyszalem ze gdzies pod Wroclawiem powstaje vol. 2. Chcialbym zobaczyc taki duet.



Z tego co dobrze kojarzę fakty, to ten wóz został specjalnie przygotowany dla Fińskiego zawodnika Juni Kynsilehto.
To jeden z wybitnych rajdowców fińskich, tu w czasach współpracy z NORTII
Pan Jaroszewicz dobrze znał tych ludzi, z tym kierowcą to chyba w 77 roku "STRATOSEM" w Arctik Rally startował...
2019-07-16 11:56
  
 
 2015-01-21 02:00:12

Najważniejszy w tym aucie jest bodykit, to dzięki niemu każdy będzie wiedział że to gtj.
To co w "środku" w szczególności napęd lepiej zrobić po nowemu, znając realia 1.8 16v i tak tu nie zagości.
Honda to dobry kierunek bo ze starego dohc choćby zbliżonych parametrów nie uzyskasz nigdy.
2017-10-22 16:19
  
 
 2015-01-21 08:47:50

Cytat:
A wogóle taka przekładnia była montowana ???


To jak jest z tą przekładnią. ????
Po drugie . To ładowanie oryginalnej głowicy 16 V do 1800 dohc, jest stratą kasy. Lepiej włożyć do takiego GTJ-ta coś co pozwoli mu się odpychać konkretnie.
Nawet Rover 1.8 16 V , będzie na razie najtańszym rozwiązaniem, lub porówywalnym, do DOHC by Fiat.
Pamiętajcie, że ten fiat w oryginale miał coś około 200 KM- 195, z tego co pamiętam. Ale że był to silnik po kilku sezonach, to myślę, że realnie 170-180 KM miał.
Jak wygladać będzie kwestia dyfra, szpery i przełożenia?
Trzeba zapytać Mruka, albo kogoś kto zna dogłębnie temat, ale mi obiło się o uszy, że GTJ miał colotkę skrzynię, z piątką o przełożeniu 1;1 szperę colotti (przełozenia bardzo podobne, jak w skrzyni z prostym -pionowym lewarkiem), a przełozenie dyfra to było 3.93.

-----------------
Prorok , czy co......?
2017-11-28 20:13
  
 
 2015-01-21 09:11:19

Mam nadzieję, że właściciel was nie posłucha i nie skasztani tego auta roverem, to ma być w końcu replika auta z epoki.
2024-04-23 07:10
  
 
 2015-01-21 12:06:08

...Nie ma mowy o żadnych ROVERACH, żadna Honda, czy inny nowoczesny wynalazek.
Wiem, że to są silniki, które pozwoliły by na wiele w tym aucie.
Większa moc, leprze parametry, osiągi
Można było by się wtedy starać dorównać tym autem nie jednej współczesnej "wyścigówce"
...Ale to nie o to chodzi...
To ma być replika wozu, a nie jakieś pędzidełko.



Takie auto to puzzle, które trzeba umieć poskładać.
Na dziś, tam nie będzie 16tki.
... ale kto bogatemu zabroni, gdy go stać...


..czy tam była taka przekładnia.

W pierwszym egzemplarzu jakim prezentowała się załoga Komornicki/Wojtyna, to na pewno była oryginalna z FSO.

Wzorów GTJ powstało kilka, każdy następny był prototypem sam w sobie, z tym jednak że za każdym razem próbowano osiągać coś innego, coraz leprze rozwiązania i efekty.
Aż w końcu 77 roku do tak małego auta wskoczył motor 3.2 litra, i kołami tylnymi o rozmiarach średnic, jakich nikt nie przewidział w tym aucie ( stąd brak tylnych drzwi )
2019-07-16 11:56
  
 
 2015-01-21 15:05:57

Cytat:
...Nie ma mowy o żadnych ROVERACH, żadna Honda, czy inny nowoczesny wynalazek.
Wiem, że to są silniki, które pozwoliły by na wiele w tym aucie.
Większa moc, leprze parametry, osiągi
Można było by się wtedy starać dorównać tym autem nie jednej współczesnej "wyścigówce"
...Ale to nie o to chodzi...
To ma być replika wozu, a nie jakieś pędzidełko.


I to się nazywa konsekwencja.
Bravo
Myślałem, że łykniesz temat i coś tam .....bedziesz kombinował.


-----------------
Prorok , czy co......?
2017-11-28 20:13
  
 
 2015-01-21 15:07:37

Cytat:
W pierwszym egzemplarzu jakim prezentowała się załoga Komornicki/Wojtyna, to na pewno była oryginalna z FSO.

Wzorów GTJ powstało kilka, każdy następny był prototypem sam w sobie, z tym jednak że za każdym razem próbowano osiągać coś innego, coraz leprze rozwiązania i efekty.
Aż w końcu 77 roku do tak małego auta wskoczył motor 3.2 litra, i kołami tylnymi o rozmiarach średnic, jakich nikt nie przewidział w tym aucie ( stąd brak tylnych drzwi )



GTJ-tów, nie było kilka, tylko dwa.
Jeden, którego budujesz replikę, a drugi z silnikiem 3.2 Fiata - 6 cylindrowym z modelu 130.
I to wszystko.

-----------------
Prorok , czy co......?
2017-11-28 20:13
  
 
 2015-01-21 15:21:52

Cytat:
2015-01-21 15:07:37, gregor125 pisze:
GTJ-tów, nie było kilka, tylko dwa. Jeden, którego budujesz replikę, a drugi z silnikiem 3.2 Fiata - 6 cylindrowym z modelu 130. I to wszystko.



... No nie wiem, bo ja mam inne źródła, a i oficjalnie Czerwony Książe o tym opowiada

https://www.facebook.com/AndrzejJaroszewiczMotorsport/photos/pb.189138614491839.-2207520000.1421849909./740278282711200/?type=3&theater
2019-07-16 11:56
  
 
 2015-01-21 15:38:13

Przecież Gregory wie lepiej, o ile nie najlepiej!

-----------------
wheel-wide.com
2023-06-05 09:55
  
 
 2015-01-21 22:39:31

Cytat:
2015-01-21 08:47:50, gregor125 pisze:
Jak wygladać będzie kwestia dyfra, szpery i przełożenia? Trzeba zapytać Mruka, albo kogoś kto zna dogłębnie temat, ale mi obiło się o uszy, że GTJ miał colotkę skrzynię, z piątką o przełożeniu 1;1 szperę colotti (przełozenia bardzo podobne, jak w skrzyni z prostym -pionowym lewarkiem), a przełozenie dyfra to było 3.93.




Na tą chwilę ( jak pisałem wcześniej )będę zajmował się tematami karoserii, tematy mechaniczne muszą poczekać kilkanaście tygodni, kiedy będą montowane.
Ogólnie wóz buduję w dwóch etapach.

Pierwszy to taki aby karoseria była przygotowana pod montaż różnych skrzyń, osprzętu silnika, oraz wyglądała jak z obrazka.
W tym etapie montuje to co mam chwilowo, bo trzeba to wszystko poustawiać i nauczyć się tym jeździć...

Etapem drugim będzie zbieranie właściwego osprzętu mechanicznego o którym mówisz.
I tu na pewno będę się uśmiechał o podpowiedzi co i gdzie można dostać.

Na początek zostaje fabryczna skrzynia silników DOHC, z obojętnie jakim lewarkiem... to tylko na chwilę
Oj taka skrzynia o której piszesz jest moim ogromnym marzeniem.


Dyfry przygotowuje od razu dwa. Jeden z długim przełożeniem, ale i drugi z nieco krótszym 4.55

4.55 już mam przygotowany, i po uruchomieniu wozu będę myślał nad szperą.

Moja logika budowania tego auta może wydawać się Wam dziwna, ale po prostu muszę go skończyć do połowy września, bo nie mam czym jechać do własnego ślubu
Ot i cała filozofia.
... i tak przez rok udało zrobić się już sporo...
2019-07-16 11:56
  
 
 2015-01-22 00:05:28

mam nadzieje ze wiesz ze to auto (rallycross) było na 16v motorze ze 124 abarth
pewnie wiesz jakie sa roznice pomiedzy silnikiem 124 abarth 16v a 131 abarth 16v

tak jak silnik do 131 mozna kupic za 14000-25000 euro
tak od 124 abarth nie wystepuje praktycznie wcale

moim zdaniem prosciej w twoim wypadku bedzie robić auto GTJ wyścigowy na bazie 130 v6 3200
czyli takie auto jakim w 77 roku na torze w Kielcach pomykał M Stawowiak
2023-03-17 08:42
  
 
 2015-01-22 07:26:36

Łatwiej - trudniej hmmm chyba nie o to chodzi w tym projekcie.
Samochód to zbiór puzzli - najważniejsze jest przygotowanie dobrej bazy w postaci budy i poszerzeń. Resztę zawsze można dokupić/wymienić w odpowiednim czasie.

