Światowe premiery Abarth

Światowe premiery Abarth14.09.2011
Trzy tegoroczne premiery Abartha prezentowane we Frankfurcie ucieleśniają esencję tego co najważniejsze dla Marki: sportowy wygląd, nawiązanie do długoletniej tradycji oraz wyścigowy charakter.

Abarth 500 "Cabrio Italia"
Sportowy wygląd według firmy Abarth to elegancja i styl. Odnajdujemy go w pierwszym prezentowanym na stoisku samochodzie Abarth 500 "Cabrio Italia" w wersji Blu Abu Dhabi - samochód ten to hołd oddany włoskiej sztuce designu w 150 rocznicę zjednoczenia Włoch. Auto wyposażone jest w sterowany elektrycznie, czarny, rozsuwany dach oraz przyciemniane tylne szyby.

Światowe premiery Abarth 1 Tworzeniu samochodu towarzyszyła myśl o wyścigach z popularnej gry komputerowej "Gran Turismo". Samochód ten po swoim debiucie we Frankfurcie weźmie udział w imprezie Automotive Giro d'Italia. Ta legendarna impreza sportowa może poszczycić się 110 letnią historią, a tegoroczna edycja rozgrywana jest dla uczczenia 150 rocznicy zjednoczenia Włoch. Trasą o długości 1 500 km przejadą również samochody Abarth Limited Edition. Wyróżniająca się chromowaną plakietką z satynowymi refleksami, wersja "500 Cabrio Italia", wyprodukowana zostanie w ilości 150 egzemplarzy. Auta te wyposażone zostaną w silnik 1.4 Turbo T-Jet o mocy 160 koni mechanicznych (118 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm przy 3000 obrotach na minutę (w trybie Sport).

Silnik o pojemności 1,368 cm3 posiada 4 cylindry oraz 16 zaworów (doładowany turbosprężarką o stałej geometrii IHI) co zapewnia imponujące osiągi. Maksymalna prędkość wynosi 211 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w zaledwie 7.4 sekundy. Jest to również zasługa funkcji overboost (zwiększenie przyspieszenia na wyższych biegach), aktywowanej przy pomocy przycisku Sport, która przestawia mapę doładowania i wtrysku, a także usztywnia układ kierowniczy. Osiągi w pełni zgodne z duchem Abartha, przy ograniczonym zużyciu paliwa wynoszą 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Po raz pierwszy 160 konny Abarth 500 "Cabrio Italia" oferowany jest z pięciobiegową, manualną skrzynią, która pozwala na bardziej bezpośredni styl prowadzenia dzięki bliższemu kontaktowi z samochodem. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Abarth 500 "Cabrio Italia" podąża za standardami z Abartha 500C.

Ponadto, podobnie jak wszystkie inne samochody ze stajni Abarth, "Cabrio Italia" posiada system TTC (Torque Transfer Control) jako element wyposażenia standardowego. System ten poprawia przeniesienie momentu obrotowego na koła, co zwiększa przyczepność samochodu, ale nie zmniejsza przyjemności z jazdy. Wreszcie, nowa, specjalna seria wyposażona została w system hamulcowy z pakietu "Esseesse" - składający się z wentylowanych przednich tarcz hamulcowych oraz 4-tłoczkowych zacisków - co jeszcze bardziej zwiększa bezpieczeństwo jazdy oraz zapewnia radość prowadzenia większą niż kiedykolwiek. Abarth'y 500 „Cabrio Italia" wyposażone są również w biksenonowe światła mijania i światła drogowe, które są niezwykle efektywne niezależnie od warunków atmosferycznych. Światła te zapewniają trzy razy większą intensywność i żywotność w porównaniu do standardowych świateł halogenowych.

Światowe premiery Abarth 2 Szyku nowej wersji Abarth 500 dodają fotele "Abarth Corsa by Sabelt" z naturalnej skóry z oparciami z włókna węglowego. Fotele te perfekcyjnie łączą w sobie cechy typowe dla fotela sportowego - takie jak lekkość (10 kg mniej w stosunku do foteli seryjnych) i zdolność trzymania ciała przy bocznych i wzdłużnych przeciążeniach, dzięki trzymaniu bocznemu i jednolitej strukturze nośnej - z ergonomią i komfortem foteli do jazdy ulicznej. We wnętrzu pojazdu znajdziemy również aluminiowe pedały i dźwignię zmiany biegów z włókna szklanego Alutex oraz napis "Cabrio Italia" na pokrytych włóknem węglowym progach. Deska rozdzielcza jest w tym samym niebieskim odcieniu Blu Abu Dhabi, co nadwozie samochodu, a na centralnej konsoli, umieszczony jest kolejny numer samochodu, co podkreśla ekskluzywność tej Limitowanej Edycji. Na zespole znajdującym się poniżej szyby przedniej znajdziemy również chromowaną plakietkę "Cabrio Italia".

Ponadto, samochód wyposażono w nawigację satelitarną Abarth Blue&MeTM MAP z funkcją telemetryczną opracowaną wspólnie z Magneti Marelli. System ten zintegrowany jest z deską rozdzielczą.

Koło kierownicy pokryte czarną skórą z podwójnymi przeszyciami i lustrzane nakładki w odcieniu magnezu dopełniają tej estetycznej uczty. 10-ramienne, 17-calowe felgi aluminiowe z diamentowym efektem, również w kolorze magnezu, ozdobione są żółtymi, przednimi zaciskami hamulcowymi Brembo.

Abarth Punto "SuperSport"
"Heritage" (ang. dziedzictwo) to element, który wyróżnia specjalną serię Abarth Punto "SuperSport". Nadwozie pokryte jest szarym lakierem Grigio Campovolo, a maska i dach samochodu pokryte są dodatkowo specjalną, matową farbą w czarnym kolorze. Projektanci nawiązują tu do przeszłości kiedy to samochody wyścigowe były powszechnie malowane w ten sposób, miało to zapobiec odbijaniu się światła i oślepianiu kierowcy.

Światowe premiery Abarth 3 Boki oraz tył nadwozia ozdobione są grafiką "supersport", a obudowa lusterek pokryta jest gustownym, czarnym, matowym lakierem. Tego samego koloru użyto również do ozdobienia 18-calowych felg ze stopów lekkich z logo Abarth.

Samochód wyposażono w jednostkę 1.4 Multiair, która rozwija moc 180 KM (132 kW) przy 5750 obr./min i z maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm przy 2500 obr./min. Abarth Punto "SuperSport" osiąga maksymalną prędkość 216 km/h, a do 100 km przyśpiesza w 7,5 sekundy.

Poprawa parametrów możliwa była dzięki modyfikacjom układów wpływających na osiągi samochodu m.in. zastosowano perforowane i wentylowane przednie tarcze hamulcowe z czterotłoczkowymi czerwonymi zaciskami, perforowane tylne tarcze hamulcowe, sportowe klocki hamulcowe, komplet amortyzatorów Koni z systemem FSD (sterowanie częstotliwością tłumienia) i obniżone zawieszenie. Układ wydechowy o sportowej charakterystyce (większa średnica) został wykorzystany z pakietu "Esseesse".

Wewnątrz Abarth Punto SuperSport wyposażony został w czarne, skórzane fotele "Abarth Corsa by Sabelt" z czerwonymi i żółtymi przeszyciami i połyskującymi, czarnymi oparciami (fotele posiadają homologację i charakteryzują się zmniejszoną masą odpowiednią dla wymogów dotyczących samochodów sportowych).

Satelitarna nawigacja Abarth Blue&MeTM MAP posiada funkcję telemetryczną opracowaną wspólnie z Magneti Marelli. Innymi elementami upiększającymi wnętrze są: aluminiowa, laserowo grawerowana nakładka ochronna na progi drzwiowe ze specjalną grafiką "supersport", pedały wykonane ze stali nierdzewnej z logo Abarth, i skórzana kierownica z podwójnymi, czerwonymi i żółtymi przeszyciami. Czerwone i żółte akcenty charakterystyczne dla Skorpiona obecne są również na obiciu foteli oraz na desce rozdzielczej, do której instrumenty dostarczyła szwajcarska firma Jaeger.

Światowe premiery Abarth 4 Abarth 695 Competizione
Powołaniem firmy Abarth od pięćdziesięciu już lat jest przenoszenie świata sportów samochodowych na rynek aut osobowych oraz udostępnienie go wszystkim swoim klientom. Zgodnie z tą misją stworzono samochód Abarth 695 Competizione - jest to pierwszy wyścigowy samochód spod znaku Skorpiona, którym „legalnie" można poruszać się po drogach publicznych. Ten dwumiejscowy samochód doskonale nawiązuje do tradycji, zgodnie z którą samochody Abarth projektowane były jako samochody osobowe, ale jednocześnie mogły z łatwością ścigać się na torze. Abarth 695 Competizione to zatem auto dla prawdziwych miłośników sportów motorowych.

Inspiracją kolorystyczną dla nadwozia omawianego samochodu był Abarth 500 Assetto Corse. Szary, ekskluzywny lakier Grigio Competizione Opaco, przełamany jest jednak grafiką w innych kolorach. Wielokolorowe nadwozie to element charakterystyczny samochodów ścigających się w rajdach lub na torach. Abarth zrezygnował jednak z mocnych kontrastów kolorystycznych na rzecz bardziej dyskretnego, harmonijnego przechodzenia z jednego odcienia w inny. Chociaż samochód już z zewnątrz wygląda jak wyścigówka, to główny element świadczący o tym, że jest to samochód wyścigowy umieszczono w środku pojazdu. Znajdują się tam tylko dwa miejsca, tylna kanapa została usunięta, a w jej miejsce zamontowano pałąk zabezpieczający w tym samym odcieniu, co karoseria samochodu. Dzięki temu samochód zyskuje dodatkowo sportowy charakter, ponieważ brak tylnej kanapy zmniejsza ciężar samochodu co wpływa na uzyskiwanie lepszych osiągów. Abarth 695 Competizione wyposażony jest w fotele "Abarth Corsa by Sabelt" z czarnej skóry, z czerwonymi wstawkami Alcantara®. Szkielet oraz siedzenie wykonano z włókna węglowego, a dodatkowe ozdoby to czerwone przeszycia, oraz logo "695" i napis "competizione" wyszyte na zagłówku i oparciu siedzenia.

Czarna, skórzana kierownica wyróżnia się trójkolorowym środkiem i czerwonymi wstawkami wewnątrz. W kierownicy znajdują się „łopatki" sterujące 5-biegową skrzynią biegów "Abarth Competizione", a panel z instrumentami został specjalnie zaprojektowany i wykonany przez firmę Jaeger. W karbonową deskę rozdzielczą wmontowano nawigację satelitarną Abarth Blue&MeTM MAP z funkcją telemetryczną opracowaną wspólnie z Magneti Marelli. Na konsoli centralnej umieszczony jest kolejny numer samochodu, co podkreśla ekskluzywność tej Limitowanej Edycji.

Światowe premiery Abarth 5 Dbałość o detale widoczna jest nawet w pedałach, których wyścigowy charakter podkreśla jeszcze logo Skorpiona. Należy wspomnieć również o ozdobnym, karbonowym wykończeniu z aluminiową grafiką "695 Competizione" o satynowym wykończeniu. Samochody tej specjalnej serii wyposażone są w biksenonowe światła mijania i światła drogowe, które są niezwykle efektywne niezależnie od warunków atmosferycznych.

Wzór 17-calowych obręczy kół ze stopów lekkich zapożyczono z "Abarth 695 Tributo Ferrari". Felgi kolorystycznie dopasowane do nadwozia, wyposażone są w zaciski hamulców i nakładkę na piastę od Brembo. Oba elementy są w kolorze czerwonym, co wspaniale uzupełnia estetykę samochodu od zewnątrz.

Mając na uwadze wyścigową misję Marki, Abarth 695 Competizione wyposażono w jednostkę 1.4 T-Jet 16v - dostrojoną tak, aby rozwijać moc ponad 180 KM. Silnik połączono z elektromechaniczną skrzynią biegów "Abarth Competizione" ze sterowaniem przy kierownicy, co pozwala na maksymalne wykorzystanie możliwości silnika, dzięki redukcji czasu potrzebnego na zmianę biegu. Bardziej szczegółowo, skrzynia ta może działać w dwóch trybach: tryb uliczny "Street" z automatyczną przekładnią, oraz tryb torowy "Track" w którym zmiana biegów odbywa się manualnie. Jest to zgodne z powołaniem tego samochodu "W niedzielę na torze, w poniedziałek w biurze".

Podobnie jak w samochodzie 695 Tributo Ferrari, zawieszenie i układ hamulcowy zostały dodatkowo wzmocnione aby sprostać zwiększonej mocy samochodu: tarcze hamulcowe Brembo o średnicy 305 mm, z 4-tłoczkowymi zaciskami oraz specjalne sportowe amortyzatory pozwalające na szybką jazdę, zapewniające jednocześnie całkowite bezpieczeństwo. I oczywiście podwójny układ wydechowy "Record Monza" zdolny do zwiększenia osiągów oraz poziomu hałasu silnika po przekroczeniu 3 000 obr./min.

Źródło: Fiat