Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zmiana z 1.6 na 1.8. Podsumowanie tego co na forum. - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 Autor 
 2018-09-28 19:06:11

Łapa wygląda dokładnie tak jak ta tutaj na Allegro. I jest w niej ten nieszczęsny napinacz wmontowany jak widać. Wymieniłem to, dzień był spokój, objechałem nim 150km i ani piśnięcia. Dzisiaj rano odpalam auto i piszczy w najlepsze. A konkretnie jakby w seriach po 3 piśnięcia, pół sekundy przerwy i tak w kółko. Tak jakby w nocy nie wiadomo co się stało z tym napinaczem. Więc ponawiam pytanie, można dokupić gdzieś SAM ten napinacz nowy? Bo to jest jakaś masakra, po roku ciężkich walk doszedłem z autem do ładu ale cały efekt psuje piszczenie podczas jazdy i niby auto na chodzie, ale nie jeździ bo wstyd i hańba.

Niżej link, może po prostu kupiłem walnięty napinacz i trzeba jeszcze jedną łapę kupić...

https://allegro.pl/lapa-mocowanie-alternatora-1-6-16v-ford-escort-mk7-i7248404059.html

-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-09-23 13:52:12

pokaż zdjęcia

-----------------
2024-01-03 15:40
  
 
 2018-09-23 12:03:48

Rozumiem. Czyli ten napinacz w mojej wersji jest niewymienny i trzeba kupić go z całą łapą tak?

Bo kupiłem używaną łapę z napinaczem, niestety nowa jest niedostępna poza serwisem.

-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-09-22 14:38:12

bo masz 2 łapy z napinaczem, zwykła w której napinacz jest na łapie i drugi w której łapa jest od klimy i wtedy napinacz jest osobno

-----------------
2024-01-03 15:40
  
 
 2018-09-22 02:47:05

Sorry S3ci0r że nie odpisałem ale powoli zaczynam mieć dość tego auta. Kupiłem już dolot od 1.6, przepływkę od 1.6 mam sprawną swoja ze starego silnika, kupiłem też 3 przepływkę od Mondeo 2.0 i będę testował różne konfiguracje. Generalnie auto jeździ i nic się nie psuje, przegląd przeszło, nawet byłem nim pomimo sprzeciwu żony i całęj rodziny na poligonie w Ustce (z Krakowa jechałem) i wróciłem na kołach . Cała droga bez dachu .

Jak na razie najlepiej jeździ na korpusie przepływki od MDO 2.0 i elektronice z 1.6. I na tej konfiguracji ma, DRUCIARSKO MIERZONE STOPEREM W TELEFONIE, ok 10s do setki.

Ale to tylko kosmetyka i moje dociekiwanie w pogoni za 1KM więcej które temu autu są w sumie niepotrzebne . Pojawił się inny problem, a raczej był od kiedy zrobiłem swapa. Napinacz paska osprzętu piszczy. Kupiłem nowy bo tylko takie były na Allegro, konkretnie 2 sztuki. Mój rocznik, silnik, itd. Okazało się że napinacz w moim silniku jest inny i nie jest wielkości jabłka tylko jest CZESCIĄ ŁAPY ALTERNATORA. Czyli zamiast samego napinacza mamy 5kg żelastwa którego integralną częścią jest napinacz.

Ten temat po wielkich bólach zbliża się do końca ale chcę przestrzec tych którzy chcą zrobić w Escorcie swapa. Może byc plug&play a może nie. Samochody ewoluują cały czas a nie tylko od generacji/liftu do kolejnej.

Potestuje te przepływki, zrobie ten napinacz i będę jeździł aż koła nie odpadną. Swoja drogą już o chyba rok nie widziałem żadnego Escorta na drodze :/.

-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-08-23 02:34:01

masz możliwość zmierzenia przepływomierza miernikiem? chodzi o napięcie sygnału do komputera na rozgrzanym silniku na biegu jałowym

-----------------
2024-01-03 15:40
  
 
 2018-08-22 14:11:25

Sorry w ogóle że tle czasu zawracam dupę tm bardziej że Ford już jeździ jak trzeba ale chciałbym jeszcze dojść do pewności z tymi przepływkami.

Silnik RKC.
Komputer jest od Mondeo 2.0 oznaczenie DEEP, bez immo.
Przepustnica od Mondeo 2.0, oczywiście po przekładce półksiężyca.
Dolot jest z 1.6, ale jak już pisałem pomierzyłem pole dolotu w kilku miejscach i jest większe niż przepustnicy i przepływki z Mondeo więc na tym kawałku nic nie ogranicza ilości powietrza.

