Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Jak sprawdzić zawór OCV (VVTI)?

 Moderowane przez: Bialy, Suchy
 MotoNews.pl » Toyota Forum Techniczne

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2018-04-25 13:26:26

Witam

Mój samochód to Corolla E11 FL, silnik 4ZZ-FE.
Od zimy zaczął pojawić mi się błąd P1346. Na forum jest ładna kupka tematów na ten temat i powoli próbuję posprawdzać to co jestem w stanie z kluczem i miernikiem

Interesuje mnie jak praktyczni sprawdzić zawór OCV (VVTI) - nie znalazłem tego w ww. tematach.

W większości z postów na ten temat jest, żeby podać napięcie z akumulatora na zawór i jak jest sprawny to silnik powinien zgasnąć (choć rozumiem, że pewnie i tak w specyficznych momentach może się "przyciąć"). Test wykonać na zimnym, letnim i gorącym silniku. I mam, w związku z tym, parę pytań o to jak to wykonać praktycznie.

1. Podczas testu zawór ma być podpięty do instalacji?
2. Jeżeli odpięty, to uruchomić silnik z odpiętym zaworem czy odpiąć dopiero na pracującym?
3. Na który pin należy podać napięcie?

Krzysiek
2023-10-28 15:30
  
 
 2018-04-28 18:22:55

Cytat:
2018-04-25 13:26:26, ksz1 pisze:
Witam Mój samochód to Corolla E11 FL, silnik 4ZZ-FE. Od zimy zaczął pojawić mi się błąd P1346. Na forum jest ładna kupka tematów na ten temat i powoli próbuję posprawdzać to co jestem w stanie z kluczem i miernikiem Interesuje mnie jak praktyczni sprawdzić zawór OCV (VVTI) - nie znalazłem tego w ww. tematach. W większości z postów na ten temat jest, żeby podać napięcie z akumulatora na zawór i jak jest sprawny to silnik powinien zgasnąć (choć rozumiem, że pewnie i tak w specyficznych momentach może się "przyciąć"). Test wykonać na zimnym, letnim i gorącym silniku. I mam, w związku z tym, parę pytań o to jak to wykonać praktycznie. 1. Podczas testu zawór ma być podpięty do instalacji? 2. Jeżeli odpięty, to uruchomić silnik z odpiętym zaworem czy odpiąć dopiero na pracującym? 3. Na który pin należy podać napięcie? Krzysiek

Nie sprawdzisz zaworu OCV dobry i zepsuty dzialaja tak samo po podaniu pradu.Niesprawny czasem się spozni w odpowiedzi ale tego nie zauważysz.No chyba ze calkiem nie działa ale to się praktycznie nie zdarza.
Ogolnie przekładasz zawor na sprawny jeżeli problem dalej wystepuje do wymiany rozrząd kpl.Przedtem jednak sprawdz ciśnienie oleju czy nie jest obniżone zwłaszcza na cieplym silniku.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2024-06-06 20:28
  
 
 2018-04-28 21:36:53

Cytat:
2018-04-28 18:22:55, Bigelektron pisze:
Nie sprawdzisz zaworu OCV dobry i zepsuty [...]



...szkoda, wydawało się proste. Dziękuję za wyjaśnienie i szukam dalej.
2023-10-28 15:30
  
 
 
 MotoNews.pl » Toyota Forum Techniczne

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM