Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zbyt uboga mieszanka - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2016-05-08 21:16:35

Witam ponownie. Wczoraj odebrałem auto. Mechanior osłuchowo nic nie stwierdził, auto mu zostawiłem i dzwonił do mnie, że jak wjechał na podnośnik i psiknął czymś pod kolektor dolot. to stwierdził, że lepiej pracuje więc trzeba było wymienić uszczelki pod kolektorem(ponoć są 2). Oprócz tego kazałem również wymienić rozrząd ponoć był o jeden ząb przestawiony na znaku wału korbowego. Po wymianie uszczelek dolotu i rozrządu objawy nie ustały, jest może ciut lepiej ale to nie to o co mi chodziło. Facet twierdzi, że dolot jest szczelny, uszczelnił wszystko co się dało uszczelkami i silikonem. Jest jeszcze taka kwestia jakby nie palił na jeden gar tzn. zdjęcie fajki z 4 cylindra (czyli od strony paska klinowego) nie powoduje zmiany pracy silnika iskra jest świece dawaliśmy chyba z 4 rożne i to samo. Podczas jazdy jest ok moc jest.

Teraz mam 3 pytania:
1. co dalej??
2. W przepustnicy jak ściągnę rezonator jest taka dziura u góry przed tą ,,klapką gazu" jak zatkam ją palcem to silnik gaśnie domyślam się, że jest to kanał wolnych obrotów i jak gaśnie znaczy szczelny mam rację? Oczywiście w tym czasie napięcie na sondzie lamda rośnie do 1V.
3. Wiem od czego jest sonda lambda ale jak to wszytko jest ze sobą powiązane? Jeżeli lambda pokazuje 0.1V to znaczy mieszanka uboga (za dużo powietrza) jest to odczyt ze spalin, więc powinien iść sygnał do komputera daj więcej Pb95? Czy może lamda wariuje i daje napięcie 0,1V mimo, że wszystko jest ok i wtedy silnik wariuje? Mechanik twierdzi, że ZETECi EFI 1.6 16V z aluminiowym kolektorem są bardzo czułe na lipne sondy tzn tylko oryginał tolerują. Przypominam, że sondę wyminiłem z Golden Lodge na Getza. Może jest ktoś tutaj z kuj - pomorskiego kto by pomogł?
2018-01-26 14:19
  
 
 2016-04-26 23:50:45

Cytat:
2016-04-26 17:31:51, everlast pisze:
Jakby rozrzad przeskoczyl to na gazie nie byloby zylety i kompresja nie wynosilaby po 12 atm na cylinder.



U mnie Rs na przestawionym rozrządzie miał 12-13 atmosfer .

-----------------
-----------------------------------
#2515
2023-04-23 22:49
  
 
 2016-04-26 21:10:48

Udało mi się znależć mechanika, który podobno zęby zjadł na fordach. Krokowy był czyszczony a rezystancja jego cewki ok 8 Ohm. Też myślę że to nieszczelny dolot, ale bardzo przekonuję mnie opinia Seby. W piątek wiele się wyjaśni. Odnośnie poprzednich postów to dowiedziałem się że INA robiła dla Dayco a Dayco dla Ford Motorcraft i przeważnie u mnie w mieście i tak dają rozrząd z kartonu INY ))). A pompę wody wymieniałem 20 tyś km temu więc dam sobie luz tym bardziej, że pewnie jakieś uszczelnienia będą potrzebnę a budżet jest ograniczony.
2018-01-26 14:19
  
 
 2016-04-26 20:59:06

everlast mylisz się, sonda potrafi bardzo zmienić pracę silnika w szczególności jak podaje jakieś chore wartości np stałe sygnał do kompa powyżej 1V

-----------------
2024-01-03 15:40
  
 
 2016-04-26 17:31:51

Ja obstawiam krokowy, albo nieszczelnosc w dolocie. Jakby rozrzad przeskoczyl to na gazie nie byloby zylety i kompresja nie wynosilaby po 12 atm na cylinder.
Jak odepniesz krokowy to auto powinno zgasnac, jesli nie tzn ze jest niesprawny i po sprawie. Sprawdz jeszzce jakie masz cisnienie na listwie.
Sonda uszkodzona oprocz spalania niewiele zmienia. Najlepiej podmien krokiwy i przeplywke ze sprawnego auta izobaczysz ze ozyje

-----------------
goes on!
2021-05-25 20:48
  
 
 2016-04-26 02:02:26

Kup pełny zestaw Ina i jakąś przyzwoitą pompę wody. I najlepiej weź ten rorząd zrób sam po blokadzie i znacznikach, bo jak Ci zrobią w warsztacie na kreski zrobione mazakiem to żebyś się potem nie zdziwił, że wszystko jest tak samo.

-----------------
2018-07-13 21:27
  
 
 2016-04-25 18:18:32

Skf
Ina
Ford

-----------------
-----------------------------------
#2515
2023-04-23 22:49
  
 
 2016-04-25 10:15:06

faktycznie jak wjade do garażu na Pb95 to idzie się udusić. Wobec tego czekam mnie wymiana rozrządu bo już pewnie ma przejechane 100 tys. Jaki rozrząd polecacie (firma)?
2018-01-26 14:19
  
 
 2016-04-24 23:07:37

Cytat:
2016-04-24 18:44:48, bombeloos pisze:
ciepły szczególnie na gazie. Najbardziej wydaje się, że jest nieszczelność w kolektorze



Walczyłem z tym 3 lata ... W końcu któryś mechanik się posłuchał i na moją prośbę sprawdził rozrząd - jak ręką odjął. Z tego co piszesz miałem identyczne objawy. Nie pisałeś o zapachu spalin - moje na pb były nie do zniesienia.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2016-04-24 18:44:48

darek4488 nie było mnie przy tym jak podłączali pod kompa, postawili diagnoze że sonda tylko do wymiany, nie wiem jaki był kod ale podejrzewam że zbyt uboga mieszanka. I bez sensu kupiłem nową sondę.

Seba - wszędzie piszą że 0.1 V mieszanka uboga ( za dużo powietrza). Rozdząd chyba ok skoro pali na dotyk i ładnie równo chodzi jak ciepły szczególnie na gazie.

Najbardziej wydaje się, że jest nieszczelność w kolektorze ale jak to sprawdzić. Wiecie Panowie jak jest samochód warty pewnie 1500zł a wymiana 2 uszczelek 300zł to się człowiek waha.a sam pewnie nie wymienie bez kanału i dobrych narzędzi. W sumie to problem się pojawił w listopadzie i od tego czasu były 2 strzały w kolektor (Żona jechała )
2018-01-26 14:19
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM