MotoNews.pl
  

Problem z czujnikiem EGR i ....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Byłem dzisiaj u gazowników, podłączyli skaner do kompa i wyskoczyły dwa błędy 32 i 23. Pojechałem bo miałem problem z kontrolką silnika podczas jazdy na benzynie!! Błędy oznaczają czujnik EGR i czujnik zasysanego powietrza Problem w tym że espero 1.8 i 2.0 nie posiadają czujnika zasysanego powietrza . Instalacja gazowa została kompletnie sprawdzona i wszystko jest OK, dostałem na to papier... Tylko dwa pytania mnie nurtują.....


1. ile kosztuje czujnik EGR,
2. co się dzieje że na benzynie (na gazie nie ma tego problemu) wyskakuje błąd z czujnika którego nigdy w tym silniku nie było!!??!! (czujnik zasysanego powietrza)

Pomóżcie bo nie lubię takich nie wyjaśnionych spraw...


Acha, panowie ONLY PETROL i NO LPG nie rzucajcie tekstów w stylu to przez gassssssssssssss bo gasssss to zło ponieważ problem występuje tylko i wyłącznie na BENZYNIE
  
 
Ja też miałem kod 23 . To "czujnik temperatury powietrza lub jego obwód" . Espero 2.0 nie ma tego czujnika ?

U mnie kod 13 i 23 musi się brać z błędnego, zerowego napięcia podawanego , przez większość czasu jazdy, na sondę Lambda przez elektronikę gazu (dopiero większe otwarcie przepustnicy daje na LPG normalne napięcie na sondzie Lambda) .
  
 
Witaj!

Spoko, nie masz sie co przejmowac za bardzo Wg moich "magikow" gazownikow - i opinii innych esperowiczow - akurat ten blad to norma. Zapewne w jakis sposob od gazu glupieje czujnik.
U mnie kontrolka swieci sie latem - jak jest goraco - zanika na zime i jesien

Nie zauwazylem, by wzrastalo spalanie, malala moc, czy wystepowaly jakiekolwiek inne ujemne cechy, aczkolwiek pomimo ze pytalem iks "fachowcow", nikt nie byl w stanie udzielic mi satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi - czy nie jest aby tak, ze po zapaleniu sie Check Engine - zapaleniu wywolanym wlasnie bledem EGR - komputer nie przechodzi w "tryb awaryjny", charakteryzujacy sie zmniejszona moca i zwiekszonym spalaniem? Moze ktos ma jakies sugestie???

Dla porzadku dodam ze EGR oznacza po polsku Zawor Recyrkulacji Spalin.

Wg mnie mozesz przestac sie tym zamartwiac i zaczac szukac innych niedomagan

Pozdrowienia,
L.
  
 
Nie masz sie czym martwic. Wylacz EGR i po sprawie.
  
 
Nie pamiętam kodu błędu, ale miałem problem z palącą się lampką "check engine". Po analizie na kompie stwierdzone właśnie uszkodzenie czujnika temp.powietrza w kolektorze dolotowym. Po jego wymianie (kosztował grubo ponad 100PLN) problem zniknął. Tak wiec w silniku 1.8 jest ów czujnik, co pozwala przypuszczac, że również jest on w 2.0. Co do zaworu recyrkulacji też komp coś wskazywał, ale gośc z serwisu DU twierdził, że to częste zjawisko i nie warto się nad nim zagłębiać.
  
 
Spoko , czujnik EGR jest prawdopodobnie do wymiany, błąd z niego pojawia się jedynie na benzynie, instalacja odłącza kompa więc na gazie wskazania tego czujnika nie są przekazywane. Problem polega na tym że komp wskazuje jeszcze na błąd czujnika ciśnienia zasysanego powietrza ( czujnik taki posiadają 1.5GLX - to coś w rodzaju drucika w plastikowej rurze tuż przy puszcze filtru powietrza) którego to w silnikach 1.8 i 2.0 poprostu nie ma - potwierdzili to gazownicy i sam p.Sławek, przejrzałem z nim schemat instalacji i nie udało nam się go znaleźć... pytanie tylko czemu komp wykrywa problem z czujnika którego poprostu nie ma nadmienię że przez 90.000 km jazdy na gazie nie miałem takiego problemu.
  
 
Ten czujnik jest napewno na zasysanym powietrzu czy moze przed EGR na kolektorze dolotowym... ?

EGR moze byc czujnikiem... 1,5 z tego co wiem EGR nie maja i mozliwe ze dlatego maja zalozony czujnik na filtrze.

To tylko spekulacje nie bijcie jakbym sie mylil.
  
 
Cytat:
2003-03-18 21:39:09, Krzysiek-Diackon pisze:
Spoko , czujnik EGR jest prawdopodobnie do wymiany, błąd z niego pojawia się jedynie na benzynie, instalacja odłącza kompa więc na gazie wskazania tego czujnika nie są przekazywane. Problem polega na tym że komp wskazuje jeszcze na błąd czujnika ciśnienia zasysanego powietrza ( czujnik taki posiadają 1.5GLX - to coś w rodzaju drucika w plastikowej rurze tuż przy puszcze filtru powietrza) którego to w silnikach 1.8 i 2.0 poprostu nie ma - potwierdzili to gazownicy i sam p.Sławek, przejrzałem z nim schemat instalacji i nie udało nam się go znaleźć... pytanie tylko czemu komp wykrywa problem z czujnika którego poprostu nie ma nadmienię że przez 90.000 km jazdy na gazie nie miałem takiego problemu.



Witaj!

Hmm... skoro na benzynie, a nie na gazie, to sie wycofuje! Ale - jesli masz taka mozliwosc - jesli chcesz oszczedzic kase (nie wiem ile EGR kosztuje, ale pewnie niemalo) zaloz na chwile nowy EGR i zobacz co sie stanie...

Co masz na mysli piszac "instalacja odlacza kompa"??????

Pozdrawiam,
L.
  
 
Looki kazda instalacja gazowa - oprocz tej V generacji - nie korzysta z ustawien komputera.

Co do EGRu - ON JEST NIE POTRZEBNY !!

Diacon - wylacz to badziewie
  
 

KeyJey z tego co zrozumiałem z gwary gazowników
EGR jest na gazie odłączony, ale na benzynie daje się we znaki
  
 
Z tego co sie orientuje to zawór EGR jest sterowany pneumatycznie podcisnieniem w kolektorze dolotowym. Gdy przepustnica jest zamknieta - podcisnienie jest duze i zawor sie otwiera, zapodajac do kolektora dolotowego spaliny z czwartego cylindra. Ustrojstwo to ma na celu zdaje sie li tylko zmniejszenie toksycznosci spalin i byc moze nieznaczne zmniejszenie zuzycia gasoliny
EGR nie jest czujnikiem tylko mechanizmem wykonawczym, wiec ewentualne bledy EGR komp wykrywa analizujac inne dane, np sonde lambda, czy MAP

RS
 
 
Cytat:

Acha, panowie ONLY PETROL i NO LPG nie rzucajcie tekstów w stylu to przez gassssssssssssss bo gasssss to zło ponieważ problem występuje tylko i wyłącznie na BENZYNIE



..wystepuje wyłącznie na benzynce....ale wi ne tego są przeróbki dokonane przy zakładaniu gassssuuuuuu
  
 
EGR nie jest uzaleznione od paliwa... otiwra sie tylko w momencie naciskania gazu... wiec nie ma znaczenia na czym jezdzisz.. to reaguje ta przepustnice tak jak napisal anonymous.
  
 
Tomek czekam cierpliwie na dzień kiedy napiszesz: "nie sądziłem ,że kiedyś to powiem, ale zagazowałem się" - wtedy my Panowie LPG RULEZ nareszcie będziemy mieli swoją satysfakcję.

PS. w którymś z postów stwierdziłeś,że winą szybszego zużywania się silnika na gazie jest nieszczelny układ dolotu powietrza - zdopingowałeś mnie do zajęcia się tą sprawą - teraz jestem "szczelny"
  
 
Z opisów kodów wynika jednak, że kod 23 to "czujnik temperatury powietrza lub jego obwód" .
"Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze lub jego obwód" to błąd 33 .
  
 
Panowie z tego co postudiowalem schematy alektryczne i poczytalem w necie:
- nie mylcie czujnika podcisnienia w kolektorze dolotowym (MAP- Manifol Air Pressure) z czujnikiem temperatury(MAT - Manifold Air Temperature). kod 23 jest to blad czujnika temperatury, a NIE podcisnienia.
Poza tym KAZDE espero posiada takowy czujnik podcisnienia (MAP) - to ta mala czarna skrzyneczka, zawieszona na przegrodzie czolowej, obok wlotu powietrza do wentylacji.
A teraz ja mam pytanie - z tego co wiem stosuje sie albo MAP czyli ten co wisi na przegrodzie, albo MAF - Mass Air Flow, czyli tzw przepływomierz, o którym pisał wcześniej Diackon. I teraz pytanie - czemu mam obydwa czujniki, zakładając, ze to co mowi Diackon jest prawda (czyli ze 1,5 ma taki czujnik)
A jesli chodzi o EGR to RS napisał wszystko w tym temacie.
AHA!!! duzo informacji o bledach i mozliwych powodach znalazlem KLIKNIJ TU To wszytsko niemalze to samo!!!, wlasciwie identyczne!!! a pozniej wejdzcie na glowna... Dla mnie byl to SZOK najpierw, a pozniej hehe, tacy protoplasci

Pozdrawiam!!!
Krawat

[ wiadomość edytowana przez: Krawat dnia 2003-03-19 11:54:20 ]
  
 
Krawat, świetny link . Szczegółowo do-opisuje kody .
Co prawda u nas wyjścia A i B są w lewym dolnym rogu . Patrz : moje logo i mój wątek "KODY BŁĘDÓW ... " .
  
 
THX Moze to wynikac z obrocenia gniazda do gory nogami, bo chyba rozmieszczenie pinow podlug siebie jest identyczne...
  
 
Witam kolegów z Klubu ESPERO! Czytam Wasze fachowe wypowiedzi na temat kodów błędów i mam pytanie, bo jestem w tym zupełny laik. Gdzie wyświetla się ten kod po zwarciu dwóch pinów? Gdzie jest to gniazdko w którym trzeba zewrzeć te piny? Która lampka ma błyskać kiedy pokazuje błędy? Czy aby te kody zaczęły błyskać to nalezy tylko załączyć stacyjkę czy zapłon silnika? Może dla Was to naiwne i głupie pytania, ale nie miałem dotychczas do czynienia a ESPERO a jedynie z maluchem, a tam tego nie ma. Może w którymś linku jest to dokładnie opisane, ale mam kiepski modem i trudno mi znależć.
Pozdrawiam Wszystkich i proszę o pomoc bo zapala mi się ten kontur silnika w Espero 1500.
Mateusz - chłop z Mazur.
 
 
Wpisz w wyszukiwarce zaawansowanej : KODY , autor : Dariusz i znajdziesz mój wątek Złącze diagnostyczne i kody błędów .

Złącze jest po prawej stronie nóg przedniego pasażera i wygląda tak jak moje logo .
Jak czegoś nie będziesz wiedział to pisz .