Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Sterownik centralnego zamka

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2015-05-06 22:25:50

witam. wiem, że temat poruszany był już kiedyś (przeczytałem chyba wszystkie posty) jednak konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Chcę bowiem zamontować pilota do mojego espero i mile widziana porada odnośnie jaki sterownik konkretnie zakupić (najlepiej nr aukcji) i w które przewody się podłączyć. NIE ZALEŻY MI ANI NA MRUGAJĄCYCH KIERUNKACH ANI NA OTWIERANIU BAGAŻNIKA. Chce jedynie otwierać drzwi z pilota i zamykać. Pogubiłem się również jeżeli chodzi o samo miejsce podłączenia. Jedni piszą , że w drzwiach kierowcy, inni, że w okolicy przedniego lewego słupka (chyba chodzi o wiązkę wychodzącą z przednich lewych drzwi) przy kierowcy a inni, że w nogach pasażera. Nie jestem elektrykiem dlatego najprostszy sposób byłby dla mnie najlepszy. Z góry dziękuję. Może ktoś montował to niedawno i pamięta co i jak . Pozdrawiam.
2017-03-18 11:02
  
 
 2015-05-06 22:56:54

Nie miałeś w nim alarmu ??? Patrzyłeś do drzwi ??? Zobacz, czy masz siłowniki. Centraliki przeważnie mieliśmy pod kierownicą albo za popielniczką lub nawet w słupku przy nodze kierowcy. Byłoby łatwiej znaleźć odpowiednie kable. Jak nie masz to musisz ciągnąć kable sam. Notować siłowniki w drzwiach i w ogóle sporo tego.


[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2015-05-06 23:01:48 ]
2018-11-24 13:59
  
 
 2015-05-06 23:02:54

alarmu nigdy w nim nie miałem a siłowniki w drzwiach naturalnie są bo ma fabryczny centralny zamek. Pewnie każdy sterownik z allegro by pasował jednak wolałbym w ciemno nie kupować a podeprzeć się wiedzą praktyczną kogoś kto już pilota sobie montował.
2017-03-18 11:02
  
 
 2015-05-07 01:34:55

Zakładałem, a i owszem. Ale ja zakładałem całość, łącznie z siłownikami w drzwiach, więc po prostu pociągnąłem dodatkowe kable (były w zestawie). Najtańsze chińskie badzie... znaczy, cudo - coś koło 70 PLN - śmiga bezawaryjnie do dziś (4 lata). Phantom czy jakoś tak. W oryginale masz 3 siłowniki 2 żyłowe, więc żadna filozofia się wpiąć, a w drzwiach kierowcy master - 5 żyłek (2 sterujące, 2 robocze i bodajże masa) - ale tu już odsyłam do Morawskiego. Druga sprawa, czy kupna centralka pociągnie fabryczne siłowniki prądowo.
2017-10-17 22:36
  
 
 2015-05-07 06:23:02

Ja montowałem też. Miałem kable od centralnego zamka pod kierownicą. Ale wcześniej był tam alarm. Tylko centralka była wyjęta, bo się paliła

-----------------
2018-11-24 13:59
  
 
 2015-05-07 09:26:54

to były espero bez centralnego zamka???! bez klimy welurów to słyszałem ale, żeby centrala nie miały to zdumiony jestem
2017-03-18 11:02
  
 
 2015-05-07 16:08:19

Cytat:
2015-05-07 09:26:54, Rafi pisze:
to były espero bez centralnego zamka???! bez klimy welurów to słyszałem ale, żeby centrala nie miały to zdumiony jestem


W europie nie było takich.

-----------------
czasem tu zaglądam
2024-05-16 22:37
  
 
 2015-06-15 23:21:01

Wszyscy piszecie o wszystkim tylko nie o tym co jest przedmiotem zapytania

W espero centralka centralnego jest w prawym przednim słupku za komputerem silnika (w 90% przypadków powinna tam być) trzeba zdemontować komputer (2 wkręty) żeby dostać się głębiej - do centralki.

Centralka centralnego to takie czarne pudełko wielkości ...paczki papierosów. W pudełku tym poza elektroniką są 2 przekaźniki odpowiedzialne za otwieranie i zamykanie drzwi. Przekaźniki te mają "bebechy" na wierzchu. Wystarczy dotknąć odpowiednią kotwicę aby siłowniki otwierały się bądź zamykały drzwi.

Najprościej będzie wpiąć się pod styki robocze: "na wyjściu z przekaźnika" (przekaźników) poprzez dolutowanie odpowiednich kabelków ...podłączonych dalej do zakupionej centralki od pilota.

Sorry ale już kupę lat temu to robiłem i nie pamiętam szczegółów co i gdzie lutowałem ale w przypadku espero to jest prosta sprawa bo można obejść się bez tych "dedykowanych" dodatkowych siłowników, puszczać dodatkowe kable w wiązce drzwi itp. utrudnienia...

Niestety więcej nie pomogę bo swojego esperaka już dawno temu odstawiłem na złom...


W swoim "roboczym" samochodzie (...) wypierdoliłem pilota i wróciłem do XIX w. po tym jak na kilku parkingach przed marketami dowcipnisie skanowali sygnały z pilotów i otwierali zamknięte samochody... Wolałem nie ryzykować. Warto zastanowić się czy te najtańsze chińskie badziewia (które będziecie dokładać) warte są takiego ryzyka i zachodu....???

Pozdro.


2017-07-28 21:46
  
 
 2015-06-15 23:28:56

Jeśli centralka jest oryginalna to musi tam być. Tak samo mam w Oplu. Dodatkowo jest jeszcze między komputerem, a centralką gąbka. Żeby ktoś nie pomyślał, że nie ma centralki.

-----------------
2018-11-24 13:59
  
 
 2015-06-22 20:34:09

centralka jest faktycznie dokładnie tam gdzie napisałeś. Z centralki wychodzą przewody w następujących kolorach:
zielono-czarny
biało brązowy
czarny
czerwony
czerwony z białym paskiem
czarny z żółtym paskiem
ale który jest od czego to już nie wiem za bardzo.
2017-03-18 11:02
  
 
 2015-06-23 16:55:45

Niech mi ktoś podpowie, który z wymienionych przeze mnie przewodów to masowy przewód. Z góry dziękuję
2017-03-18 11:02
  
 
 2015-06-24 03:30:44

W podanej kolejności:
- sterowanie z przycisku w pilocie w drzwiach (LOCK)
- sterowanie z przycisku w pilocie w drzwiach (UNLOCK)
- "masa"
- "plus"
- zasilanie siłowników
- zasilanie siłowników (ruch w drugą stronę)
2017-10-17 22:36
  
 
 2015-06-24 11:25:35

mam sterownik rtx, sprzedawca podesłał mi schemat ponoć do espero.
niestety nie umiem wklejać zdjęć więc napiszę jakie kolory wg sprzedawcy należy połączyć:
biały przewód z centralki(pilota) połączyć z czarno-zielonym w centrali espero
żółty i żółto czarny z centralki pilota połączyć ze sobą i wpiąć w masę espro
a biało czarny z centralki pilota podłączyć do brązowo-białego w espero.

o plusie nie ma tam żadnej mowy. napisane jest natomiast, że potrzebna wiązka znajduje się w lewym przednim słupku w nogach kierowcy. Sprawdziłem i są tam przewody czarno-zielony i biało-brązowy jednak reszta jest inna niż z centralki za komputerem. oczywiście jeżeli będzie kłopot to podjadę do elektryka ale wolałbym sam sobie poradzić
2017-03-18 11:02
  
 
 2015-06-24 11:44:06

Sterownik musisz zasilić, inaczej nie będzie działał (plus na czerwony z bezpiecznikiem, masa na czarny). Podaj model sterownika.
2017-10-17 22:36
  
 
 2015-06-24 11:50:20

rtx ranger se2c
2017-03-18 11:02
  
 
 2015-06-24 12:06:52

Cytat:
2015-06-24 11:25:35, Rafi pisze:
biały przewód z centralki(pilota) połączyć z czarno-zielonym w centrali espero żółty i żółto czarny z centralki pilota połączyć ze sobą i wpiąć w masę espro a biało czarny z centralki pilota podłączyć do brązowo-białego w espero


Spróbuj tak połączyć, będziesz miał sterowanie pośrednio przez przycisk w drzwiach (powinno działać, dodatkowo sterownik nie będzie tak obciążony prądowo). Zasilanie samego sterownika tak czy tak musisz zapewnić (czerwony z bezpiecznikiem, czarny).
2017-10-17 22:36
  
 
 2015-06-24 12:29:05

czyli podany przez sprzedawcę sposób nie pozbawi mnie zamykania panelem w drzwiach czy kluczykiem?
i rozumiem, że wszystkie potrzebne przewody znajdę właśnie przy centralce po prawej stronie nóg pasażera za komputerem? i jeszcze jedno pytanie odnośnie tego plusa piszesz czerwony przewód z bezpiecznikiem ale nie widziałem żadnego bezpiecznika czy mam go domontować ?
2017-03-18 11:02
  
 
 2015-06-24 12:39:13

Za komputerem czy w wiązce po stronie kierowcy - nie ma znaczenia, to te same przewody (czarno-zielony i brązowo-biały). Fabryczne zamykanie będzie działać jak do tej pory (sterownik wpinasz tak naprawdę w przycisk w drzwiach w tym wypadku - po prostu oprócz wciśnięcia przycisku palcem dodatkowo będziesz mógł "wcisnąć go" sterownikiem przez pilota). Między każdym odbiornikiem a akumulatorem powinien być bezpiecznik, jeżeli weźmiesz "plus" z fabrycznej instalacji (a nie pociągniesz osobnym przewodem) to na bank będzie szedł już przez skrzynkę bezpieczników, więc nie musisz go dokładać, ale dodatkowy bezpiecznik nigdy nie zaszkodzi. 10 - 15A wystarczy.
2017-10-17 22:36
  
 
 2015-06-24 12:53:38

dzięki za poradę. jutro jak będzie pogoda to spróbuję bo zaraz do pracy wychodzę.
2017-03-18 11:02
  
 
 2015-06-27 07:14:00

sterownik zamontowany. wszystko przebiegło dokładnie tak jak opisałeś. dzięki za pomoc
2017-03-18 11:02
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM