Układ ham. / Co to jest ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam Pytanie ? Chodzi mi o układ hamulcowy a mianowicie z tyłu mniewiecej na moscie jest taka kostka jakby jakis rozdzielacz od kotrego idą trzy wejscia jest on oczywicie od hamulców idą do niego dwa przewody metalowe od tylnich kół i jesli mozna wiedziec to prosze napiszcie co to jest ? Aha a co najważniejsze jaką to role spełnia bo chce to usunąć tzn. chce ją ominąć i czy to nie odgrywa jakiejs ważnej roli niewiem co to dokladnie jest i jaką to rolę spełnia ? Proszę o jak najszybszą odpowiedź !
Pozdrawiam !
  
 
No siemka !
Z tego co wiem to jest to reduktor siły hamowania, ale więcej ci nie mogę pomóc.
Może ktoś jeszcze?
  
 
Z opisy wymaga, że to jest korektor, jak to wyrzucisz zabijesz się na pierwszym mokrym zakręcie po wciśnięciu pedały hamulca.
Miłego dnia DEx.
P.S
Jak cos nie działa to się naprawia a nie wyrzuca, a pod drugie skąd wiesz, że to to skoro nie wiesz, do czego to służy??
  
 
Tak mi sie wydaje ze to jest to tzn. korektor bo wymienilem juz cały układ hamulocwy począwszy od pompy hamulcowej do przednich nowych wylinderkow przewodow az do tylnych hamulcow szczek rozpieraczy wraz z bębnami praktycznie wszystko jedynie to tylko tam mała kosteczka przychodzi mi na mysl ! Chodzi mi oczywiscie o takie małe cos wielkosci paczki po zapałkach ma ono 3 wyjscia dwa na tylne kola a jedno od weza gdzies do przodu ! A jesli juz bym to wymontowal to czego bym mial sie niby odrazu zabic na mokrym zakrecie ??
  
 
Chodzi mi oczywiście o ten element zaznaczony w czerwonym kóleczku !


[ wiadomość edytowana przez: pcmaniaki dnia 2005-08-02 17:49:21 ]
  
 
to kolego jest zwykly trojnik miedziany ktory sie znajduje na górze tylniego mostu
  
 
Skoro to ma wielkość paczki to może to jest trójnik, tzn. taki rozdzielacz, ale zacznij od wymiany. A no temu ze korektor to taki coś podłużne przypomina pompę hamulcową, i on reguluję moc hamowania tylnej osi, jak to wywalisz to wpadasz na mokrym w poślizg.
Jak chcesz, aby ci ktoś pomógł to powiedz, jaki masz problem a nie……………
  
 
korektor na schemacie wogole niej est uwzgledniony a to obok to wysprzeglik
  
 
Nowłasnie chodzilo mi o tą kostke ! I czy mozna ją usunąć i i zrobic to omijając ją ? Czy ona nie odgrywa zadnej roli bo pocos tam jest napewno w sumie po co by ją tam dawali ? Bo chciałbym usunąć to i połaczyc rurki bezposrenio ! Aha a korekotr hamowanie siły czy jakos tak to to jest to nizej tak ? I jesli to jest to to mam pytanko jakie mogą byc przyczyny/objawy w hamowaniu na tylnych kołach bo mozliwe ze mam to walniete ! Aha i jesli sie orjentujecie to ile takie cos moze mniewiecej kosztowac ?
  
 
korektor hamowania sluzy do tego celu ze im wiecej masz samochod obciazony z tym wieksza sila hamuja ci tylnie kola inic co tam masz zmontowane oryginalnie niemozesz wymontowac, poniewaz twoj pomysl jest poniekad egzotyczny
  
 
Wytłumacz mi po co chcesz wywalić Bogu winny trójnik? Po co komplikować sprawę?

Ps. Trójnik jest z aluminium.
  
 
Cytat:
2005-08-02 18:42:19, Leszek_Gdynia pisze:
Wytłumacz mi po co chcesz wywalić Bogu winny trójnik? Po co komplikować sprawę? Ps. Trójnik jest z aluminium.



umie rozpoznac alu od miedzi, wiec kolego niewiem jaki ty masz, ale ja mam miedziany i moge sie nawet o piwo zalozyc, a nawet kiedys jakbysmy sie spotkalismy pokazac
  
 
A czego niemam wywyalac trojnika ? Czy to cos bedzie powodowac ?
A jesli torjnik jest w porządku to moze Kolektor siły hamowania ? Aha a jesli kolekotr siły hamowania to jakie mogą bycz objawy jesli ten kolektor jest niesprawny ? A jesli chodzi o trojnik to moze on cos tam blokuje no i po co jest ten trojnik ? Przeciez nic sie nie stanie jesli go wywale i zorbie bezposrednio ale najpierw chce sie dowiedziec co jakie mogą byc objawy jesli kolektor siły ham. bedzie zepsuty ? Bo moze z nim cos jest ???
  
 
Cytat:
2005-08-02 18:47:26, pawel0240 pisze:
umie rozpoznac alu od miedzi, wiec kolego niewiem jaki ty masz, ale ja mam miedziany i moge sie nawet o piwo zalozyc, a nawet kiedys jakbysmy sie spotkalismy pokazac



No nie wiem - mój jest z aluminium - może to jakaś wersja pro

Pcmaniaki - wpisz w wyszukiwarkę - korektor i wyskoczy ci w pi... dużo tematów traktujących o tym urządzeniu.
  
 
Czlowieku jak chcesz wywalic trojnik? i po co, zacznijmy od poczatku od pompy hamulcowej na tylne kola ( na tylne hamulce) idzie jeden przwod miedziany ,potem przed mostem jest przewod gumowy ktory wchodzi do trojnika, a z trojnika wychodza 2 przewody miedziane jedno na kolo lewe tylne a drogie na kolo prawe tylne , te przewody ida do tloczkow hamulcowych ktore hamuja tylne kola. a korektor sily hamowania to inna bajka. mozesz go wypiac z ukladu ale na sliskim czy to w zimie czy na deszczu jak wcisniesz hamulec na zakrecie to ci dupą zarzuci i po ptokach ( mozesz wuladowac na drzewie albo jeszcze gdzies indziej)
  
 
zeby ukrocic Wasz klotnie odnosnie trojnikow i materialu wykonania to sprzedaja i alu i miedziane. Nie kupujcie tych alu. Jak kupilem i przy wkrecaniu przewodow po prostu sie zlamal Teraz mam miedziany (troszke drozszy) i smiga az milo
 
 
a ja jestem ciekaw jak z jednego przewodu gumowego chcesz zrobic tak zeby hamowało ci na dwa koła.Ten trójnik jest poto abys z jednego przewodu gumowego mógł hamowac na dwa koła wiec pomysł wywalenia go nie jest najlepszy.A co do korektora siły hamowania moze wystarczy go tylko wyregulowac a przedewszystkim powymieniac gumowe tulejki na drazku stretnym który ustawia siłe hamowania w korektorze w zaleznosci od obciazenia jakie jest w tylnej czesci samochodu.A dla szcegółu to ten trójnik jest chyba mosięzny a nie miedziany.A kolor niech nie wprowadza w bład.Faktem jest to ze aluminium jest słabszym materiałem i zerwac gwint to chwila nie uwagi i po gwincie