Viper RT-10 Convertible ... rozdział trzeci

Viper RT-10 Convertible ... rozdział trzeci25.06.2001 Dodge Viper był zawsze czymś więcej niż tylko samochodem. Dla entuzjastów reprezentuje najczystszą formę niczym nie skrępowanej jazdy. Dla Chrysler Corporation zapowiadał nowy sposób prowadzenia interesów ...

Viper RT-10 Convertible ... rozdział trzeci 1 Dodge Viper był zawsze czymś więcej niż tylko samochodem. Dla entuzjastów reprezentuje najczystszą formę niczym nie skrępowanej jazdy. Dla Chrysler Corporation zapowiadał nowy sposób prowadzenia interesów, wykorzystywania możliwości i przekraczania granic. Przemysłowi posłużył jako sygnał, że marka Dodge stanie się katalizatorem zmian w designie samochodowym lat 90.

Oprócz swego ikonowego niemal wizerunku Dodge Viper pracował na swoją reputację za pomocą nagich faktów: mocą silnika, momentem obrotowym i prędkością maksymalną. W odróżnieniu od pseudosportowyh samochodów, które pojawiają się na rynku każdego roku w Dodgu rasowy wygląd zawsze szedł w parze z odpowiednimi osiągami.

Viper RT-10 Convertible ... rozdział trzeci 2 Kiedy więc nadszedł czas aby dopisać trzeci rozdział w wyjątkowej historii jedynego supersamochodu Ameryki, Dodge jeszcze raz przeciwstawił się konwencji i zbudował nowy model Viper 2003: lżejszy, szybszy i potężniejszy. "Gdy wprowadziliśmy pierwszego Vipera, ustaliliśmy pewne zasady, które na zawsze będą definiować ten samochód – niesamowite osiągi, wyjątkowy design i bezprzykładna przyjemność z jazdy" – twierdzi Jim Julow, wiceprezes Dodge Global Brand Center z DaimlerChrysler Corporation. "Otwierając ten nowy rozdział, pozostaliśmy wierni tym zasadom." Dodge Viper będzie jedynym produkowanym seryjnie samochodem na świecie rozwijającym moc przynajmniej 500 KM i wyposażonym w silnik o pojemności ponad 500 cali sześciennych.

"Jeśli chcesz zwiększyć możliwości samochodu o najwyższych osiągach, masz do dyspozycji trzy podstawowe działania: zwiększyć moc, zredukować wagę i poprawić obsługę" – mówi Larry Lyons, wiceprezes Small Car Platform Engineering DaimlerChrysler. "W nowym Viperze wykorzystaliśmy wszystkie trzy".

Viper RT-10 Convertible ... rozdział trzeci 3 Ulepszenia dokonane w Viperze zwiększą pojemność jego silnika z 488 do 505 cali sześciennych dzięki czemu moc silnika V10 podskoczy do 500 KM. Nowy, 8,3-litrowy silnik aluminiowy napędza auto poruszające się na dużych 19-calowych kołach.

Viper zachował tradycyjny silnik umieszczony z przodu auta, napęd na tylne koła i sześciobiegową skrzynię manualną. Ustalono również, że do budowy auta zostaną użyte: nowe, sportowe podwozie z w pełni niezależnym zawieszeniem oraz duże opony i koła zapewniające maksymalne trzymanie. Dopełnieniem staną się niezwykle skuteczne hamulce.

Nowa wersja czterokanałowego, układu przeciwpoślizgowego Vipera wprowadzona po raz pierwszy dla modelu z roku 2001 zostanie ulepszona w aucie nowej generacji.

Viper RT-10 Convertible ... rozdział trzeci 4 Stylowe elementy zapożyczono z projektu Dodge’a Viper’a GTS/R – samochodu pokazanego po raz pierwszy na North American International Auto Show w roku 2000 – w ten sposób Dodge Viper RT-10 z roku 2003 połączy wyjątkowy nowy design ze "skorupką" roadstera.

Obniżona linia maski silnika, odchylone do tyłu zderzaki i głęboko poprowadzone przetłoczenia boczne pochodzą z klasycznego oryginału, jednak prowadzą Vipera ku nowemu stuleciu. Poprawiona aerodynamika dodaje mu funkcjonalności.

Wnętrze pasuje do wymagań kierowcy, jak rękawiczka do ręki – dwumiejscową kabinę zaopatrzono z przodu w funkcjonalną deskę rozdzielczą z centralnie umieszczonym tachometrem i szybkościomierzem pokazującym maksymalnie 220 mile na godzinę. Zapłon uruchamiany jest za pomocą przycisku – przypomina on sportowe old-timery.

Viper RT-10 Convertible ... rozdział trzeci 5 Nowy Viper ma nowy profil linii dachu z przesuwanym dachem, łatwym w obsłudze.

"Dzięki swemu ekspresyjnemu stylowi, osiągom i pochodzeniu ze sportów wyścigowych Dodge Viper jest niepodobny do żadnego innego samochodu na świecie i wyraża styl oraz postawę, którą tylko Dodge jest w stanie zapewnić" – mówi Julow – "Viper zasłużył sobie na tytuł Najlepszego Amerykańskiego Samochodu Sportowego".

Dodge Viper wejdzie na rynek amerykański w sierpniu 2002.