MotoNews.pl
3 Wcina olej pomocy !!!! (168221/13) - NT
  

Wcina olej pomocy !!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę mi powiedzieć co mam zrobić w tej sytuacji. Moja Lada bierze olej, nie wiem dokładnie ile ale co jakiś czas muszę dolewać i nie mam pojęcia co mam zrobić. Pomocy, piszcie.

[ wiadomość edytowana przez: kograman dnia 2006-12-09 11:08:51 ]
  
 
hymm , olej ?? sa 3 przyczyny uciekania oleju:
- nieszcelne uszcelniacze na zaworach lub zuzyte piercienie( w najgorszym przypadku to duze luzy pomiedzy cylindrem a tłokiem, czyli remont) -> zrób próbe olejowa lub zmierz kompresje
- ucieka ci gdzies np: na misce , wypluwa na zimeringu od koła zamochowego lub koła pasowego, nieszcelna usczelka na pokrywie lub inne tego typu
- masz za ciezka noge i jexdxisz na wysokich obrotach powyzej 3500-400obr/min -> to nawet nowy silnik ładowski weźmie tyle ile bedzie uwazał oleju
  
 
Byc moze ze simering z tylu na wale jest wywalony - to sie ze starosci zdarza, jak rowniez moze byc skutkiem zapchanej odmy.
Simering z przodu tez bym sprawdzil, uszczelke pod miska.
Aa a moze najwazniejsze uszczelke pod deklem zaworow- nie wiem jaki to silnik(lancuch/pasek). Wstaw reke pomiedzy pokrywe a gordz i zobacz czy nei jest mokro od oleju. - tak jak bys chcial glowice z tylu dotknac(przd t otam gdzie kolo rozrzadowe)
Uszczelke pod rozrzadem(jesli lancuch) uszczelke pod pompa paliwa.
Jesli to wszystko0 wykluczasz(najgorzej z simeringiem z tylu na wale- ale widac mokro tak - moze bardziej jak na skrzyni-choc nie zawsze) to uszczelniacze zaworowe.
A jesli i one, to coz, silnik ma dosyc i zlopie olej sam w sobie - pierscionki moga byc zuzyte,albo cylindry.
  
 
Stawiam na uszczelniacze zaworowe. Silnik Łady nawet ze sporym przebiegiem i ostro eksploatowany praktycznie oleju nie bierze. Przynajmniej mój nie brał. Natomiast przez uszczelniacze zaworowe (brak jednego - odkruszona góra prowadnicy) potrafi wziąźć litr na 500km.
  
 
z moją jazdą jest tak, że nie jeżdże szybko i na wysokich obrotach. Max to staram się wyciągać 3500ogr/min ale to jest strasznie rzadko Więc to odpada.Głównie 2000 do 2500 obr/min. Zaraz jadęsprawdzić jak jest z Tymi uszczelkami ale ostatnio właśnie wszystkie wymieniałem ale sineringów nie ruszałem !!!! to może starość !!!! i trzeba wymienić

A i jeszcze jedno, czy orientujecie się mniej więcej o koszt takiej naprawy ?? Simering, uszczelniacz...
[ wiadomość edytowana przez: kograman dnia 2006-12-09 12:19:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: kograman dnia 2006-12-09 12:20:43 ]
  
 
Jeśli chodzi o koszt wymiany uszczelniaczy zaworowych, to w Pile dziadek by wziął ok 50-100 zł za kompletną obróbkę głowicy (planowanie, wymiana uszczelniaczy, ewentualnie prowadnic czy zaworów, docieranie zaworów). Głowice zawsze sciągałem sam ,wiec nie wiem ile za takie cos sobie życzą. Części (prowadnice, uszczelniacze) to sprawa groszowa.
  
 
Chłopaki patrzyłem !! Na misce czysto i nie cieknie nigdzie. Czyli niestety wychodzi na to, że to albo simering na wale albo uszczelniacz zaworów. Teraz szukam mechanika
  
 
a jak ci kopci? Bo jesli po mocniejszym wdepniecu wypuszca niebieska chmurke, - to uszczelaniacze. Kup od VW, ponoc lepsze.
  
 
Witam
dziś rano zauważyłem na bloku silnika czarna plamę po wycieku oleju z tego co zaobaczyłem to wydaje mi się że to z pog głowicy
Co może byc tego przyczyną czy to wina uszczelki czy moze czegoś innego ??
  
 
Próba olejowa. Jak drastycznie podskoczy ciśnienie, to masz pierścienie do wymiany. Jak nie podkoczy, to uszczelniacze.
Ja bym zrobił i jedno i drugie - jedna robota przy zdjęciu głowicy.

Koszt: Jak znajomy będzie robił to 150zeta, jak mechanik-fachowiec, to i 1000 potrafi krzyknąć
  
 
BYłem wczoraj u mechanika i ocenił ze to uszczelka pod głowicą
Za wymiane uszczelki z planowaniem głowicy powiedział 160zł czy to dużo ??
  
 
Cytat:
2006-12-09 21:24:57, adasco pisze:
Kup od VW, ponoc lepsze.


Zgadza się.mam takie i sobie chwalę
  
 
Cytat:
2006-12-12 10:20:37, Krzychu85 pisze:
BYłem wczoraj u mechanika i ocenił ze to uszczelka pod głowicą Za wymiane uszczelki z planowaniem głowicy powiedział 160zł czy to dużo ??



Ekspertem w tej części silnika nie jestem, ale to chyba nie uszczelka.
  
 
ja mialem taki wyciek wlasnie spod uszczelki glowicy. 160PLN to nie duzo jak za wymiane uszczzelki i planowanie. Ja bym od razu dorzucil uszczelniacze zaworow i obejrzal same zawory... jak juz na wierzchu bedzie wszystko.
  
 
Cytat:
2006-12-12 16:41:37, Qba_Szklarska pisze:
ja mialem taki wyciek wlasnie spod uszczelki glowicy. 160PLN to nie duzo jak za wymiane uszczzelki i planowanie. Ja bym od razu dorzucil uszczelniacze zaworow i obejrzal same zawory... jak juz na wierzchu bedzie wszystko.



Ale napisał przecież że nigdzie nie cieknie.
  
 
Cytat:
2006-12-11 09:57:43, Krzychu85 pisze:
Witam dziś rano zauważyłem na bloku silnika czarna plamę po wycieku oleju z tego co zaobaczyłem to wydaje mi się że to z pog głowicy Co może byc tego przyczyną czy to wina uszczelki czy moze czegoś innego ??



... odnosilem sie do tej wypowiedzi.
  
 
Cytat:
2006-12-09 12:17:25, kograman pisze:
z moją jazdą jest tak, że nie jeżdże szybko i na wysokich obrotach. Max to staram się wyciągać 3500ogr/min ale to jest strasznie rzadko Więc to odpada.Głównie 2000 do 2500 obr/min. Zaraz jadęsprawdzić jak jest z Tymi uszczelkami ale ostatnio właśnie wszystkie wymieniałem ale sineringów nie ruszałem !!!! to może starość !!!! i trzeba wymienić A i jeszcze jedno, czy orientujecie się mniej więcej o koszt takiej naprawy ?? Simering, uszczelniacz... [ wiadomość edytowana przez: kograman dnia 2006-12-09 12:19:58 ] [ wiadomość edytowana przez: kograman dnia 2006-12-09 12:20:43 ]



a ja do tej

Tak to jest, jak ktoś ma problem, opisze go, a niedługo później ktoś inny przywali z innej beczki.
Tak czy siak Krzychu zmienia uszczelkę a kograman pierścienie i uszczelniacze (no i przy okazji uszczelkę też )

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2006-12-12 23:37:25 ]