2004-11-14 18:43:25
Wczoraj sprawdzałem wszystkie styki ECC i EDIS w moim autku 1,6 EFI 1991r i mam kilka pytań.
1. Czujnik położenia przepustnicy pomiędzy stykami 26 - 46 powinno być 3,5kOM do 4,3kOM zmienna w sposób ciągły.
A u mnie faktycznie jest 3,7kOM ale przy naciskaniu gazu niestety nic sie nie zmienia. Test robiony przy odłączonej wtyczce a potem przy odłączonym ECC na stykach. Prztestowane dwa potencjometry i obydwa mają takie same objawy, mało tego rozebrałem jeden z nich i wnioskuje, że z przyczyn technicznych na tych stykach nie ma szans na jakiekolwiek zimany rezystancji, ponieważ są to pirwszy i ostatni styk. Chyba, że pomiar mam wykonać na włączonym zapłonie, podłączonym potencjometrze i ECC??
2. Czujnik prędkości pojazdu - Warunki sprawdzania podane w książce Zapłon włączony. Prawe koło się obraca. (czy silnik ma pracować?? Bo ja wykonałem bez pracy silnika przy wyłączonym ECC ręką obracając koło ) i nic mi nie pokazywało.
3. EDIS - Połączenie modułuzapłonu EDIS z urządzeniam sterującym ECC - Zapłon wyłaczony pomiar miedzy stykami 56 -36 rezystancja od 40 do 60 kOM. Zalecenia Sprawdź przwody, wymień EDIS. I tu miałem tylko 13,5kOM (załamka) ale jak odłączyłem klemy od akumulatora to rezystancja zmieniła się do 46kOM. Czy tak ma być?? Pomiary wykonane na stykach przy odłączonym ECC. Czy tak maiałem to wykonać??
Wszystko sprawdzałem w celu namieżenia usterki, która nęka mnie i mojego essiego od jakiegoś czasu. Mianowicie znaczny spadek mocy.
Z góry
Dzięki za pomoc
zdesperowany metis
[ wiadomość edytowana przez: metis dnia 2004-11-14 18:57:16 ]