Escort TD z pompa Lukasa - problemy z elektronika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Mam escorta 1.8TD z 1994roku z pompa Lukasa. Mam nastepujacy problem. Jak samochod jest zimny i go odpale to bardzo mocno przyspiesza zaplon trzaska i nie da rady ruszyc jest za slaby. Zaplon przyspiesza nawet jak silnik jest goracy. Jest to dosc irytujace. W zwiazku z tym problemem postanowilem sprawdzic paramtery wszystkich czujnikow i tym podobnych elementow. No i sie okazuje ze nic nie jest tak jak powinno. Ten czerwony rezystor na 1 i 2 pinie w pozycji zamknietej ma 5000om ale przy max otwarciu gazu powinien miec 1200 a u mnie jest 5800. Czy macie moze opis jak ten uklad powinien dzialac i jakie parametry powinny miec wszystkie czujniki.
Z gory dziekuje za pomoc.
  
 
Niestety nie jestem w stanie pomoc, ale trzymam kciuki i bede sledzil watek.
  
 
Chodzi ci prawdopodobnie o czujnik położenia pedalu przyspieszenia, sądząc po kolorze. A wartości są następujące:
rezystancja między stykami 1i 2
- na biegu jałowym: 5 kohm
- przy pełnym obciążeniu: 1 kohm
Rezystancja między stykami 1 i 3:
- na biegu jałowym: 3,3 kohm do 5 kohm
  
 
No wiec u mnie jest dokladnie tak jak piszesz ale w przypadku pelnego obciazenia u mnie jest 5500. Za co ten czujnik jest odpowiedzialny? Czy ktos jest mi w stanie wytlumaczyc jak dziala caly ten osprzet pompy a moze macie jakies ciekawe materialy? Zalezy mi na tym aby zmniejszyc przyspieszanie zaplonu zimnego silnika. Z gory dziekuje!!
  
 
Spróbuj psiknąć ten czujnik jakimś środkiem do czyszczenia styków elektrycznych od spodu. Spryskaj obficie ruszając dziwignią przyspieszenia na pompie. Miałem z nim podobny problem i pomogło. Ponadto sprawdź przewód prowadzący od turbiny do pompy pod względem szczelności i drożności (cienki gumowy) jeżeli jest niedrożny lub nieszczelny objawy są podobne.
  
 
Ok zrobie tak jak mowisz. Zdam relacje czy pomoglo Dzieki!!
PS. Do czego on sluzy? To ze wskazuje polozenie pedalu to wiem Czy bez niego mozna jezdzic. Jak odlaczylem cala elektryke od pompy procz zaworka otwarcia paliwa tez chodzil i wcale nie gorzej .
  
 
Podnoszę temat, bo i ja akurat obradzam się w tych tematach - czy ktoś mógłby napisać coś więcej o tym czujniku? A może ma ktoś jakieś materiały (skany, cokolwiek) opisujące budowę pompy w dieslu?