Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[125p] Kałczuk 125FP - Franky Garage - Strona 4

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 ... 31 32 33
 Autor 
 2015-02-23 19:31:08

pytanie za 100pkt
jeżeli w homie gr1 dla OHVki jest zastosowany tylko gaźnik weber 34DCHD to w gr2 mogę zastosować gaźnik 34DCMP??

-----------------
Franky Garage
2023-07-17 08:33
  
 
 2015-02-23 20:37:03

Teoretycznie wynika że do gr.2 tak .
Mruk chyba będzie wiedział najlepiej .
Jednak w trzypodporówkę pójdziesz ??
2023-04-04 14:18
  
 
 2015-02-24 06:16:28

Te gaźniki różnią tylko trzema rzeczami, które nie zmieniają ich głównych parametrów - dysze i gardziele:

1. sterowanie przepustnicą - mechaniczne - OBSRO i tak robiło synchroniczne otwieranie
2. ZHS - praktycznie bez znaczenia dla "normalnej" rajdowej jazdy - obieg służący "oszczędzaniu" benzyny w trakcie hamowania silnikiem
3. Elektrozawór paliwa biegu jałowego - zamiast dyszy jest dysza z elektrozaworem ot taki odcinacz paliwa.

Ogólnie co byś fuso nie założył to nad tym gaźnikiem trzeba popracować i może chodzić bardzo fajnie. Ale pracy jest w opór i trzeba ze dwa - trzy gaźniki mieć na stole bo nie za kolorowo jest z jakością odlewów.


-----------------
DON'T THINK!!! DRINK!!!

Prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły...
2021-02-19 13:54
  
 
 2015-02-24 06:59:03

Gaznikow od marcina mam pare , sprawdzilem ten z auta i cieknie z niego z kazdej strony ,wiec trzeba go ogarnac , on i tak jest podcisnieniowy a mar mowil ze lepszy mechaniczny

Ogladalem te gazniki i roznia sie jakimis dziwnymi detalami, jeden ma pokrywe z powrotem inny bez ten mechaniczny ma jakis krociec na dole przy gsrdzielach itp i zastanawiam sie czy moge dowolnie dobierac sobie korpus pokrywke czy przepustnice razem z systemem otwierania przepustnicy , czy jak wloze mechaniczne przepustnice do korpusu z podcisnieniowego to wogole bedzie dzialalo

-----------------
Franky Garage
2023-07-17 08:33
  
 
 2015-02-24 08:00:11

Cytat:
Ale pracy jest w opór i trzeba ze dwa - trzy gaźniki mieć na stole bo nie za kolorowo jest z jakością odlewów.


Słusznie
Najlepiej jak byś miał gaźniki z lat 78-85 - bez podciśnień.
I z tych działaj.
Poszukaj na szrotach.
W elektro myjkę i weryfikacja.


-----------------
Prorok , czy co......?
2017-11-28 20:13
  
 
 2015-02-24 09:50:43

Cytat:
2015-02-24 06:59:03, fuso pisze:
Ogladalem te gazniki i roznia sie jakimis dziwnymi detalami, jeden ma pokrywe z powrotem inny bez ten mechaniczny ma jakis krociec na dole przy gsrdzielach itp i zastanawiam sie czy moge dowolnie dobierac sobie korpus pokrywke czy przepustnice razem z systemem otwierania przepustnicy , czy jak wloze mechaniczne przepustnice do korpusu z podcisnieniowego to wogole bedzie dzialalo



Nic między gaźnikami nie pasuje - szczególnie w kompletach podciśnieniowy - mechaniczny. Musisz znajść dwa, trzy mechaniczne i na nich orać. Jest dużo patentów, które tam można zastosować. Bardzo dużo idzie na tym gaźniku urobić. Króćce przy przepustnicy masz trzy - jeden jest do podciśnieniowego sterowania wyprzedzeniem zapłonu (w aparacie zapłonowym) drugi do podłączenia przelewki z komory pływakowej (wchodzi do ZHS) i trzeci podciśnieniowy do obudowy filtra.

Ja miałem do dohca zbudowany przez siebie gaźnik z trzech mechanicznych bodajże. Gardziele były grubo rozorane i zlaminaryzowane , dyfuzory i zaostrzone (można było nimi kółeczka w kartonie wycinać), wszystko było do przepustnicy wypolerowane i wygładzone. Do tego był customowy dolot na kolanku i rurze ze stożkiem 90mm - na obudowie po przeróbce za cholerę się nie wkręcał - powietrza mu brakowało.

Najważniejsze jest jednak umycie gaźnika - bo bardzo często kanały przejściowe się zatykają i z wolnych w wysokie obroty wchodzi beznadziejnie. Polecam myjkę ultradźwiękową i ze dwa litry acetonu (przy otwartych drzwiach rób acetonem bo będziesz rzygać).

Jak co to dzwoń - podpowiem Ci co i jak po kolei robić.

EDIT: No i jeszcze jedno zaopatrz się w podstawkę gaźnika z DOHC z dwoma otworami zamiast jednego, jest ciut wyższa ale lepiej na niej podawał gaźnik bez dwóch zdań.

[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2015-02-24 09:52:45 ]
2021-02-19 13:54
  
 
 2015-02-24 19:20:28

zbieram graty na sobotę

na początek muszę ogarnąć heble i łożyska z przodu bo strasznie tam huczy





-----------------
Franky Garage
2023-07-17 08:33
  
 
 2015-02-25 08:24:32

Cytat:
Polecam myjkę ultradźwiękową i ze dwa litry acetonu (przy otwartych drzwiach rób acetonem bo będziesz rzygać).


Lepiej robić to octem - lepszy efekt niż acetonem i nie wali że oczy gryzą.
Po acetonie zostaje delikatny nalot.
Po occie nie.
Ja jeszcze obudowę - gołą bez niczego - ładuję do pieca na 10 min - 80 C. Widać pęknięcia - dokładnie.

-----------------
Prorok , czy co......?
2017-11-28 20:13
  
 
 2015-02-25 19:51:03

Cytat:
2015-02-25 08:24:32, gregor125 pisze:
Lepiej robić to octem - lepszy efekt niż acetonem i nie wali że oczy gryzą. Po acetonie zostaje delikatny nalot. Po occie nie. Ja jeszcze obudowę - gołą bez niczego - ładuję do pieca na 10 min - 80 C. Widać pęknięcia - dokładnie.



tylko przypadkiem nie zagotować w occie bo z gaźnika kisiel zostanie

-----------------
2023-10-26 15:33
  
 
 2015-02-25 20:06:14

polskie gaźniki do DOHC
kiepski pomysł

najlepszy do 1600/1800 jest
weber 34 DMS

zawsze mnie dziwiło jak zajebiscie na tym gaźniku sie kręcił silnik
na polskich gaźnikach zawsze muli
tak jak by zapłon opóźniź o 10*
2023-03-17 08:42
  
 
 2015-02-25 20:53:31

Jestem tego samego zdania co Winiar. Poza tym, polskie gaźniki są same w sobie kiepskiej jakości i jeżeli można to należy je wymienić na coś lepszego. Kiepskie odlewy, kiepska późniejsza obróbka, ogółem duża loteria żeby znaleźć właściwy.
2024-05-11 08:50
  
 
 2015-02-25 22:09:59

Miałem DMS i jest faktycznie OK - jest w pełni mechaniczny, nie ma elektro zaworów i innego duperelstwa...ale jest parę ale są słabo dostępne to raz, są na ogół w kiepskim stanie to dwa wieczko ma tendencję do wyginania się, lubi lewe powietrze przez membrankę koło siłownika dławików zasysać.
Fajnie się go reguluje nie Winiar?

Dobrze zrobiony gaźnik z ochafałki jest naprawdę OK - pod warunkiem, że się go umie zrobić. Ja się uczyłem na 3 albo 4 zrypanych dokumentnie gaźnikach - niby książkowo robionych. A żeby znaleźć właściwy to napisałem i ja i gregor jak to zrobić. Czytać.

-----------------
DON'T THINK!!! DRINK!!!

Prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły...
2021-02-19 13:54
  
 
 2015-02-25 22:32:19

nowego DMS kupisz za 200-250e
chodzi jak bajka
najgorsze sa stare gaźniki które działają bądź nie

jestem zdania ze lepiej raz zaplacić i miec tak jak trzeba
niż rzeźbić w gó....
i wydać duzo wiecej

dziwi mnie zawsze cheć przerabiania dorabiania i doktoryzowania sie
chyba co poniektórzy lubią sobie udowodnić ze sie da
tylko jaka jest tego cena....
2023-03-17 08:42
  
 
 2015-02-25 23:17:03

Cytat:
2015-02-25 22:32:19, winiar7 pisze:
nowego DMS kupisz za 200-250e chodzi jak bajka najgorsze sa stare gaźniki które działają bądź nie jestem zdania ze lepiej raz zaplacić i miec tak jak trzeba niż rzeźbić w gó.... i wydać duzo wiecej dziwi mnie zawsze cheć przerabiania dorabiania i doktoryzowania sie chyba co poniektórzy lubią sobie udowodnić ze sie da tylko jaka jest tego cena....


cena ceną ale rezultatem jest też jest wiedza , doświadczenie i świadomość że zrobiło się coś "czego się nie da"



-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
2021-02-12 09:09
  
 
 2015-02-25 23:23:30

Cytat:
2015-02-25 23:17:03, mar125 pisze:
cena ceną ale rezultatem jest też jest wiedza , doświadczenie i świadomość że zrobiło się coś "czego się nie da"



no chyba tylko dla satysfakcji ze się da
ale efekt nie będzie taki jak na gaźniku dedykowanym do to takiego silnika
to wiem z doświadczenia
lepiej pobawić się z właściwym gaźnikiem i uzyskać jeszcze lepszy efekt

ale nikogo na sile przekonywać nie będę
każdy robi po swojemu


[ wiadomość edytowana przez: winiar7 dnia 2015-02-25 23:25:56 ]
2023-03-17 08:42
  
 
 2015-02-26 07:05:33

Cytat:
2015-02-25 23:17:03, mar125 pisze:
cena ceną ale rezultatem jest też jest wiedza , doświadczenie i świadomość że zrobiło się coś "czego się nie da"



Mar ma rację - głównie chodzi o fan i wiedzę a taniej się uczyć na polskim gaźniku za 150 PLN za "zregenerowany" 50 PLN stan niewiadomy niż na DMS-ie za 250EUR.
Pomijam fakt, że za 250EUR idzie kupić nie jednego DMS-a a komplet używanych IDF-ów albo DRLA 36-40 - dokładając do tego wiedze zdobytą na polskim szajsie efekt zdecydowanie lepszy jak na nowym DMS-ie. No to sorry panowie ale dla mnie wybór jest prosty.
Jak już pisałem miałem używanego 30-to letniego DMS-a i zgadzam się, że to super gaźnik (ADF się moim zdaniem chowa) godny polecenia tym którzy się nie znają i za 250 EUR kupią sobie święty spokój. Ktoś kto ogarnia za 250 EUR kupi sobie lepszy zestaw a wiedzę gdzieś trzeba zdobyć.

-----------------
DON'T THINK!!! DRINK!!!

Prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły...
2021-02-19 13:54
  
 
 2015-02-26 08:15:36

czytam wszystko co piszecie z uwagą i cieszy mnie to że wypowiadają sie ludzie z wiedzą , ale moje pytanie dotyczyło gaźnika "na chwilę" do ohvki do puki nie zmienię silnika na DOHCa a chciał bym coś poupalać dlatego na początek nie biorę pod uwagę gaźnika za 250e

do dohca to już coś innego, ale w głowie chodzą mi 40 lub 45 dcoe czy coś w ten deseń oczywiście jeżeli gr2 je dopuszcza , bo jeżeli nie to ten DMS o którym mowa jak najbardziej jest możliwy

ja doświadczenie z gaźnikami mam niewielkie, obrobiłem ze dwie sztuki od malucha i tyle , więc wasze rady są bardzo mile widziane

-----------------
Franky Garage
2023-07-17 08:33
  
 
 2015-02-26 08:43:56

do ohv zakładaj mechaniczny gaźnik z poloneza (mechaniczne otwieranie drugiej przepustnicy a nie podciśnieniowe) i zapłon też bym dał elektronik z modułem , trochę lepszy niż stary który pewie masz teraz . Tylko nie spodziewaj się długotrwałej zabawy , bo po tym przebiegu i bez remontu to może potrwać kilka zakrętów ... zwłaszcza z zaspawanym dyfrem

-----------------
ZAPRASZAM NA MOJE AUKCJE!!!!
2021-01-21 20:54
  
 
 2015-02-26 18:03:55

Cytat:
ja doświadczenie z gaźnikami mam niewielkie, obrobiłem ze dwie sztuki od malucha i tyle , więc wasze rady są bardzo mile widziane



weźcie go nie słuchajcie kupiłem od niego gaźnik rozwiert,poskładał mi taki gaźnik że szał h..a na każdym zakręcie doceniam jego robotę,puszczam gaz i ludziska się zastanawiają czy to jakaś subaryna lub misiek jedzie,jak zwykle skromny na maxa.
2017-02-17 06:14
  
 
 2015-02-27 08:46:26

Cytat:
2015-02-26 18:03:55, Hellmanns pisze:
weźcie go nie słuchajcie kupiłem od niego gaźnik rozwiert,poskładał mi taki gaźnik że szał h..a na każdym zakręcie doceniam jego robotę,puszczam gaz i ludziska się zastanawiają czy to jakaś subaryna lub misiek jedzie,jak zwykle skromny na maxa.



jo ty jo


coś tam powoli się dzieje , auto 79 rok a jak na razie rozkręca i wymienia się w nim graty malina stare łożysko miało już kwadratowe rolki ale wyszło pięknie , jak robiłęm łożyska piasty w maluchach to tak nie było



no i Gie wczoraj dorwał się do gaźnika



-----------------
Franky Garage
2023-07-17 08:33
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 ... 31 32 33
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM