Abarth 695 Tributo Ferrari wjeżdża na rynek

Abarth 695 Tributo Ferrari wjeżdża na rynek04.08.2010 Zdobył już uznanie w wersji z dachem i jako kabriolet, a także jako mocny wariant esseesse. Teraz Abarth 500 pojawia się na rynku w nowej, jeszcze bardziej wyjątkowej odsłonie, jako Abarth 695 Tributo Ferrari.

Ekskluzywna wersja Abartha 500, która zadebiutowała podczas zeszłorocznej wystawy motoryzacyjnej we Frankfurcie, kosztuje 35 500 euro. Wygląd zewnętrzny zainspirowały modele Ferrari, stąd m.in. czerwony lakier nadwozia.

Abarth 695 Tributo Ferrari wjeżdża na rynek 1 Napędzany przez turbodoładowany silnik o pojemności 1368 centymetrów sześciennych wyróżnia się mocą 180 KM przy 5500 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 250 Nm dostępnym przy 3000 obr./min. 695 Tributo Ferrari przyspiesza od 0 do 100 km/h w siedem sekund i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Zużywa przy tym 5,4 l paliwa na 100 km.

Na liście wyposażenia pojazdu znajduje się m.in.: pięć poduszek powietrznych, ESP, TTC (elektroniczna blokada dyferencjału przedniego), automatyczna klimatyzacja, przycisk Sport poprawiający przyspieszenie, reflektory ksenonowe, skórzana kierownica marki Abarth, układ wydechowy Record Monza z ciśnieniem przeciwprężnym i trybem „dual” zaprojektowany, by poprawić wydajność silnika i wydawać interesujący dźwięk od 3,000 obrotów na minutę, fotele Abarth Corsa by Sabelt, karbonowe obudowy lusterek bocznych i 17-calowe felgi zainspirowane wzorem obręczy Ferrari.

Za kierownicą umieszczono manetki pozwalające na sterowanie elektromechaniczną przekładnią MTA o nazwie Abarth Competizione, która jest zautomatyzowaną, manualną skrzynią biegów. Po naciśnięciu guzika Sport na desce rozdzielczej uaktywniamy bardziej wyścigowy tryb pracy przekładni, jednostki kontrolnej silnika i układu sterowania.

Źródło: Abarth