Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zmiana z 1.6 na 1.8. Podsumowanie tego co na forum. - Strona 5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 Autor 
 2018-02-11 13:32:45

Kolego zapomniałeś o możliwości włożenia 2.0 136 KM z Mondeo O szczegółach technicznych sam chętnie poczytam.

-----------------
Zachodniopomorska Elita
www.motospamerzy.pl

*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort 3d 1,6 16V 105 KM 1996
2023-08-31 07:37
  
 
 2018-02-11 13:27:08

Witam. Nie było mnie na forum 5 lat ale Essi dalej w moich rękach na wiosnę się pochwalę bo jest prawie skończony. A tymczasem pytanie. Niestety ale ostatnio w moim 1.6 poszła uszczelka pod głowicą. Jedyną opcją jest teraz 1.8 . Znalazłem ciekawą propozycję RKC 115KM. W związku z tym chciałbym upewnić się jak się do tego zabrać. Wypiszę tu kilka rzeczy o których trzeba pamiętać a wy mnie poprawcie jeżeli będę w błędzie. Przyda się potomnym i mi jeżeli jestem w błędzie.

Były 3 wersje 1.8. RDA 105KM, RKC 115KM i RQB 130KM. RQB był wkładany bodajże tylko do MK VI, poza tym te silniki dość szybko traciły moc a wmontowanie ich to największa robota z tych 3 w związku z umiejscowieniem rozrusznika. Poza tym są bardzo rzadkie. RS 2000 to już zupełnie inny silnik i osprzęt więc odpada dla kogoś kto nie chce dać paru tysięcy na wymianę silnika w Escorcie. Czyli 2 przystępne opcje do RDA I RKC. Montując je trzeba pamiętać o:

1. Umiejscowieniu rozrusznika. Chodzi tu o to żeby sprawdzić gdzie on jest, z tyłu czy z przodu silnika i kupić silnik z takim samym umiejscowieniem rozrusznika. Chodzi tu o spasowanie silnika ze skrzynią biegów. W przeciwnym przypadku trzeba będzie jeszcze zmienić skrzynię biegów na pasującą do silnika. Z tego co wiem to tylko w MK VI był z przodu silnika a w MK VII przeniesiono go go już na tył. Co za tym idzie RKC 115KM był montowany tylko w MK VII i powinien tam wejść każdy silnik wyjęty z tej generacji. RDA był montowany zarówno w MK VII i MK VI i trzeba przed kupnem sprawdzić gdzie jest rozrusznik. Z tego co zauważyłem to silniki montowane w MK VII mają na pokrywie zaworów napis 16v Zetec, a silniki z MK VI napis DOHC. Po tym można wstępnie ocenić pochodzenie silnika i to gdzie jest rozrusznik, ale zawsze warto się upewnić namacalnie bo ktoś mógł sobie np. zmienić pokrywę zaworów albo zdarzają się wyjątki od tego co zauważyłem. Nigdy nie wiadomo co Ford w danym egzemplazu auta nakombinował więc po prostu przed kupnem trzeba się upewnić osobiście.

2. Kolektor dolotowy. Zakładając 1.8 w miejsce 1.6 można bez problemu zamienić plastikowy kolektor dolotowy na aluminiowy który jest w 1.6. Głowica jest taka sama i pasuje. Jedyną przeszkodą jest brak miejsca w którym przykręcamy plastikową obejmę trzymającą dolot przy silniku, trzeba samemu to jakoś usztywnić.

3. Skrzynia biegów. Trzeba sprawdzić czy konkretny silnik podejdzie pod naszą skrzynię. To sprawa pokrewna ze sprawą rozrusznika. Jeżeli umiejscowienie rozrusznika się zgadza to prawie na pewno skrzynia będzie taka sama jak u nas. Ale najlepiej dowiedzieć się jaka skrzynia była w oryginalnym aucie z którego pochodzi silnik. IB5 miała wsteczny wbijany w prawo i w tył (pod 5 biegiem) a skrzynia MTX wsteczny "podciągany". Większość skrzyń to IB5. Krążą legendy o jeszcze 3 skrzyni ale chyba nikt nie może ich potwierdzić.

4. Komputer. Niekoniecznie ale pasuje go założyć od montowanego silnika. W RDA jeszcze się obejdzie ale RKC już powinien go mieć swojego żeby wykorzystać całą moc. Ważna rzecz to czy jest tam Immo. Jeżeli jest to trzeba kupić również kluczyki lub samą pastylkę z nich.

5. Wydech. Już nawet w RDA średnica wydechu była większa. Niekoniecznie ale pasuje to przerobić.

To wszystkie najważniejsze rzeczy które wyczytałem na różnych forach przez lata. Jeżeli ktoś wie coś więcej co może przeszkodzić w swapie albo ja się gdzieś pomyliłem to niech napisze. Nie chciałbym kupić silnika którego nie zamontuję.

Generalnie głowice wyglądają tak samo i są wymienialne. Wystarczy pamiętać o tym żeby położenie rozrusznika było takie jak u nas a co za tym idzie, taka sama skrzynia. Dolot podchodzi od 1.6, wystarczy wymienić. Później jak ktoś chce to pasuje jeszcze dołożyć kompa i poszerzyć wydech. I ma latać.

Czy o czymś zapomniałem?

-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ
2020-08-04 01:01
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM