| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-08-05 22:42:06 Tak sobie myślałem od dłuższego czasu n/t hamulców w Kancie. Chciałbym wprowadzić w układzie pewne modyfikacje.
Po pierwsze planuje poważną ingerencje w pompe hamulcową - chodzi mi po prostu o możliwość "wyłączenia" (odcięcia) hamulców osi tylnej. Pewnie wiekszość już się domyśla z jakiego powodu Skoro już wyjaśniłem celowość tej modyfikacji to teraz pytanie: jak to wykonać? Wstawić jakiś zwykły (można od czegoś przypasować?) zawór elektromagnetyczny na wyjściu z pompy? Czy to nie będzie powodować powtawanie jakichś niekorzystnych dla pompy sił? Nie znam budowy i dokładnej zasady działania pompy ale teoretycznie to chyba w pierwszej części jest wytwarzane ciśnienie wspólnie dlacałego układu a w dalszej części jest tylko rozdzielane na poszczególne przewody. Więc jak zamkne odpływ do jednego przewodu to nic sie nie powinno stać poza tym że pedał będzie trochę wyżej Jesli macie inne pomysły to bardzo chętnie o tym poczytam. Gdzieś juz widziałem kiedyś jakąś kombinowaną pompe ale nie pamietam gdzie Po drugie - hydrauliczny ręczny. To też widziałem, nawet w jakimś Kancie z F&F chyba (nie myle sie?) ale troche mnie zdziwiło to co zobaczyłem. Moim oczom ukazały sie dwa zaciski na każdej tarczy tylnej osi I jak wykonać sterowanie? Z czego "pompke" (cylinder z tłokiem)? Jakiś siłownik przerobić czy jak? Na żadne gotowce ofcoz mnie nie stać więc proszę o pomysły czym można wytworzyć cisnienie oraz wskazówki dot. wykonania całego urządzenia sterującego ("łapy"). |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-08-05 22:50:59 co do pierwszego problemu..to takie rozwiazanie zrobiła jakas osoba ktora pojawiła sie na zlocie FSO AK. Na pompie ma taki zawór który zamyka dostep plyny hamulcowego do tylniej osi ?!
zdjecie nr.1 zdjecie 2 Co do przodu to ja w obecnej chwili przygotowuje materiał o zaciskach z lady 2107 na podstawie patentu kani. Zacisk dwu tłoczkowy zacisk wyglada potęznie
a miesci sie w fiatowskiej seryjnej feldze. Co do podwojnych zaciskow na tylniej osi to tez z wozu kani pozdrawiam |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-08-06 01:19:01
Sam przyznasz że ten zawór nie wygląda zbyt ciekawie. Fakt, zawór kulowy może wytrzymać bardzo duże ciśnienie, ale pozostaje konieczność "wejścia" pod maskę w celu zamknięcia/otwarcia go. Ja bym chciał mieć możliwość sterowania zaworem z wnętrza pojazdu, siedząc za kierownicą, jakimś przełącznikiem elektrycznym. Dlatego zastanawiam się nad jakimś elektrozaworem, tylko nie wiem skąd by go można wytrzasnąć, a najlepiej z czego wymontować? Gdzie mogę znaleźć zawór hydrauliczny, sterowany elektrycznie? A może przerowbić jakoś taki zawór kulowy i np. w jego "rączce" wywiercić otwór i przymocować siłownik od centralnego zamka (lub coś podobnego)? Wiecie - to ma być też przy okazji jakiś bajer a nie zwykły mechaniczny dodatek OK, jakieś sugestie, rady?
Tak więc czekam nadal na Wasze sugestie, propozycje i pomysły - może wspólnie wymyślimy coś mądrego, godnego naśladowania itd. A, jeszcze wracając do tych hebli z Łady na przód - jak wyglądają cenowo tarcze i klocki od Łady w porównaniu do standardowych z DF'a?? [ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-08-06 01:25:40 ] |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-08-06 01:39:34
I wszystko jasne. Czyli dochodzi jeszcze jedno utrudnienie - trzeba to zrobić tak, by nie było widać tego bez rozbierania (kamuflarz ps. Hampli w Kancie jeszcze nie rozbierałem więc pytanie (lekko lamerskie może |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-08-06 08:45:12 Race_D musisz sie nauczyc korzystac z wyszukiwarki tutaj są zdjecia hydraulicznego ręcznego:
Jak juz schwepes napisał na hydrauliczny reczny jest inny uklad, ale rowniez mozna podpiąć pod ten sam opis hydraulicznego ręcznego by kania "pompa jest zapozyczona od fiata 125p stary model (pompa dfo sprzegla do kupienia w kazdym sklepie za okolo 49zeta) postawac terzena stelaz i obrycic ciegno do linki i wykonac z niedo popychacz, zaciski od recznego to fiat 125p przednie (zostaly po zalozeniu 2 tloczkowych od lady) problem jaki wystepuje to pospawac stelaz dzwigni zeby sie nie wyginal, zrobic redukcje na pompie bo inna srednica i koszmar czyli kryza trzeba dwie rozciac tak by uzyskac z niej mocowanie prowadnicy (strzemienia )zacisku i rowna odspawac do pozostalych tak by mozliwy byl montaz 2 zasciskow po jednej stronie, Tak wiec idac id zbiorniczka (lada lub stary fiat pojedynczy zbiorniczek),przewod giatki do pompy doprowadzajacy plyn, pompa na stelazu z dzwignia, redukcja na mniejsza srednice przewod stalowy badz miedziany , przewod giatki od podwozia do mostu , trojnik, przewody prawy lewy, znow giatkie i zaciski. i gotowy rwczny zalac plynem i odpowietrzac popdciagac raczke zaciagnac odkrecic odpowietrznik i znowu do odpowietrzenia P.S. myle ze dosc jasno opisane" A co do tego elektrozaworu to dałbym sobie spokoj z bezsensownymi patentami |
Wyrwizab (M) x | 2003-08-06 09:35:04
Oj Race, Race znowu kombinujesz jak ten kon pod gore. Hampli nigdy nie robiles, zero doswiadczenia czy pojecia o dzialaniu a planujesz tak daleko idace modyfikacje - nie za duzo optymizmu przy tak waznym dla bezpieczenstwa ukladzie? A jesli chodzi o czujnik - w starszych DF-ach byl czujnik hydrauliczny wskazujacy roznice cisnien pomiedzy ukladem kol przednich a tylnych - czyli kiedy np tyl nie dzialal (palenie gum w twoim wypadku) przesuwal sie w nim tloczek i zalaczal uklad i zapalala sie lampka kontrolna |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-08-06 10:50:05
Znalazłem ale net mi co chwile pada wiec nie moglem nawet sie tym pochwalic. Ale zyebie mojego ISP
Eeee, no wiesz... - mało ambitna postawa
No przecie nie bede jeździł serią |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-08-06 22:23:07 Oczywiście, że warto kombinować, gdyż hamulce to bardzo istotny element samochodu. Mnie bardzo zacikawiły te przednie zaciski wraz z tarczami od Łady. Jak to się spisuje?? Czy widoczna jest spora poprawa właściwości hamowania?? Czy duże są koszta takiej przeróbki??? Trochę dużo pytań, ale w moim Poldku (bądź, co bądź jest to identyczny układ z Fiata) hamulcowe pozostawiają wiele do życzenia a zabawa z Lucasami podobnie jak w przypadku Fiata jest bardzo droga, trudna i czasochłonna... |
OLO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-08-07 00:08:02 Bla bla bla. Mozesz włożyć sam przód i podpiąć do starej pompy. Te stare heble nie sa takie złe! Heble w ładzie są popaprane i nie wiem czy tak łatwo bedzie z ich włożeniem... Pomyśl nad większymi tarczami...
Race_D - widziałem już 2 rozwiązania. Zwykły zawór kulowy sterowany ręcznie ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-08-07 00:32:23
Czyli jednym słowem OLO warto wkładać sam przód od Lucasa i podpinać je pod starą pompe..., tylko jak to wpłynie na skuteczność tego układu. Słyszałem zdania, że może być gorzej niż przy serii, lecz oczywiście może to się mijać z prawdą. Czy koszt takiej wymiany jest drogi?? No i jako podsumowanie to jeżeli taki system (przód Luca, tył normal, pompa zwykła) dobrze sprawuje się w Polonezie to na dobrą sprawę we Fiacie powinien spisywać się jeszcze lepiej ze względu na masę auta... |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-08-07 08:51:45 Z tego co widziałem i z tego co kania pisał to zadnych problemów nie ma z załozeniem hamulców z łady. Kupujesz tarcze z łady i zacisk. Sciagasz stary zacisk fiatowski oraz starą fiatowska tarcze w jej miejsce zakladasz tarcze z lady i zacisk. Wszystkie gwinty na przewodach sa takie same wiec nie ma problemu i zadnych kombinacji. Tarcza w 2107 jest wieksza niz w kancie ale pasuje do seryjnej fiatowskiej felgi, i miesci sie bezproblemowo wraz z tym wielkim zaciskiem. |
MAGNUM 125 Reda | 2003-08-07 13:21:30 Koniu a wiesz coś na temat awaryjności tych zacisków z łady?czy przypadkiem się nie zapiekają co jakiś czas?
pytam z ciekawości bo narazie każdą wolną kasę ładuję w auto a szczegulnie w elmenty zawieszenia bo mi wszystko piszczy i skrzypi i staram się wymieniać sukcesywnie (kurde skąd ja takie mądre słowa ostatnio biorę). tym bardziej że moje orginalne fiatowskie zacski spsują się na medal. jak kupiłem auto to odrazu wymieniłem tarcze i klocki -- *^&%$NIGDY WIECEJ POLSKICH KLOCKÓW CHAMULCOWYCH!!!! i jest si oprócz strasznych pisków podczas chamowania ale to wina klocków9czekam az się zjadą i kupuję lukasa albo jakeś innej firmy byle nie polskie!!! |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-08-07 16:35:42
Najlepiej tutaj zapytać...Forum Lada Klub Polska..albo Kani... ja z wlasnego doswiadczenia nie wiem bo nie zakladałem, ale mysle nad tym. |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-08-07 18:04:13
To nie myśl tyle tylko zakładaj! Oj, czuje ze sam wczesniej zrobie i napisze o tym arta |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-08-07 18:42:56
Jeżeli nie ma z tym problemu to faktycznie alternatywa może być ciekawa. Teraz pytanie jaka tarcza jest w 2107 (chodzi mi o wielkość)?? Normalna Fiatoska to 227mm i jak wiadomo stosuje się ją także w CC (tak, tak Jacek) , lecz w sporo cięższym Fiacie, czy Poldku nie spisuje się za dobrze. A jeżeli tarcza od Łady jest większa to może być odczuwalna poprawa hamowania. Jeżeli jeszcze wszystkie gwinty są takie same to przełożenie tych zacisków to w gruncie rzeczy nie dużo roboty. Dowiem się cenę takiej zmiany i dam znać na forum jak się sprawy mają. |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-08-08 01:40:40 Tak jak przewidywałem nie udało się nakłonić kolegów z FSO AK do pisania tylko w tym jednym wątku ale pojawiły się tam ciekawe pomysły dot. udoskonalenia hamulców - zobaczcie sami [ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-08-08 01:41:16 ] |
Wyrwizab (M) x | 2003-08-08 09:40:15
Tak, ja ich znam, oni sa strasznie niezdyscyplinowani |
polonezcaro . | 2003-08-08 11:05:11 oj..... o hamulcach w tym naszym klubie było już wszystko napisane, nie obyło się też bez sprzeczek i sporów.... nawet ostrych słów...... więc nie wiem po co wy cięgle kombinujecie....
chcesz mieć porządny układ hamulcowy?? to kup układ hamulcowy od tipo turbo, masz tarcze wentylowane, jak masz kase to kupisz nawiercane frezowane i ci jeszcze gołą babe wygrawerują jak masz taki kaprys i kupe kasy, pompa od lukasa.... a, przepraszam ma być wypasiony układziek, więc pompe lukasa + do tego ,oczywiśćie dasz rade przelożyć, ABS np od punto, bo czemu miał być tego nei zrobić.... tylny kładziek od lancii HF... taki sam jak z przedu w polonezie tylko troche leprzy..... jest jeszcze kilka opcji... ale jak na seryjnie maswz zamiar utopić ponad 1000zł +ABS ok 3000zł ( to oczywiście opcja)... to kup kompletny układ Brembo.... jak Ci mina zrzednie po popatrzeniu na ceny, to zwróć się co dr.Mrozka - co jak co ale on się na tym poprostu zna.... A ja mam hamulce Loghida-Martina..... i te wszystki wasze kombinacje..... |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-08-08 20:58:05
no chyba sie z goopim widziales tej nocy ABS zaloze sobie razem z ASC+T zeby sie pozniej pod czujniki nie wpinac, do tego ESP, GTI, PCK i HDS i bedzie GIT. Ale Łada wydaje sie byc ciekawym dawcą... |