Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2003-03-18 17:35:24 Byłem dzisiaj u gazowników, podłączyli skaner do kompa i wyskoczyły dwa błędy 32 i 23. Pojechałem bo miałem problem z kontrolką silnika podczas jazdy na benzynie!! Błędy oznaczają czujnik EGR i czujnik zasysanego powietrza ![]() ![]() ![]() 1. ile kosztuje czujnik EGR, 2. co się dzieje że na benzynie (na gazie nie ma tego problemu) wyskakuje błąd z czujnika którego nigdy w tym silniku nie było!!??!! ![]() ![]() ![]() ![]() Pomóżcie bo nie lubię takich nie wyjaśnionych spraw... Acha, panowie ONLY PETROL i NO LPG ![]() ![]() |
![]() Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2003-03-18 18:42:52 Ja też miałem kod 23 . To "czujnik temperatury powietrza lub jego obwód" . Espero 2.0 nie ma tego czujnika ?
U mnie kod 13 i 23 musi się brać z błędnego, zerowego napięcia podawanego , przez większość czasu jazdy, na sondę Lambda przez elektronikę gazu (dopiero większe otwarcie przepustnicy daje na LPG normalne napięcie na sondzie Lambda) . |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2003-03-18 19:28:20 Nie masz sie czym martwic. Wylacz EGR i po sprawie. ![]() |
![]() SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-03-18 20:43:10 Nie pamiętam kodu błędu, ale miałem problem z palącą się lampką "check engine". Po analizie na kompie stwierdzone właśnie uszkodzenie czujnika temp.powietrza w kolektorze dolotowym. Po jego wymianie (kosztował grubo ponad 100PLN) problem zniknął. Tak wiec w silniku 1.8 jest ów czujnik, co pozwala przypuszczac, że również jest on w 2.0. Co do zaworu recyrkulacji też komp coś wskazywał, ale gośc z serwisu DU twierdził, że to częste zjawisko i nie warto się nad nim zagłębiać. |
![]() Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2003-03-18 21:39:09 Spoko , czujnik EGR jest prawdopodobnie do wymiany, błąd z niego pojawia się jedynie na benzynie, instalacja odłącza kompa więc na gazie wskazania tego czujnika nie są przekazywane. Problem polega na tym że komp wskazuje jeszcze na błąd czujnika ciśnienia zasysanego powietrza ( czujnik taki posiadają 1.5GLX - to coś w rodzaju drucika w plastikowej rurze tuż przy puszcze filtru powietrza) którego to w silnikach 1.8 i 2.0 poprostu nie ma - potwierdzili to gazownicy i sam p.Sławek, przejrzałem z nim schemat instalacji i nie udało nam się go znaleźć... pytanie tylko czemu komp wykrywa problem z czujnika którego poprostu nie ma ![]() ![]() ![]() ![]() |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2003-03-18 22:18:27 Looki kazda instalacja gazowa - oprocz tej V generacji - nie korzysta z ustawien komputera.
Co do EGRu - ON JEST NIE POTRZEBNY !! Diacon - wylacz to badziewie ![]() |
![]() Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2003-03-18 22:49:21 KeyJey z tego co zrozumiałem z gwary gazowników EGR jest na gazie odłączony, ale na benzynie daje się we znaki ![]() |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-03-18 23:16:19 Z tego co sie orientuje to zawór EGR jest sterowany pneumatycznie podcisnieniem w kolektorze dolotowym. Gdy przepustnica jest zamknieta - podcisnienie jest duze i zawor sie otwiera, zapodajac do kolektora dolotowego spaliny z czwartego cylindra. Ustrojstwo to ma na celu zdaje sie li tylko zmniejszenie toksycznosci spalin i byc moze nieznaczne zmniejszenie zuzycia gasoliny
EGR nie jest czujnikiem tylko mechanizmem wykonawczym, wiec ewentualne bledy EGR komp wykrywa analizujac inne dane, np sonde lambda, czy MAP RS |
![]() Tomek-Mydlowski Warszawa | 2003-03-18 23:34:41
..wystepuje wyłącznie na benzynce....ale wi ne tego są przeróbki dokonane przy zakładaniu gassssuuuuuu ![]() ![]() ![]() ![]() |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2003-03-18 23:34:48 EGR nie jest uzaleznione od paliwa... otiwra sie tylko w momencie naciskania gazu... wiec nie ma znaczenia na czym jezdzisz.. to reaguje ta przepustnice tak jak napisal anonymous. |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-03-19 09:29:13 Tomek czekam cierpliwie na dzień kiedy napiszesz: "nie sądziłem ,że kiedyś to powiem, ale zagazowałem się" - wtedy my Panowie LPG RULEZ ![]() ![]() ![]() PS. w którymś z postów stwierdziłeś,że winą szybszego zużywania się silnika na gazie jest nieszczelny układ dolotu powietrza - zdopingowałeś mnie do zajęcia się tą sprawą - teraz jestem "szczelny" ![]() |
![]() Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2003-03-19 09:42:00 Z opisów kodów wynika jednak, że kod 23 to "czujnik temperatury powietrza lub jego obwód" .
"Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze lub jego obwód" to błąd 33 . |
![]() Krawat Audi a4 cabrio Warszawa | 2003-03-19 11:52:03 Panowie z tego co postudiowalem schematy alektryczne i poczytalem w necie:
- nie mylcie czujnika podcisnienia w kolektorze dolotowym (MAP- Manifol Air Pressure) z czujnikiem temperatury(MAT - Manifold Air Temperature). kod 23 jest to blad czujnika temperatury, a NIE podcisnienia. Poza tym KAZDE espero posiada takowy czujnik podcisnienia (MAP) - to ta mala czarna skrzyneczka, zawieszona na przegrodzie czolowej, obok wlotu powietrza do wentylacji. A teraz ja mam pytanie - z tego co wiem stosuje sie albo MAP czyli ten co wisi na przegrodzie, albo MAF - Mass Air Flow, czyli tzw przepływomierz, o którym pisał wcześniej Diackon. I teraz pytanie - czemu mam obydwa czujniki, zakładając, ze to co mowi Diackon jest prawda (czyli ze 1,5 ma taki czujnik) ![]() A jesli chodzi o EGR to RS napisał wszystko w tym temacie. AHA!!! duzo informacji o bledach i mozliwych powodach znalazlem KLIKNIJ TU To wszytsko niemalze to samo!!!, wlasciwie identyczne!!! a pozniej wejdzcie na glowna... Dla mnie byl to SZOK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam!!! Krawat [ wiadomość edytowana przez: Krawat dnia 2003-03-19 11:54:20 ] |
![]() Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2003-03-19 12:32:01 Krawat, świetny link . Szczegółowo do-opisuje kody .
Co prawda u nas wyjścia A i B są w lewym dolnym rogu . Patrz : moje logo i mój wątek "KODY BŁĘDÓW ... " . |
![]() Krawat Audi a4 cabrio Warszawa | 2003-03-19 13:00:43 THX ![]() |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-03-20 13:14:46 Witam kolegów z Klubu ESPERO! Czytam Wasze fachowe wypowiedzi na temat kodów błędów i mam pytanie, bo jestem w tym zupełny laik. Gdzie wyświetla się ten kod po zwarciu dwóch pinów? Gdzie jest to gniazdko w którym trzeba zewrzeć te piny? Która lampka ma błyskać kiedy pokazuje błędy? Czy aby te kody zaczęły błyskać to nalezy tylko załączyć stacyjkę czy zapłon silnika? Może dla Was to naiwne i głupie pytania, ale nie miałem dotychczas do czynienia a ESPERO a jedynie z maluchem, a tam tego nie ma. Może w którymś linku jest to dokładnie opisane, ale mam kiepski modem i trudno mi znależć.
Pozdrawiam Wszystkich i proszę o pomoc bo zapala mi się ten kontur silnika w Espero 1500. Mateusz - chłop z Mazur. |
![]() Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2003-03-20 15:37:49 Wpisz w wyszukiwarce zaawansowanej : KODY , autor : Dariusz i znajdziesz mój wątek Złącze diagnostyczne i kody błędów .
Złącze jest po prawej stronie nóg przedniego pasażera i wygląda tak jak moje logo . Jak czegoś nie będziesz wiedział to pisz . |