1,8 16V - czy też 2,0 8V ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam uprzejmie!
Który model Espero jest mocniejszy i zarazem lepszy do późniejszych przeróbek poprawiających jego osiągi? - czy może 1,8 16V - czy też 2,0 8V Czy powinienem się kierować pojemnością, czy też liczbą zaworów ?
Z góry SERDECZNE DZIĘKI za odpowiedź!
Pozdrawiam!
Mihty
mihty@internetmail.home.pl
 
 
1.8 to ma zdajsie 8v) tylko 1.5 ma 16V i jedyna osoba ktora tutaj bawila sie naprawd w przerobki silnika jest maciekGT i jego 1.8..jego zapytaj
  
 
Moim skromnym zdaniem (nie jest to moja praktyka tylko to co zasłyszałem) to najwdzięczniejszym silnikiem do przeróbek jest 2,0 8v, a to za sprawą mocnego przytłumienia jego możliwości przez Daewoo, ale faktycznie o konkrety pytaj Maćka.
  
 
jedyne 16V to silnik 1.5, reszta to stare oplowskie silniki od Vectry, i to nie Korea je przytłumiła tylko one już z założenia były niewyżyłowane, nastawionena długą eksploatację.
  
 
Nastawione na na długą eksploatację...i bardzo dobrze, bo jesli mam wybór tuning mechaniczny lub długa i bezawaryjne eksploatacja to ja wybieram to drugie
  
 
Na 100% silnik 2.0.

Diacon.. Korea przytlumila go o 10 kucykow...

W tym silniku wymiana tlokow na kute z Vectry A daje juz przyrost do 115 kucy... oczywiscie pod warunkiem zmiany programu w kompie.. i mozna pozostac przy delco... nalezy tylko dobrac program.

Potem jeszcze kilka prstych przerobek i spokojnie 150 da sie wycisnac. Oczywiscie PROSTYCH nie znaczy TANICH
  
 
....a ja i tak będe szybszy
i x1000
  
 
el0!

to wszystko zalezy jak chcesz przerabiac i co?
ale to wiesz tylko Ty i sam sie zdecydujesz.

jako posiadacz 1,5 DOHC 16V musze z przykroscia stwierdzic
ze furak do 2.800 obr/min ma mizerny moment i trudno
nim poszalec... lecz jesli wejdziesz powyzej , tak okolo
3.600 to masz zajebisty ciag do 6.300-5.800 w zaleznosci na jakim biegu...
na poczatku mnie to denerwowalo, ale teraz mam naprawde
fontanne adrenaliny jak trzymam go na okolo 3.500 i widze/slysze
jak sie wkreca na wysokie obroty...

a tak na marginesie to TomekM i MaciekGT ciagle pisza o szybkosci???
jakiej? gdzie? i z kim ja porownuja?
  
 
ze sobą z ludzmi z autokacika - co ostatnia niedziela miesiąca cargo, z ludźmi w nocy na spalarni - co piątek, czwartek.....
.....z każdym na ulicy



...mało
  
 
el0!

to... ŁAŁ!!!
  
 
doprawdy
  
 
Lee - z tym zajebistym ciagiem to chyba troche przesadziles... Nie wiem czy cos grzebales w silniku, ale w 1,5 przynajmniej te ktore ja mam, czyli A15 ma załamanie mocy i momentu przy 4.800 obrotow... ciagniecie wyzej nic nie daje w/g mnie (przynajmniej jesli chodzi o osiagi na danym biegu) Nie robilem pomiarow drogowych, jak to wyglada jesli chodzi o cale spektrum biegow, i jak jest ze zbieraniem sie auta, przy "przeciaganiu: powyzej 4.800, ale wyddaje mi sie ze przy tym zakresi mocy i momentu pociagniecie do 6.300 nic nie da jesli chodzi o przyspieszenie - nie mowie o dzwieku i przyjemnosci, bo to to i ja lubie
  
 
Niestety gdy kupowałem swoje autko, wersja 2.0 była o kilka tys.droższa od mojej. Teraz ceny te są b.zbliżone.Biorąc więc pod uwagę wyposażenie, równiez wspomnianą przez kolegów trwałość silnika (związaną z jego małym wysileniem) bezwględnie należy kupić 2.0 Niemniej nie bez znaczenia jest fakt, że OC za taką pojemnośc bedzie odpowiednio wyższe niż za 1.5 (ale raczej takie samo jak za 1.
  
 
Kłaniam się uprzejmie!
WIELKIE dzięki za wszystkie odpowiedzi na mojego posta.
Niewątpliwie dało mi to sporo do myślenia.
Wiem już mniej-więcej czego się mogę spodziewać po konkretnym modelu (pojemności).
Gdy już się na coś zdecyduję - i troszkę "przerobię" - chętnie sprawdzę zdolności tego nabytku - przyjmę każde wyzwanie Pozdrawiam!
Mihty

PS
Trzymajcie się! (kierownic)

mihty@internetmail.home.pl
 
 
a ja zapraszam do wątku Hamownia.....

seryjne 1.8