Obecnie w przeływce od Mondeo 2.0 mam elektronikę z przepływki od 1.6 i śmiga na niej wzorowo. I o dziwo jak włożę tam oryginalną kostkę od 2.0 albo od 1.8 (które są takie same jak już pisałem) to jeździ gorzej.

Są dwa wyjścia, albo obie przepływki od RKC i od MDO były walniete i dla tego lepiej jeździ na sprawnej 1.6, albo po prostu ten typ tak ma i na kostce z 1.6 będzie lepiej jeździł. Idzie do mnie jeszcze jedna przepływka z MDO 2.0. Jak dalej będzie gorzej to zostawię tą kostkę z 1.6 i koniec mordowni z tym swapem.

-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-08-20 14:16:38

a jaki masz komputer i od czego masz przepustnicę?

-----------------
2024-01-03 15:40
  
 
 2018-08-18 02:21:01

Witam, temat mojej przekładki silnika powrócił po 4 miesięcznej przerwie! Opiszę krótko sytuację dla ciekawych jakie mogą być nietypowe powody wypadania zapłonu. Wszystko było ok, silnik i graty przełożone, kombinowałem tylko trochę z przepływką (o to chciałbym zaraz zapytać) i nagle pięknego poranka odpalam auto a silnik szarpie i gubi zapłon. Wkręcał się max. 2 500 obrotów, czasem trochę więcej, ledwo jeździł, ledwo ruszał, dodanie gazu na zimnym gasiło silnik, generalnie masakra. Przez 4 miesiące auto jeździło po mechanikach, każdy rozkładał ręce. Okazało się że za głęboko kopali. Dziś odebrałem go od ostatniego i pojechałem do chłopaka z serwisu Forda o którym sobie przypomniałem. Efekt to 15 minut pracy i auto jak nowo narodzone. Okazało się że ceramika na 3 z 4 świec była pęknięta. Albo świece wadliwe albo ja je za mocno dokręciłem i popękały. Tak więc jak auto gubi wam zapłon a wszystko wydaje się być ok przyjrzyjcie się ceramice na świecach, może pomoże!

I teraz pytanie. O dziwo mój Escort najlepiej jeździ na starej przepływce z 1.6. Oryginalna z 1.8 i ta z Mondka 2.0 (de facto obie są identyczne jak już się okazało więc lansowane na forum przekładanie elektroniki z MDO do RKC to mit) nie grają u mnie. Silnik się drze a auto się ledwo rozpędza. Jak odepnę przepływkę albo założę tą starą z 1.6 wszystko jest OK a autko przyśpiesza na prawdę żwawo. I właśnie z tą kwestia przed awarią świec mi została do rozwiązania. Mógłbym zostawić tą przepływkę z 1.6 i uznać że skoro jest OK to tak ma być, widocznie każdy swap jest inny . Ale męczy mnie to. Mechanik który naprawił auto mówił że prawdopodobnie przepływka od 1.8 i MDO 2.0 którą kupiłem były walnięte bo 20 letnie przeływki z reguły są walnięte. I teraz są 3 opcje:

1. Zostawić przepływkę z 1.6, nie wnikać i cieszyć się że mój Escort jest wyjątkowy i najlepiej śmiga na wąziutkiej przepływce 1.6.

2. Kupować przepływki od 1.8 do skutku aż natrafię na sprawną a z Essiego zrobi się nagle Cossworth.

3. Do szerokiej przepływki z 1.8 włożyć elektronikę z 1.6. Może to by zagrało jeszcze lepiej.

Co o tym myślicie? W ogóle ktoś spotkał się kiedyś z sytuacja że auto po swapie lepiej jeździło na węższej przepływce ze słabszej wersji niż dedykowanej?

-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ
2020-08-04 01:01
  
 
 2018-04-21 13:09:18

Ja kojarzę, że do Fordów z tego okresu występują tylko 2 rodzaje sond. Są trzypinowe i czteropinowe. Nie wiem tylko ile jest rodzajów wtyczek, ale nie ma to specjalnie znaczenia, bo nawet jak byś ją musiał przełożyć od starej sondy to nie jest to nic trudnego.

Co do wałków to jak nic nie znajdziesz to będziesz musiał kupić jakieś tuningowe. Jest Piper, Kent Cams, Comp Cams, Catcams, Cranecams, Crower no i Świątek

[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2018-04-21 13:15:00 ]
2018-07-13 21:27
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM