Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zmiana z 1.6 na 1.8. Podsumowanie tego co na forum. - Strona 2

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub » SILNIK - BENZYNA

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 Autor 
 2018-04-19 22:01:54

Ok, czyli rozumiem że każda sonda od tych silników podejdzie, byleby była z 4 pinami.

Coś w tym jest, co sprzedawca to inny wykaz silników do których jego sonda pasuje. Jeden nawet oferuje TĄ SAMĄ sondę z TYM SAMYM numerem na kilkunastu aukcjach tylko zmienia silnik do którego pasuje .

-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-04-19 21:38:50

odnośnie sondy czytaj mój wcześniejszy post, maszy wszystko na tacy

-----------------
2024-01-03 15:40
  
 
 2018-04-19 12:59:29

Komp kupiony, będzie montowany na dniach jak odbiore Essiego od blacharza.

Pojawiło się jeszcze jedno pytanie i proszę was o odpowiedź bo nic nie udało mi się znaleźć. Kupuję nową sonde lambda. Wymieniałem ją już kilka razy i pomagało ale zawsze to była taniocha. W sumie miałem ja sprawną, może ciut ciut szwankowała przed awarią UPG ale tak sobie myślę że po awarii jak dostawała przez ponad tysiąc kilometrów spaliny z duża dawką oleju i płynu chłodzącego (na przeglądzie normy przekroczone kilkukrotnie) to już na pewno po niej. Teraz kupię droższą i w związku z tym pytanie.

Jak wiadomo po zamontowaniu kompa będę miał 1.8 z przepustnicą, przepływką i kompem od Mondeo 2.0. I jaką lambde mam teraz kupić? Od 1.8 czy od Mondka 2.0? Bo skoro silnik to będzie składak z dwóch innych to mam dopasować sondę mimo wszystko do pojemności silnika czy może do kompa od Mondka?

Szukałem na Allegro bo myślałem że może są jednakowe ale niestety, żadna z sond które oglądałem nie pasuje i do RKC i do NGA. Jest tu ktoś kto ogarnia temat?

I jeszcze jedno apropo wałków od Mondeo do kompletu. Jakie konkretnie muszą być? Wiem że od NGA czyli Mk1 2.0. Nie mogą być od Mk2 2.0? Albo od Mk1. 1.8? Nie ma na Allegro wałków od Mk1 2.0. Jest dużo od Mk2 albo od Mk1 ale tylko 1.8.



-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ

[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2018-04-19 14:51:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2018-04-21 12:04:59 ]
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-04-08 00:41:57

Dzięki wielkie chłopaki. Zaraz wchodzę na Allegro. A póki co fotki porównawcze przepływek a niżej linki do zdjęć w większym rozmiarze.





Ta z oznaczeniem 96 jest od NGA. Ta druga moja oryginalna od RKC który kupiłem.

https://s7.postimg.org/5jg4jg2uj/IMG_20180329_192638.jpg

https://s7.postimg.org/6lqb20o8r/IMG_20180329_192742.jpg

Nie różnią się niczym poza kosmetyczymi szczegółami budowy i tymi numerami na wypukłości plastiku pod numerem części. Z ciekawości, ktoś wie co to za numery?

[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2018-04-08 00:48:53 ]
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-04-07 22:44:14

Nie szukaj po DEWY, DESK, DEEP tylko po numerze części:
93BB-12A650-EE
93BB-12A650-ED
93BB-12A650-EF

Na allegro jest ze 20 tych sterowników i najtańszy jest chyba za stówkę.

[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2018-04-07 22:46:27 ]
2018-07-13 21:27
  
 
 2018-04-07 20:37:37

Bez immo do 2.0 - oznaczenie DEEP
2021-11-22 09:24
  
 
 2018-04-07 16:52:19

Ok, więc wrzucę fotki wieczorem.

Czekam aż auto wróci od blacharza po prostowaniu pasa przedniego i można działać dalej, już prawie meta. Wnerwiało mnie po każdej zmianie pod maską wiązać maskę na sznurek do testów .

Jeszcze jedno bardzo ważne pytanie o którym zapomniałem. Czy kompy od RKC i NGA które NIE POSIADAJĄ immo mają jakieś szczególne oznaczenia? Chce kupić jakiegokolwiek kompa od RKC albo NGA z wytczką na 3 rzędy pinów BEZ IMMO. Gdzieś już czytałem że kompy od NGA bez immo mają na naklejkach specjalne oznaczenia i dla tego są droższe od tych bez immo bo każdy sprzedawca wie że to prawie na pewno do kompletu po SWAPie i sobie śpiewają niezłe ceny za to. Jakby ktoś mógł podać mi oznaczenia kompów od tych silników bez immo to nie musiałbym pytać każdego sprzedającego na Allegro czy auto miało immo czy nie, tylko od razu bym wiedział.

-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-04-07 01:07:48

zdjęcia możesz wrzucić na postimages.org

co do lambdy to nie ma żadnego znaczenia. ważne jest żeby była 4-pinowa oraz kabla było na tyle żeby wpiąć się w kostkę

det3 to zewnętrzny komputer pomijający/oszukujący fordowskie ecu, sterujące dawką paliwa. drooooogi interes

-----------------
2024-01-03 15:40
  
 
 2018-04-07 01:02:16

Dzięki za wskazówki.

Od RDA faktycznie może być inna, pewnie bliższa też z 1.6. RQB tez może być inna, to już 15km więcej. ALe fakt, mało tych silników było, zostały szybko zastąpione przez RKC które mimo mniejszej mocy miały praktycznie takie same osiągi w tych samych nadwoziach. Wiem że oba silniki były montowane w różnych generacjach (RQB już chyba w Mk VII nie było) ale tak na prawdę głównie różniły się od siebie wyglądem. Coś widocznie nieudane to RQB było, czytałem też że szybko traciły moc. Może to już za dużo kuni jak na tą konstrukcję, a to przecież był najsilniejszy z tych silników (NGA był jednak troszkę inny).

Masz na myśli kompy od RKC i od NGA tak? Wiadomo, sprawna lambda to podstawa. Też tak myślę, wielu wkładało kompy od NGA do tego RKC. Stroic profesjonalnie nie zamierzam, auto robi niezłą robotę nawet na kompie z 1.6. Chodzi tak samo jak na filmikach w necie .

Jeszcze pytanka:

1. Co to jest to DET3?

2. Sonda lambda z 1.6 i 1.8 jest taka sama? Z tego co widzę na Allegro to chyba tak. Mam sprawną ale może zmienić jeżeli w 1.8 była inna. Zakładam że otwór w rurach na sondę w obu silnikach był taki sam mimo różnej średnicy wydechów.

Ps. Wrzuciłbym jeszcze dla potomności fotki przepływek i dokłądne zdjęcia elektroniki ale Imageshack się zmienił i trzeba już mieć konto premium żeby fotki wrzucać. Powtórzę więc że obudowy są identyczne, a kostki elektroniki różnią się szczególikami budowy zewnętrznej i "dodatkowym" numerem który pewnie oznacza partię produkcyjną.


-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ

[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2018-04-07 01:03:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2018-04-07 01:04:42 ]
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-04-06 14:46:45

Przepływki od NGA i RKC są jednakowe nie tylko w budowie, ale nawet pod względem nabitych numerów. Przepływka od RDA jest już natomiast inna. Co do RQB to nie mam pojęcia, bo strasznie mało było tych silników.

Nie wiem gdzieś znalazł, że niby są inne. Ja już lata temu wrzucałem tutaj zdjęcia obydwu i pisałem o tym.

Co do kompów to osobiście jestem zdania, że na obu kompach będzie po adaptacji tak samo jeździć jeśli tylko będziesz miał sprawną sondę lambda. Natomiast jak będziesz chciał więcej mocy to i tak ktoś by Ci to musiał profesjonalnie wystroić. U mnie z racji tego, że nikt nie potrafił odczytać ani wgrać mapy bezpośrednio na ECU to skończyło się na założeniu DET3 i mapa jest tam.

[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2018-04-06 14:54:10 ]
2018-07-13 21:27
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub » SILNIK - BENZYNA

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM