2004-05-10 00:35:24
A to ciekawa teoria, skad masz takie informacje, ale ... to jest bardzo dziwna teoria. Fakt faktem, ze silniki benzynowe sie grzeja i to bardzo, co wynika z ich sprawnosci mniejszej niz Diesla i dlatego szybciej sie nagrzewaja w zimie niz klekoty (bo wieksza ilosc energii idzie na cieplo). Ale jak wyjasnic sprawe tego, ze silniki CVH, ktore sa bez tego zaworu wytrzymuja duze przebiegi? Jak wyjasnic, ze stare klekoty wytrzymuja po 500 kkm przebiegu bez zaworka. Co powiedziec o silnikach np. w Sierrach, gdzie przerobione na gaz (gdzie jest wyzsza temp. spalin) chodza takze po 500 kkm?
Zaworek EGR jest po to, aby zmniejszyc ilosc szkodliwych substancji, szczegolnie tlenkow azotu. Poza tym po co silnikowi przeznaczonemu do jazdy na paliwo i powietrze podawac spaliny?? Nastepuje gorsze spalanie, moga wystapic wahania AFR. Oczywiscie temperatura moze spasc, a wynika to tylko z tego, ze dostarczamy mniej energii silnikowi, gdyz jest mmniej czystego powietrza. Jednak silnik ze sprawna sonda lambda, dobrze zrobionymi mapami paliwa i zaplonu (czyli dobre AFR) musi pracowac bezawaryjnie.
-----------------
Numer FEFK: #482!!
Be smart, drive safe, stay legal.