Wskaźnik poziomu paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Drodzy Escortowcy!

Od dłuższego czasu w swoim MkVI zauważam dziwną sytuację. Mianowicie, gdy wskaźnik paliwa już pojawia się w krytycznym, najniższym, czerwonym punkcie podziałki, ja mogę zrobić jeszcze śmiało około 100 km. Wniosek z tego taki, że w baku jest wtedy jeszcze około 8-9l paliwa. Dlaczego więc przy takiej wartości podziałka spada do minimum?

Często bywa również tak, że przy pełnym baku wskazówka do połowy podziałki spada bardzo szybko, potem długo utrzymując wartość połowy zbiornika.

Ciekawi mnie czy ktoś jeszcze ma podobny problem z określeniem ilości paliwa i czy można jakoś usunąć tą usterkę, o ile można to nazwać usterką.

Pozdrawiam, Alek Wilk.

  
 
Cytat:
2007-06-02 20:43:24, don_alehandro pisze:
Witam Drodzy Escortowcy! Od dłuższego czasu w swoim MkVI zauważam dziwną sytuację. Mianowicie, gdy wskaźnik paliwa już pojawia się w krytycznym, najniższym, czerwonym punkcie podziałki, ja mogę zrobić jeszcze śmiało około 100 km. Wniosek z tego taki, że w baku jest wtedy jeszcze około 8-9l paliwa. Dlaczego więc przy takiej wartości podziałka spada do minimum? Często bywa również tak, że przy pełnym baku wskazówka do połowy podziałki spada bardzo szybko, potem długo utrzymując wartość połowy zbiornika. Ciekawi mnie czy ktoś jeszcze ma podobny problem z określeniem ilości paliwa i czy można jakoś usunąć tą usterkę, o ile można to nazwać usterką. Pozdrawiam, Alek Wilk.



Ten typ tak ma,

ja np. przyostatnim tankowaniu zrobilem 50 km a wskazowka nawet nie drgnela przy jednej z kresek a teraz przy rezerwie juz to leci co chwile w dol i w gore.
  
 
Wine za opisane zachowanie ponosi potencjometr, który jest przy pompie paliwa. Bardzo czestym zjawiskiem jest wycieranie się z płytki podziałki (i tu co ciekawe, można zobaczyc historie samochodu z jaka iloscia paliwa najczesciej jeździł).
Jednym z kilku rozwiązań jest wyciagniecie pompy i przelutowanie skali potencjometra, robota dość uciążliwa ale przynosi efekty.
  
 
a u mnie sie zawiesil, jak wymienialem tarcze to go ruszylem wskazowke (nie sciagalem wskazowek) ale pomyslalem ze jak podlacze o wróci do prawidlowego polozenia ale tego NIE zrobil, i caly czas wskazuje tyle samo, co teraz zrobic ?????
  
 
Odpowiedź jest prosta - Escort posiada nieliniową skalę odzwierciedlenia ilości paliwa w zbiorniku, wynika to z konstrukcji czujnika. Poziom paliwa (podobnie jak i temperatury) ma charakter poglądowy i ma za zadanie informować z pewnym przybliżeniem ile mamy paliwa w zbiorniku. Rezerwa (czyli początek czerwonej skali) istotnie wystarcza na przejechanie 100km co dla tak dużego zbiornika jaki ma Escort (58l) raczej mnie nie dziwi - zbiornik jest dość niski ale za to rozległy dlatego 1 - 2cm mogą odpowiadać ilości 8 - 10l. Osobiście mam LPG i wskaźnik paliwa rzadko unosi się ponad czerwoną skalę, nie zaobserwowałem jednak że utrzymywanie paliwa na tym poziomie przez długi, długi czas ma jakieś negatywne skutki dla bezawaryjnego działania wskaźnika paliwa.
  
 
ja mam taki problem ze zaleje za 100 zrobie ze 140 km na buciku i juz jest na czerwonym taki urok
  
 
ja mam to samo, spadnie ponizej czerwonego i jade i jade jeszcze, a jak zatankuje za 100 to stoi i nagle szybko opada jakby wyciekal, norma i tak nigdy nie patrze na wskaznik tylko na ilosc przejedchanych kilometrow
  
 
Witam,
a ja mam jeszcze dodatkowe pytanie - czy w Essim wskaznik paliwa po wyłaczeni zapłonu i wyjęciu kluczyka nie spada?
U mnie jest tak, że po tankowaniu pokazuje ile jest paliwa w baku, potem ładnie schodzi itd. Natomiast nigdy nie opada po wyłączeniu zapłonu? To normalne?
  
 
Tak, to normalne, nawet w instrukcji obsługi samochodu jest to napisane...
  
 
Cytat:
2007-06-06 22:14:20, szymi79 pisze:
czy w Essim wskaznik paliwa po wyłaczeni zapłonu i wyjęciu kluczyka nie spada?



a to jest dosc ciekawa jak dla mnie sprawa... bo po zatankowaniu do momentu wlaczenia zaplonu wskazowka pozostaje takze ciagle w tym samym polozeniu.

z powodu nie spadajej wskazowki troszke sie boje bo ostatnio na osiedlu juz 2x jakies cffaniaki dobraly sie znajomym do zbiornika paliwa.... strach tankowac za 200zl.
  
 
Dzieki za wyjasnienie, bo juz myslalem, że czeka mnie trochę grzebania.....
  
 
Jak pisali poprzednicy...normalka...
Po zalaniu ok 20l benzynki tj. na wskaźniku powyżej połowy zejście wskazówki na skali do momentu ok 2-3 mm od czerwonego pola jest nadwyraz szybkie...
a na tych ostatnich wskazaniach moge przejechac jeszcze ok 100-150km....