Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Strumienica aktywna dolotu - Strona 2.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6
 Autor 
 2016-01-09 20:01:19

ford mondeo mk1 2.0 136km NGA, najlepiej z automatu

-----------------
2024-01-03 15:40
  
 
 2016-01-09 18:57:32

O, i właśnie o takie konkrety mi chodziło, strumienice wyjełem z fiata brawo 1,6, sprowadzonej z niemiec, jeżeli chodzi o swap silnika tutaj co kolega "darek4488" pisze jestem zainteresowany, jak znaleźć ten silnik jakieś ma oznaczenia, albo inaczej moze ktoś ma na sprzeaż taki silnik to proszę na priv ok.
2019-07-10 21:39
  
 
 2016-01-09 16:10:33

Widzisz, problem polega na tym, że co byś nie zrobił z rurą dolotową to Zetec 1.6 ma super zawężone kanały w głowicy. Kanały w kolektorze dolotowym też są wąskie.

Czujnik temperatury dobrze, żeby był blisko przepustnicy, ale jak coś tam Ci przeszkadza to możesz go dać gdzieś indziej i też spełni swoją rolę.

A jeśli chodzi o poprawę dołu to najefektywniejszy cenowo sposób to wymiana silnika na 2.0 16V Zetec ze srebrną pokrywą z Forda Mondeo. Nic tak nie zwiększa dołu jak zwiększenie średnicy tłoka.


W wersji minialnej do swapa potrzebujesz:
Zupełnie goły silnik bez jakiegokolwiek osprzętu i czujników (kompletny blok i kompletną głowicę)
Nową pompę wody, rozrząd, uszczelkę miski olejowej, uszczelniacze wału korbowego, olej silnikowy i filtr oleju.

Całą resztę przekładasz ze swojego 1.6. Łapa silnika, dolot, wydech, pompę oleju, ssak oleju, miskę olejową, cały układ zapłonowy, obudowę termostatu, układ chłodzenia, odpowietrzenie skrzyni korbowej, czujnik wałka rozrządu, czujnik wału korbowego, koło zamachowe, sprzęgło, rozrusznik, alternator, pompę wspomagania i klimę jeśli masz.

Jeśli sprzęgło masz 210mm to polecam przy okazji zmienić na 220mm, bo oba pasują tak samo bezproblemowo. Ale nawet jak zostawisz jakie jest to i tak będziesz mógł normalnie na nim jeździć.

Idealnie byłoby jakbyś kupił jeszcze kolektor dolotowy i listwę paliwową z dwulitrowca, ale nawet na tych z 1.6 odpali i pojedzie.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-01-09 16:12:03 ]
2018-07-13 21:27
  
 
 2016-01-09 08:36:17

czujnik teperatury tez mozesz dac gdzie chcesz tylko zeby był w dolocie.

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2016-01-08 23:37:57

Adagor, ja rozumiem, że chcesz to cudo przetestować, że utopiłeś w tym kasę itd. ale osobiście to poleciłbym ci to wywalić i nie robić zbędnego burdelu pod maską.

Chcesz poprawić dół, to pogrzeb trochę na forum a na pewno coś znajdziesz.

Co prawda od dawna nikt się nie bawi w modzenie 1.6 L1E, bo za kilkaset zł wkłada się 2.0 136 kuca z mondka i jest wypas.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2021-04-15 20:46
  
 
 2016-01-08 23:23:30

Dzięki kolego za informacje, właśnie tą przepływke chciałem zamontować zaraz za kolankiem 90 stopni, ale jest jeszcze czujnik temperatury powietrza i też muszę go gdzieś jeszcze upchnąć.
2019-07-10 21:39
  
 
 2016-01-07 23:30:01

przepływomierz moze byc gdzie chcesz byle przed przepustnicą. w dolocie simoty dedykowanym do 2,0 przepływomierz jest zaraz za przepustnicą, jest kolanko 90 stopni i za kolankiem przepływka.

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2016-01-07 23:15:16

Panowie przeczytajcie mój "pierwszy post", piszecie mi tutaj jakieś cuda o przyrostach 200 ps, chce poprawić elastyczność silnika, chce zeby miał delikatnie lepszy dół, nie chce sie tym autem scigac czy jeździć wyczynowo nie napisałem tego na samym początku, jak bym chcial podnieść moc konkretnie to w tym wolnossaku napewno bym nie grzebał, nie bede cytował całego wątku zapytałem tylko "gdzie najlepiej waszym zdaniem to zamontować", ale juz dziekuje za wyczerpujące odpowiedzi typu ropórka z kija od miotły , mozecie dalej sie przescigiwać w postach. Dziekuje koledze "Venom_4x4" za konkretne i cenne porady. A tak apropo jak bede przrabial escorta na bolida f1 to sie do pozostałych zgloszę o porady , pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-01-07 23:23:10 ]
2019-07-10 21:39
  
 
 2016-01-07 18:21:48

Bezgraniczny, pojedź jakimkolwiek samochodem kilka razy na hamownię bez jakichkolwiek modyfikacji i gwarantuje że wykres za każdym razem będzie inny

-----------------
Było: Mk5 XR3i, Mk5 RS2000, 106 1.4, E36 320i, 216Gti, 214Si, Clio 1.2, Laguna 1.6, Almera N16 1.8, Corsa 1.0x2, Civic d16y3, 206 s16, Almera N16 2.2di, A3 1.9 AGR+++, A6 C5 4,2 V8, 106 1.1, Cougar 2.0 16v, GP 1.9JTD+, 206 1.4
Jest: 335D E91
2023-11-07 10:41
  
 
 2016-01-07 18:14:13

adagor, pochwal się swoim autem i tym co ci w warsztacie robili.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-28 12:12
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM