2004-05-22 14:49:10
przerobka lamp- potrzebujesz mocowania reflektorow od 131 special lub 131 diesel (od biedy mozna wlozyc od poldka, ale nie bardzo chce to pasowac do atrapy). Wloskie lampy sa mocowane zupelnie inaczej niz polskie 9chyba ze masz ramki mocujace od wersji 131 na skandynawie- w wycieraczkami na reflektorach, ale to bardzo rzadko spotykana rzecz). Jesli masz ramki od speciala lub diesla i chcesz zalozyc polskie reflektory (lub ich zamienniki, np lampy od BMW serii 3 pierszej generacji, od skody 120gls itd) bedziesz potrzebowal:
- kompletne mocowania reflektorow od poldka z okraglymi reflektorami
-szlifierke katowa,
- spawarke (migomat, od biedy moze byc wiertarka i nitownica)
Zaczynamy od usuniecia z orginalnych blach kolkow i srub regulacyjnych. Wraz z mocowaniami wycinamy je szlifierka. Nastepnie oczyszczamy miejsce pod mocowania sprezyn odciagajacych oprawe reflektora, same mocowania sprezyn wycinamy z ramek poloneza. pozostaje przespawac owe mocowania do ramek od mirafiori, wykrecenie z ramek poloneza wkretow regulacyjnych, przelozenie spinek pod owe wkrety (w ramkach od 131 sa na to odpowiednie, kwadratowe otwory), wkrecenie wkretow, wlozenie oprawy reflektora, sprezyny, reflektora i przymocowanie go do oprawy ramka chromowana, zamontowanie calosci do atrapy i zalozenie do auta. Kwestje elektryczne pomijam, bo to banalna sprawa.
Mozna jeszce wstawic prostokatne reflektory od poloneza (takie, jak byly w 'borewiczach' i pierwszych 131. Reflektorow jest do wybory- do koloru. Reflektory od argenty sprzed 83 roku tez sa takie same jak reflektory benzynowych mirafiorek od roku 78