Przełacznik zespolony raz jeszcze...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dopiero dzis zauwazyłem (mk7 mam od 2 tygodni) ze właczając przedni spryskiwacz włacza mi sie tylna wycieraczka???
a przednia nie
wkurza mnie to starsznie bo tylna chodzi po suchej szybie..
czy da sie to jakos naprawic bez wymiany przełacznika??
bo w poprzednim mk6 jak mie rozwalił przełacznik to juz nie dostałem przełacznika z regulacją wolnych obrotow wycieraczek
moje gg 3048042

ps.jestem tu nowy wiec sie przedstawie:
mieszkam w Bydgoszczy
prowadze firme z branzy Tvsat
poprzednio jeżdziłęm kombi mk6 z 1993
obecnie mk7 kombi z 96 1.6 16 v zielen metalik

pozdrawiam
  
 
Zacznijmy od tego, że włączenie spryskiwacza przedniej szyby w Escorcie nie aktywuje wycieraczek. Skoro u Ciebie zaczyna chodzić tylna, to znaczy, że coś się tam wyrobiło, i przy wciśnięciu przycisku spryskiwacza, dźwigienka przeskakuje w Twoją stronę. Spróbuj unieruchomić dźwigienkę dociskając ją w stronę deski, i wtedy wciśnij przycisk spryskiwacza, jeżeli i tak zadziała tylna wycieraczka, to będziesz musiał rozkręcić dziada i sam poeksperymentować.

Napiszę mimo wszystko, jak to powinno działać w sprawnym zespolonym:
Przednie wycieraczki: Prawa dźwigienka w górę, bądź w dół,
Przednie spryskiwacze: "Boczny" przycisk prawej dźwigienki,
Tylna wycieraczka: Prawa dźwigienka jedno połoźenie "do siebie",
Tylny spryskiwacz: Prawa dźwigienka dwa położenia do siebie".

To tak na wszelki wypadek, jakbyś jeszcze nie rozgryzł zespolonego do końca .