Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[OGÓLNE] Nawalil termostat czy czujnik temperatury?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2002-11-08 10:23:52

Ponawiam pytanko, gdyż w ciągu ostatnich dni wskaźnik temperatury i paliwa strasznie świrują. Wcześniej zawsze źle wskazywały, ale przy każdym uruchomieniu tak samo, więc szło się przyzwyczaić. Ale teraz zaczęły wskazywać dobrze, by po jakimś czasie opaść i znów się podnieść.
Co to może być, że raz działa, a drugi raz nie?

Pozdrawiam

-----------------
Arek Escort Driver #043
2004-10-14 10:52
  
 
 2002-11-06 07:58:31

Wczoraj ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, po raz pierwszy od kiedy mam Essiego poprawnie zadziałał wskaźnik temperatury. Doszedł kurde do połowy skali. przy okazji dowiedziałem się, że mam sporo paliwa. Dziś niestety już wrócił do stanu poprzedniego, czyli wskazuje za mało.
Wynika z tego, że może wskaźniki temperatury i paliwa są dobre, tylko gdzieś ucieka sygnał. Co trzeba sprawdzić, by to stwierdzić? Może trzeba coś nasmarować, czy sprawdzić przewody, a może jakieś złącze?

Pozdrawiam

-----------------
Arek Escort Driver #043
2004-10-14 10:52
  
 
 2002-10-26 15:40:23

Myśle że będziesz musiał kupić całą tablice, bo na szrocie nie kupisz oddzielnie wskażnika. Tablica na szrocie taka z rysunkiem samochodzika kosztuje 70 zł.
2003-08-12 22:25
  
 
 2002-10-26 15:28:21

Już wiem. Uszkodzony wskaźnik. Nowy kosztuje ... 240 PLN.
Jest razem ze wskaźnikiem paliwa i trzeba kupić całość. Muszę chyba rozejrzeć się na szrotach.
Może ktoś z Szanownych Klubowiczów dysponuje tym ustrojstwem, albo całą tablicą zegarów do mojego Essiego? Jeżeli tak to kupię za przystępną cenę.

Pozdrawiam

-----------------
Arek Escort Driver #043
2004-10-14 10:52
  
 
 2002-10-22 13:47:05

Tak, nie wyglądał najlepiej, ale działał.
Czujnik chyba zlokalizowałem. U mnie jest poniżej termostatu wkręcony w obudowę silnika. Podobno jak się odłączy od niego kabalek i przyłoży do masy, to wskaźnik musi iść w górę. Mój nie poszedł. Wynika z tego, że chyba wskaźnik, ale nie jestem pewien. Może ktoś coś o tym wie.

Pozdrawiam

-----------------
Arek Escort Driver #043
2004-10-14 10:52
  
 
 2002-10-22 11:10:06

No to dupa blada . Niestety z czujnikiem ci nie pomoge bo nie wiem gdzie on jest. Ten nad termostatem to chyba zalacza tylko wentylator. Stary termostat byl dobry? Tzn po ostudzeniu sie zamknal? Jak naprawisz to daj znac o rezultatach, wydaje mi sie, ze moja wskazowka tez pokazuje za molo, choc jest lepiej niz bylo. Pozdrawiam danielP.
2005-07-26 21:03
  
 
 2002-10-22 07:56:34

Wymieniłem termostat i ... nic się nie zmieniło. Pozostał czujnik lub wskaźnik. Również nie spuściłem cieczy chłodzącej, a później musiałem dolać tylko 0,65 litra.
Jednak problem pozostał. Powiedzcie gdzie jest ten cholerny czujnik wskaźnika temperatury. Za cholerę nie mogę go zlokalizować, a w książce nic o nim nie piszą. Najwyższy czas zainstalować Microcat'a. Czy jest on zespolony z włącznikiem termicznym wentylatora?

Pozdrawiam

-----------------
Arek Escort Driver #043
2004-10-14 10:52
  
 
 2002-10-17 10:29:55

No tak. Zabieram się dziś na poważnie za termostat. Widzę danieluP, że nie próżnujesz. Muszę zrobić to samo. Dam znać jakie będą efekty.

Pozdrawiam

-----------------
Arek Escort Driver #043
2004-10-14 10:52
  
 
 2002-10-17 08:33:50

No i po robocie. Mialem zrobic sam, ale nim sie wyrobilem z inna praca, byl juz prawie wieczor, a ze nie mam garazu, zlecilem robote znajomemu mechanikowi. Wyrobil sie w 15 min, kosztowalo to mnie 1zl za minute + 28,6 zl za nowy termostat. Stary term. byl oczywiscie caly czas otwarty. juz chwile po uruchomieniu auta, wskazowka po raz pierwszy od kilku tyg. zdecydowanie wyszla po za biale pole. Teraz oscyluje tak w obrebie literki 'M'. Termin 'ogrzewanie' takze nabral nowego znaczenia. Mimo, iz poprzednio nie narzekalem, teraz grzeje jak szalony, szybciej i mocniej . Dmuchawa zalacza sie pomiedzy 'M' i 'R' - tak samo jak latem w korkach - moze jeszcze czujnik lub wskazowka do wymiany, ale tym bede martwil sie kiedy indziej. Jeszcze jedno - nie trzeba spuszczac calego plynu z ukladu. Odkrecajac obudowe termostatu, wycieklo ok. 1 - 1,5 litra plynu. Ubytek pozniej uzupelnilismy koncentratem, gdyz mrozoodpornosc mojego plynu nie byla mi niestety znana. W podsumowaniu jestem zadowolony z rezultatow i z niewielkoch kosztow wymiany termostatu. Arku polecam podobny zabieg - autko nagrzewa sie znacznie szybciej. Pozdrawiam danielP.
2005-07-26 21:03
  
 
 2002-10-16 21:24:19

No i oczywiscie po poskładaniu całości i nalaniu płynu włącz silnik niech ci się zagrzeje aż do momentu gdy załączy się dmuchawa. Przy okazji sprawdzisz czy działa U mnie załącza sie gdy wskazówka jest pomiędzy "N" a "O" na wkaźniku temp. Z tego co piszą w książce układu chłodzenia sam odpowietrza się dlatego jest dobrze nagrzać silnik żeby wycisło powietrze z chłodnicy.

Dobra koniec tego pisania ale tak na marginesie była to moja pierwsza usterka w essim
2008-08-08 15:20
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM