Pompa paliwa sie nie zalancza.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Przeglądam Wasze forum i szukam odpowiedzi na pytanie co moze byc przyczyną nie zalanczania sie pompy paliwa po przekręceniu kluczyka w stacyjce ( rozrusznik kręci normalnie). Wszystkie porady typu bezpiecznik albo wyłącznik bezwładnościowy czy też pompa paliwa weliminowałem i dalej cisza. Czy mógł by mi ktoś pomóc i odpisać co mam robić dalej. Jeżeli chodzi o elektronike to kompletnie sie na niej nie znam i na początek prosiłbym o pomoc w lokalizacji urządzeń typu: EEC IV i EDIS bo w książce tylko wyczytałem że takie są ale nie wiem w którym miejscu pod maską ich szukać. Moje piękne autko nie posiada ulepszeń typu immobilajzer, odcięcie zapłonu czy alarm dlatego może znalezienie przyczyny nie będzie aż takie trudne. Jeżdże escortem kombi 1.4 z 1991r. od marca tego roku i do tej pory nie sprawiał żadnych kłopotów. A dzisiaj podjechałem pod dom i już tak został.
  
 
Ja mialem ten sam problem, bylem u znajomego mechanika no i on powiedzial ze w Escortach jest tam jakis komputerek ktory steruje pompa i on czesto leci (sam ma Escorta), mianowicie powiedzial mi ze najprostrzy sposob to podlaczyc pompe na krutko ale nie tak zeby caly czas dzialala bo akumulator po nocy umrze
Wiec ja zrobilem to tak :
Wzielem przekaznik 12v dalem mu na cewne plus z cewki zaplonowe, minus z akumulatora .
Potem na styk zalaczajacy w przekazniku plus z akumulatora i z przekaznika bezposrednio do pompy i dziala
Aha i nie mozna podlaczyc bezposrednio pod cewke bo po wylaczeniu zaplonu i wyjecia kluczyka silnik dalej bedzie pracowal niewiem dlaczego ale z pompy jakos idzie na cewke 12v i dla rego silnik pracuje dalej .
Przekaznik mozesz kupic w kazdym sklepie elektronicznym bo z etgo co wiem to nowy komputerek to koszt okolo 200 zl (niewiem czy to prawda ale tak mowil ten moj znajomy mechanik)

  
 
Edis jest przy w komorze silnika przy nadkolu po stronie kierowcy jest na nim duży napis "motorcraft" i ma szeroką wtyczkę, a EECIV jest wewnątrz kabiny od strony pasażera pod plastikową osłoną przy nogach.
  
 
STARY WTYCZKA PRZY POMPIE W ZBIORNIKU....WYCIAGNIJ I WLÓŻ ..POWQINNO POMOC
  
 
Cytat:
2005-09-14 00:32:10, PINKY pisze:
STARY WTYCZKA PRZY POMPIE W ZBIORNIKU....WYCIAGNIJ I WLÓŻ ..POWQINNO POMOC


Umnie nie pomoglo nawet WD40 na styki i nic
  
 
Dzięki serdeczne za rady dzisiaj mam troche czasu to sie pobawie zobaczymy co jest u mnie. Postaram się opisać przyczyne jak coś znajde.
  
 
Jakby się okazało że wszystko jest OK, a pompa dalej nie chodzi sprawdż skrzynkę bezpieczników - u mnie było to samo i okazało się że to ona padła.
  
 
Pomogło na razie wyciągnięcie i włożenie wtyczki od pompy paliwa. Dzięki jak nie wiem co!!!!! W między czasie popytam o używany EEC IV na szrotach może będzie taniej po wymianie powinienem mieć spokój na jakiś czas. Pozdrawiam.
  
 
Nie wiem czy warto kupować EEC IV on rzadko nawala pewnie przyczyna tkwi gdzie indziej.
Na początek sprawdż wszystkie kostki i ew. spryskaj styki kontakt-sprayem czy czymś podobnym może coś po prostu czasem nie łączy.
  
 
Już im się przyglądalem i z tego co widze wyglądają jak nówki ale jeszcze popróbuje. Dzięki.
  
 
U mnie problem tkwi w skrzynce przekaźników. Nie w samym przekaźniku, a w skrzynce, jak poruszam przekaźnikiem do załapie.
  
 
Z przekażnikiem próbowałem tez tych sztuczek i nic nie dawało.