2003-10-20 01:48:48
Oto opis kolegi OZI z forum autokacik.pl
Miszka w australii i tam te autka są już dostępne
"Majac dzis troche czasu udalo mi sie zmusic (oczywiscie po uprzedniej mece sklepow ze stanikami, perfumami etc, etc) moje aby podjechac do dealera i pomyslac nad nowym autkiem dla mnie.
Podjechalismy do lokalnego dealera Toyota-Daihatsu-Daewoo-Honda-Nissan w jednym. Jak prawie kazdy jestam ograniczony - nistety cenowo. W sumie ze wzgledow ekonomicznych zdecydowalem sie na model 4 cylindrowy nie V6. Wybor padl na
1.Toyota Camry
2.Toyota Corolla
3.Nissan Pulsar 3(Almera)
4.Daewoo Lacetti.
Wszystkie auta sa prawie w jednakowej cenie.
Zdecydowalem ze na pierwszy ogien idzie Lacetti. Wersja podstawowa - silnik 1.8, 90 kW. W standardzie nic nadzwyczajnego. 2 airbags, AC, elektryka okna 4x, + lusterka, wspomaganie, disc brakes. Z opcji narazie nic nie dostepne, w przyszlym miesiacu ma byc skora i drewno.
Pierwsze wrazenie.
Z zewnatrz auto widzialemod jakis 8 tyg. Pierwsze wrazenie wnetrza torche kwadratowo, gdzies juz to widzielismy ach wiem, VW. Zniknelo morze nieprzyjemnego w dotyku plastiku. Pojawila sie deska rozdzielcza z milego tworzywa, klasy Golfa conajmniej. Spasowanie elementow, 3 generacje do przodu, gdybym nie widzial znaczka DU na kierownicy, powiedzialbym, ze siedze w ... Mazdzie. Tak zaczalem sie zastanawiac jak to bedzie w czasie jazdy, pewno dalej bedzie skrzypiec, ano zobaczymy.
Ladna stylistyka konsoli, stylizowana na chrom obwodka zegarow, wszystko czytelene. Instrumenty niestety w europejskim ukladzie, tj kierunkowskazy po lewej, wycieraczki po prawej. Duzo schowkow, jeden od strony drzwii po stronie kieruwcy, monety, sunnies, portfel, ale zmiescil by co najmniej z 5 CD. Duzy schowek mimo 2 airbaga, extra schowek pod siedzeniami -szuflady. Pomiedzy siedzeniami duzy powlekany skora podlokietnim z prawdziwego zdarzenia.Super wykonczenie skrzyni biegow, szczegolnie automat Minusy - za cienka kierownica, tandetna raczka hamulca recznego, ale reszta
Ocena 8.5/10
Tyl.
Z tylu kieszenie w przednich fotelach, ilosc miejsca powiedzialbym ta sama co w starej NU II, ale siedzi sie o wiele wygodniej. 3 pelnowymiarowe pasy wg ADR, skladane siedzenia. W sumie nic nadzwyczajego, ale tak jak z przodu widac dobra jakosc wykonania.
Ocena 8/10
Bagaznik
To chyba byla jedyna rzecz jaka mnie rozczarowala. Plusy pelnowymiarowe kolo zapasawe, pokrywa bagaznika obita tworzywem, ale, Du chyba oszczedza na sywanikach. Tym czym wyscielono bagaznik, to jakas pomylka Jakis podrzedny dywanik 10 kategorii o grubosci doslownie 3 milimetrow. Gwarantuje, ze przetrze sie od pierwszych zakupow. Reszta, ok, widac ze jest mniejszy niz w starej NU.
Za dywanik ocena 6/10
Jazda.
Oczywiscie tylko automatic. Standardowa skrzynia ZF.
Ok starter - szczeka mi doslownie opadla, silnika nic nie slychac. Tak jakby w ogole nie chodzil. D i ruszamy. Autko po prostu sie toczy, az przyjemnie, nic nie trzeszczy nic nie skrzypi, CD + 6 glosnikow w standardzie,na miasto w sam raz. Przelozenia, sama przyjemnosc, zero szarpniec, autko troche meczylo sie pod gorke, ale to wada prawie wszystkich automatow. Po wlozeniu 3 problemy zniknely Zawieszenie, Ci co maja Nu wiedza jaki to problem, tu coz egzemplarz ktorym jezdzilem mial 2,930 km. IMHO o wiel sztymnijsze niz bylo dawniej. Przyspieszenie, dosyc dobre, silnik dobrze reaguje na gaz. Z ciekawostek dokladnie identyczny silnik jest montowany w Oplu/Holden/Vauxhall Astra. Sprawdzona jednosta GM.
Ocena 9/10
Podsumowanie.
Cena wersji podstawowej to A$ 19,490 (53,351.94 PLN
) za manuala i A$ 21,490 (53,351.94 PLN)
za automata. Lacetti kosztuje A$ 500 mniej niz Corolla, Pulsar, Lancer i A$ 5,500 mniej niz Camry.
Czy to duzonie uwazam, ze auto jest warte swojej ceny. Ba gdyby nie moje i prawdopodobnie wyjechalbym dzis nowym autem. Oczywiscie jak kazda cena jest do negocjacji. Po ok 1/2 h moich naciskow auto zjechalo do $17,500 za manuala i $19,700 za automatic.. Warunek musze je wziasc dzis. Coz niestwety sie nie skusilem. IMHO w sumie uwazam ze auto jest w kazdym stopniu warte swojej ceny. Oczywiscie nie wiem,n jak to sie bedzie ksztalowalo w PL warunkach, ale w moich uwazam ze warto.. Nalezy sie jednak liczyc z o wiele wiekszym spadkiem wartosci przy odsprzedazy niz np Corolla. BTW Lacetti idzie jak cieple buleczki. W zwizaku z tym, ze dealer sprzedja etez inne modele, facet powiedzial mi, ze wlasnie przez Lacetti maja problemy z Almera 3, bo mimo, ze cena ta sama, to lista wyposazenia jest skromniejsza w standardzie. To chyba swiadczy, ze DU dokonala duzego kroku naprzod w dziedzinie jakosci wykonania....
Pelna specyfikacja wersji podstawowej:
Type 1.8 litre 4 Cylinder DOHC S
Displacement 1799cc S
Max Power (ISO) 90 kW @ 5800 rpm S
Max Torque (ISO) 165 Nm @ 4000 rpm S
Fuel Injection Sequential
5 Speed Close Ratio Gearbox
4 Speed Automatic Fuzzy Logic Electronic Transmission
Fuel Capacity 60
Fuel Consumption (litres/100km) Manual 8.0
Automatic 9.3
Overall Length (mm) 4500
Overall Width (mm) 1725
Overall Height (mm) 1445
Wheelbase (mm) 2600
Track Front (mm) 1480
Track Rear (mm) 1480
Kerb Weight (kg) Manual 1210
Automatic 1235
Cabin Length (mm) 1925
Cabin Width (mm) 1460
Cabin Height (mm) 1180
Greenhouse* Length (mm) 2780
Couple Distance** (mm) 815
* Greenhouse distance refers to the distance from the base of the front windshield to the base of the rear windscreen.
** Couple distance refers to the distance between front and rear passenger hip points.
Front Independent McPherson Strut S
Rear Independent Dual Link S
Front Ventilated Discs with Power Assistance S
Rear Solid Discs with Power Assistance S
Wheels 15*6 Steel S
Tyres 195/55/R15 S
Full size spare 15 inch S
5 Speed Close Ratio Manual Transmission (with Overdrive) S
4 Speed ZF Auto Transmission (with Overdrive) S
Power Assist Rack and Pinion S
Body Side Moulds S
Colour Coded Bumpers S
Colour Coded Door Handles S
Warning Chimes - Lights On & Key In Ignition S
Low Fuel Warning Light S
Height Adjustable Driver's Seat S
Lumbar Adjustable Driver's Seat S
Reclining 60/40 Split Fold Rear Seat S
Illuminated Ashtray S
Driver Floor Mat Holder S
Air Conditioning with Pollen Filter S
Keyless Central Locking with Boot Entry & Alarm/Reset Function S
Immobiliser S
Power Windows S
Power Mirrors (Heated) S
Power Steering S
Tilt Adjustable Steering S
Remote Fuel Flap S
Electric Remote Boot Release S
Variable Speed Wipers S
Passenger & Driver Vanity Mirrors S
Centre Console with 2 Cup Holder System & C/Card Holder S
Rear Centre Arm Rest with 2 Cup Holder S
Shopping Hook Rear Of Front Passenger Seat S
Shopping Hook Trunk S
Driver's Seat and Passenger Rear Back Seat Pocket S
Front Passenger Seat Under Tray S
Front Passenger Seat Side Packet S
Driver's Sunglass Holder S
Rear Door Mobile Phone Holders S
Side Door Storage Pockets S
CD Player And AM/FM Radio with 6 Speakers S
Dual Driver And Front Passenger Airbags S
Tilt Adjustable Front Headrests S
4 Wheel Disc Brakes S
Ventilated Front Disc Brakes S
Side Impact Protection Beams S
Front And Rear Crumple Zones S
Drivers Side And Front Passenger Height Adjustable Seat Belt S
Rear Centre Headrest S
Rear Centre 3 Point Sash Belt S
Child Seat Tether Anchorage Provision (x3) S
Rear Fog Lights S
3 Year/100,000 km Warranty S
GM Daewoo 24 Hours/7 day Roadside Assistance For 3 Years S "
i to tyle. JA od siebie dodam że nie moge się doczekać wejscia lacetti na rynek.
Widziałem ostatnio w wawie srebrne lacetti na czerwonych blachach XWA i z naklejką "Jazda Próbna"
Musze przyznać że autko jest śliczne. Jeżeli bedzie jeszcze w normalnej cenie...to kto wie
-----------------