PS. Obserwując na żywo powstający "twór" powiem jedno - jest zajebiaszczy

Ps2 - przy takich kwotach za silnik pokusiłbym się pewnie o "samodzielne" wykonanie głowicy 16v.


2021-02-08 19:39
  
 
 2015-01-22 09:27:43

Cytat:
... No nie wiem, bo ja mam inne źródła, a i oficjalnie Czerwony Książe o tym opowiada



Cytat:
Przecież Gregory wie lepiej, o ile nie najlepiej!


W tym przypadku i nie tylko , nie brałbym słów Jaroszewicza, któremu amfa i gorzała wypaliła połowę mózgu, który twierdził, że skradziono mu stratosa z garażu domowego, oraz że wie gdzie on stoi
A także inne jego opowieści z mchu i paproci.

Natomiast mam bardzo dobry kontakt z ludźmi, którzy, budowali GTJ-ty, pracowali w obr jeszcze na międzynarodowej, a nie tylko w falenicy.
Z resztą widać ich na fotkach, które wstawiłeś.
Wystarczy zapytać, dam ci kontak.


-----------------
Prorok , czy co......?
2017-11-28 20:13
  
 
 2015-01-22 09:49:56

Cytat:
2015-01-22 09:27:43, gregor125 pisze:
Natomiast mam bardzo dobry kontakt z ludźmi, którzy, budowali GTJ-ty, pracowali w obr jeszcze na międzynarodowej, a nie tylko w falenicy. Z resztą widać ich na fotkach, które wstawiłeś. Wystarczy zapytać, dam ci kontak.



Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo był bym wdzięczny za możliwość rozmowy z Takimi osobami


2019-07-16 11:56
  
 
 2015-01-22 10:04:25

Cytat:
2015-01-22 09:49:56, Lukasz_Wais pisze:
Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo był bym wdzięczny za możliwość rozmowy z Takimi osobami


Pamiętaj tylko o wyciąganiu średniej z tego co usłyszysz

Gregor jak juz sam się reklamujesz to powiedz mi masz jakieś inf. o M.Bień i J.Jedynak - jakis kontak, archiwa itp. Chodzi mi o Ich monte '76

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
2021-02-12 09:09
  
 
 2015-01-22 14:19:11

Ani z Bieniem, ani z Jedynakiem nie mam.
Rysiek Zyszkowski, Maniek Sieczkowski, Mirek Zdun, Darek Kowalczyk
- głównie z żyjącymi mechanikami.
Swego czasu miałem dobry kontakt z Lewandowskim, ale od kiedy śmignął na emigrację, to się pourywało.

-----------------
Prorok , czy co......?
2017-11-28 20:13
  
 
 2015-01-22 18:34:14

Cytat:
2015-01-22 14:19:11, gregor125 pisze:
Ani z Bieniem, ani z Jedynakiem nie mam. Rysiek Zyszkowski, Maniek Sieczkowski, Mirek Zdun, Darek Kowalczyk - głównie z żyjącymi mechanikami. Swego czasu miałem dobry kontakt z Lewandowskim, ale od kiedy śmignął na emigrację, to się pourywało.



J.Jedynak też była kobietą !!! (w zasadzie jest)
tak jak Kopernik !!!

[ wiadomość edytowana przez: winiar7 dnia 2015-01-22 18:38:02 ]
2023-03-17 08:42
  
 
 2015-01-22 19:04:45

Mar, a nie lepiej któreś z aut "Cieciora"? Najlepiej zdokumentowane zdjęciowo i filmowo. W dodatku obie wersje, tzn MC i Acropol, a szkoda by było ciąć te nadkola u Ciebie więc może zmienić motor?
A tak na marginesie, przyglądam się tej dyskusji i już wiem jak powstają legendy Za chwilę z największych szrotów z OBR zrobicie Bóg wie jakie maszyny, zwłaszcza te niebieskie g...na to była porażka
2024-04-27 16:18
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 ... 23 24 25
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM