Kolektor L-Jetronica jako przepustnica do LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Dla wprowadzenia, silnik 2.0 DOHC, gaznik ADF 250, gaz BRC 2 letni, reduktor pobiera podcisnienie dodatkowa rurka z kolektora, centralka ma przycisk pozwalajacy na odchylenie membrany i podawanie gazu bez podcisniena przy rozruchu. Gaznik zdycha, nie mam kasy i nie chce w niego ladowac, bo mam w planach wtrysk.

Wpadlem na taki pomysl: posiadam kolektor kompletny do Jetronica i chcialem uzyc go jako przepustnicy, tzn podlaczyc gaz do rury miedzy kolektor a filtr (na razie bez zadnego przeplywomierza ani niczego, bo nie mam). W Sierrze ojca jest gaz wprowadzony wlasnie w ten sposob i to dziala, ale nie wiem jak wtedy z wolnymi obrotami itp... Dlatego prosze o opinie, czy to bedzie dzialac. Najbardziej martwi mnie kwestia wolnych obrotow, jezeli elektronika wtrysku jest obecna to reguluje je chyba Zawor dodatkowego powietrza (Auxiliary Air Valve), ktory mam tez przy kolektorze. Zastanawiam sie, czy trzeba bedzie go jakos ustawic podajac mu jakies napiecie, czy bedzie dzialac bez niego (tylko LPG).

Topic umiescilem juz na forum FSO AK, ale pomyslalem, ze tu moze tez znajda sie fachowcy, ktorzy nie zagladaja na FSO AK, a Jetronic to dosc popularny wtrysk (choc tu wlasciwie nie ma to znaczenia, co to za wtrysk, rownie dobrze moglby to byc jednopunkt, bo nie zamierzam podlaczac benzyny).
  
 
Czy w tej sierce nie ma czasem wciśniętego do tej gumowej rury miksera gazu? Bez miksera, takiego czy innego zwężenia przelotu, to nie zassie gazu.
Wolne obroty będziesz musiał ustawić bezpośrednio na samej przepustnicy. Na pewno przepustnica ma jakiś zderzak regulowany srubą, żeby się nie zamykała na głucho.
Jeśli nowy kolektor jest dużo większej pojemności przygotuj się na dużo silniejsze niż przy gaźniku strzały w dolot.