2005-05-19 21:38:35
Witam
Od dnia dzisiejszego moja Oma znów ładnie śmiga na gazie - efekt wymiany membran i kilku uszczelek.
Więc tak:
1. na początek należy zakręcić gaz przy butli (wiadomo
)
2. wymontować parownik z samochodu (odłączyć węże z wodą, oraz te przez które leci gaz, ogólnie zrobić wszystko żeby parownik został nam w ręku)
3. najlepiej zabrać parownik do domu i na spokojnie go rozebrać.
4. potrzebne nam będą:
zestaw naprawczy parownika, benzyna/rozpuszczalnik/coś co dobrze oczyszcza i odtłuszcza, trochę szmatek, pędzelek, klucze ampulowe(w moim przypadku do rozebrania parownika wystarczył jeden rozmiar ampula+ śrubokręt gwiazdkowy), trochę narzędzi typu śrubokręciki, kombinerki itp.)
5. po otwarciu parownika i wyrzuceniu starych uszczelek i membran, należy wszystko dokładnie oczyścić ze świństwa które tam siedzi (nie będzie lekko - jest sporo zakamarków kanalików itp.)
Tutaj wystarczy tylko przetrzeć i założyć nową uszczelkę:
Membrana pozornie wyglądała bardzo dobrze
Ale po jej zdjęciu:
Oto co znaleźliśmy:
6. założyć nowe uszczelki i membrany,
7. złozyć parownik postępując w kolejności odwrotnej niż przy rozbieraniu.
8. zamontować parownik w samochodzie i cieszyć się
UWAGI: podczas zdejmowania parownika z samochodu urwała się śruba mocująca go do komory silnika (w ostatniej chwili znaleźliśmy cudem podobną);
podczas składania parownika przy jednym z oczek od strony "wodnej" parownika, przez które przechodzi śruba pojawiło się pęknięcie (narazie pomogła podkładka, którą też szczęśliwie udało się znaleźć)
Czyli dobrze mieć przy sobie trochę szpargałów wszelkiego rodzaju - może sie przydadzą!
Link do zdjęć w lepszej jakości:
Tu link
SERDECZNE DZIĘKI DLA THOMIEGO KTÓRY NAPRAWIŁ MI PAROWNIK (JA TYLKO POMAGAŁEM)
-----------------
Transport 1,6t cała Polska
[ wiadomość edytowana przez: Krzysiu1981 dnia 2005-05-19 23:21:47 ]