2016-01-31 12:32:42
Cytat:
|
A co ma załącznik j do przeliczania napędu, pytałem skąd wynika większa dowolność doboru opon przy proponowanym przez ciebie przełożeniu?
5,37*0,8=4,295
przykład:
6000obr/min multiplikujesz nadbiegiem 0,8
6000/0,8=7500
7500 obr/min redukujesz mostem 5,37
7500/5,37=1393
czyli dostajesz 1393obr/min. na kole.
przy bezpośredniej 5 obroty na skrzyni nie zmienią się
czyli na most dostajesz 6000 obr na min i redukujesz je przełożeniem 4,3
6000/4,3=1395
czyli dostajesz 1395 obr na min na kole
dalej masz coś do zarzucenia moim liczydłom?
Mieli coś innego? a co? termoparę? szklane świece? maszyny przepływowe?
|
|
Jezeli chodzi o zastosowanie mostu 5,37, lub 4,55 to przy 5,37 możesz wysokością dozwolonej opony - załacznik J - lepiej wyregulować sobie przełozenie - na daną próbę.
Po prostu na jedną próbę- zakładasz oponę 15 cali, a na inną próbę -13 cali.
Gdy zrobisz taki myk - przy 4,55 robi ci się 4,11 albo nawet 3,97 - na 15 calowej. Teraz już rozumiesz dlaczego łatwiej ?
Z drugiej strony najbardziej optymalnym dyfrem jednak pozostaje 4,55. A skrzynię węgierską można zamówić z nadbiegiem. Co jak na razie jest najbardziej dostępną i finansowo atrakcyjną ofertą.
Wracając do tego co mieli.
Już w latach 70-78 mieli bardzo rozbudowane analizatory spalin, na których mogli zbliżyć się do wartosci bezpiecznych dla silnika.
A w latach 30, mieli coś podobnego .
-----------------
Prorok , czy co......?