Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zbyt uboga mieszanka - Strona 2

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2 3
 Autor 
 2016-04-24 18:33:47

Jak lambda pokazuje Ci 0,1V to masz bogato - komputer próbuje zmniejszyć dawkę ile może - dlatego 0,1.

Sprawdz rozrząd - na jednym wałku jeden ząb i będą takie jaja.



-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2016-04-24 13:59:09

A jak podpinałeś kompa to sprawdziłeś czy wszystkie czujniki są podpięte i pokazują w miarę prawidłowe wartości?

-----------------
2018-07-13 21:27
  
 
 2016-04-24 11:32:53

Koledzy pomożcie...
Posiadam Escorta Mk VII z lipca 1995r 1.6 16V 90KM wielowtrysk. Auto posiada instalację gazową II generacji (mikserową). Mam mianowicie taki problem, że samochód pracuje na zbyt ubogiej mieszance na wolnych obrotach. (Pomiar napięcia na sondzie lambda niecałe 0.1V). Wiem, że co innego benzyna a co innego LPG (w kwestii sterowania silnikiem) dlatego skupmy się na benzynie. Po uruchomieniu silnika zimnego obroty wskazują 1300 czyli równo pracuje na ssaniu po czym po 8 sek. spadają poniżej 900 silnikiem zaczyna mocno trząś i rozpoczyna się falowanie obrotów kilka sekund 1300 kilka poniżej 900. Silnik się broni żeby nie zgasnąć. Proszę mi wierzyć, że wiele stron w tym temacie już przejrzałam więc napisze co zrobiłem:
1. Wyczyściłem świece zapłonowe – wymieniane były niecały rok temu (przebieg 6000 km) przewody również NGK. Stan świec oceniam jako dobry białe, czyste, nienadpalone.
2. Wyczyściłem przepływomierz – napięcie 1.1V na wolnych obrotach i wzrasta wraz z obrotami silnika. 2 tygodnie temu podpiąłem inny pożyczony i zmiany nie było.
3. Posprawdzałem oporność czujników (temperatury (górny w obudowie termostatu) oraz położenia przepustnicy . Wszystkie wartości jak katalogu.
4. Kolega podłączył mi go pod kompa (ma profesjonalny drogi sprzęt) i wykazało mu, coś z sondą lambda nie wiem co kazał wymienić, skasował błędy i sprawdził ciśnienie na garach. Mówił, że dobre jak na taki stary silnik około 12 atm bez większych różnic.
5. Kupiłem nową sondę podpiąłem – zresetowałem kompa – bez zmian.
6. Dzisiaj zdjąłem tą gumową fajkę z zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej silnik raptownie zgasł, a jak go przytrzymuję palcem (bo to niby komuś pomogło), pracuje gorzej niż z założoną fajką więc przyjmuję, że chyba jest dobry. A propos jak go wyjąć? Czy jak wyjmę fajkę to mam go złapać szczypcami i pociągnąć do góry (jest na wcisk)??
7. Zdjąłem ten wężyk co łączy regulator ciśnienia paliwa z obudową dolotu i jak przytrzymam palcem tą końcówkę przy dolocie to obroty stabilizują się ale i tak pracuje na ubogiej (miernik wpięty między lambde a masę).
8. Na ciepłym silniku pracuje na ubogiej ale w miarę równo, a jak zdjąłem w tym momencie wtyczke z krokowca (vel zaworu bocznikowego) obroty wyraźnie spadają ale nie gaśnie.
9. Jak odepnę wtyczkę od przepływomierza co zmieniają się odczyty na sondzie, ale poprawy kultury pracy silnika nie ma.
10. Zgodnie z przeczytaną poradą psikałem plakiem w okolice kolektora dolotowego i żadnych nieszczelności nie stwierdziłem.
Na większych obrotach pracuje moim zdaniem bez zarzutu na gazie również nawet na wolnych ( w sensie równo ale na ubogiej).
Moje podejrzenia padły na krokowca o lub na regulator ciśnienia paliwa (wkoło niego jest mokro). Wyciągnąłem i wyczyściłem krokowy (mam taki na 3 śruby) ile się dało to wyczyściłem i nie pomogło, chociaż czasami sonda wskazuje 0,35V a wcześniej było 0,1V. Wydaje mi się, że słychać jakieś syczenie z okolic 3,4 cylindra lub krokowca. Jak pisałem wcześniej psikanie plakiem nie podnosi chwilowo obrotów. Znacie jakieś inne metody wykrywania nieszczelności? Zauważyłem też, że auto łapie muła przy około 4000 obrotach ale tylko na Pb95 na LPG idzie jak żyleta, na ciepłym silniku wolne obroty na LPG ideał, a na Pb95 falują nieznacznie pomiędzy 900 a 950 obrotów i to nie zawsze. Może źle robie reset kompa, że odpinam tylko masę, może trzeba też plus? Co Wy na to? Pomożecie?
2018-01-26 14:19
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM