Konstrukcje wydechów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy jest u was ktoś kto potrafi wyliczyć układ wydechowy? Ja coprawda jestem posiadaczem Fiata DOHC ale chyba te samochody są stosunkowo podobne wiec mysle [Lada v Fiat 125]. Czy ktoś byłby w stanie pomóc mi w takich wyliczeniach.
  
 
znam kogoś kto potrafi. ale by to zrobił trzeba zdobyć jego zaufanie.
  
 
ja bym ci policzyl ale szczerze mowiac to nie mam czasu na to.masz dwa wyjscia:albo pozyczyc ksiazke z biblioteki,usiasc nad wzorami i policzyc samemu albo napisac do pawlusa zeby jemu sie zachcialo i pogadac za ile to zrobi
  
 
Nawet jak wyliczysz to efekt będzie i tak trochę inny niż oczekiwany... Nie wiem czy to takie ważne, żeby przewidzieć przy jakiej prędkości obrotowej jest najlepszy efekt. W moim przekonaniu wystarczy zrobić to "gładko" i spasować z głowicą. Bez żadnych strumienic , na końcu tłumik przelotowy. Układ 4-2-1 w tych silnikach jest optymalny-typ 4-1 trudniej upakować bez ingerencji w blacharkę. Dla uzasadnienia swojego sceptycyzmu powiem, że miałem "wyliczony" wydech 4-2-1 i zmierzone na hamowni efekty : mniej niż 2 KM w porównaniu z serią...
  
 
A ja zapytam jeszcze tak, do jakiego silnika miałeś liczony wydech? Bo mój silnik z serią ma chyba stosunkowo mało wspólnego ...
  
 
Cytat:
2005-10-03 23:31:17, Drag-On pisze:
A ja zapytam jeszcze tak, do jakiego silnika miałeś liczony wydech? Bo mój silnik z serią ma chyba stosunkowo mało wspólnego ...


Silnik Grzegorza też lekko odbiega od serii
  
 
Cytat:
2005-10-03 23:31:17, Drag-On pisze:
A ja zapytam jeszcze tak, do jakiego silnika miałeś liczony wydech? Bo mój silnik z serią ma chyba stosunkowo mało wspólnego ...



Mój silnik na pewno ma mało wspólnego z serią. Chyba tylko dźwignie zaworów zostały bez zmian...
No to tyle tytułem przechwałek...( Kiedy ja z tego wyrosnę??)

A liczenie wydechu budzi moją nieufność i tyle...Tylko metoda prób i błędów daje pewne wyniki. A poza tym jeszcze nawet najlepiej wyliczony wydech trzeba wykonać z dostępnych materiałów ( spróbuj kupić np. rurę 52mm) i zmieścić w konkretnych ograniczeniach komory silnika i podwozia...Ale przy naszych silnikach nie oczekiwałbym cudów nawet przy zegarmistrzowskiej precyzji...
Uważam, że kolektor podobny ( lub właśnie taki , tylko dopasowany) od poloneza GSI i rura 50-60mm zakończona przelotem to super rozwiązanie. Dla trwałości układu warto wstawić ( za skrzynią biegów) element elastyczny, który tłumi drgania .
Oczywiście można zlecić pracę inżynierom z Ferrari Oni podobno mają dzięki swoim wydechom przyrosty rzędu 250%...Ale przy 18000 obr/min.
  
 
Cytat:
2005-10-03 23:31:17, Drag-On pisze:
A ja zapytam jeszcze tak, do jakiego silnika miałeś liczony wydech? Bo mój silnik z serią ma chyba stosunkowo mało wspólnego ...


podaj dokładne parametry wałka, pojemność, zakres obrotów które chcesz poprawić... może coś się uda wykombinować
  
 
A więc tak obecnie mam silnik 1600 rozwiercony do pojemności 1800 na podwójnych weberach i wałkach od Halczyńskiego (plus kilka innych modów). Jak poznam dokładne parametry wałka to i powiem jaką wartość chce poprawić ale fajnie by było te graniczne, bo silnik i tak zaczyna fajnie jechac dopiero od 4000...
  
 
Cytat:
2005-10-04 16:24:36, Grzegorz2107 pisze:
Mój silnik na pewno ma mało wspólnego z serią. Chyba tylko dźwignie zaworów zostały bez zmian... No to tyle tytułem przechwałek...( Kiedy ja z tego wyrosnę??) A liczenie wydechu budzi moją nieufność i tyle...Tylko metoda prób i błędów daje pewne wyniki. A poza tym jeszcze nawet najlepiej wyliczony wydech trzeba wykonać z dostępnych materiałów ( spróbuj kupić np. rurę 52mm) i zmieścić w konkretnych ograniczeniach komory silnika i podwozia...Ale przy naszych silnikach nie oczekiwałbym cudów nawet przy zegarmistrzowskiej precyzji... Uważam, że kolektor podobny ( lub właśnie taki , tylko dopasowany) od poloneza GSI i rura 50-60mm zakończona przelotem to super rozwiązanie. Dla trwałości układu warto wstawić ( za skrzynią biegów) element elastyczny, który tłumi drgania . Oczywiście można zlecić pracę inżynierom z Ferrari Oni podobno mają dzięki swoim wydechom przyrosty rzędu 250%...Ale przy 18000 obr/min.


cudów się nie osiągnie,wielkiego wzrostu momentu i mocy też nie,ale można znacznie poprawić przebieg momentu,co da lepszą elactyczność i poprawi osiągi
  
 
A więc miałem podać dane moich wałków. No więc czasy 295* wznios 10,5 mm. Czy teraz ktoś pokusi się o pomoc?
  
 
Sam sobie policz


Masz tu wszystko: teoria
  
 
Cytat:
2005-10-12 17:04:58, janisz pisze:
Sam sobie policz Masz tu wszystko: teoria



Janisz ! Świetny artykuł wygrzebałeś! Moje wątpliwości po jego lekturze są jednak poważne: Autor zakłada, że fala w wydechu ma 512 m/s...Moze i ma, ale tylko na początku . W miarę oddalania się od zaworu wydechowego spowalnia. Dlatego też wszelkie wzory matematyczne jakie Grabowski tam zawarł są tylko magicznymi zaklęciami Żaden z nich nie bierze pod uwagę tego prostego faktu! Cały czas więc teoria na tym poziomie przegrywa z praktyką! I fachowiec , który czysto zrobi wydech "na wyczucie" osiągnie ten sam efekt .
  
 
Cytat:
2005-10-12 17:04:58, janisz pisze:
Sam sobie policz Masz tu wszystko: teoria

jakie smieszne cyferki i literki i do tego jeszcze te dziwne słowa
  
 
Cytat:
2005-10-12 19:48:51, arsen pisze:
jakie smieszne cyferki i literki i do tego jeszcze te dziwne słowa



I jestem pewien, że nikt w Polsce tych wzorów nie używa ...A nawet jak użyje, to nie jest w stanie zbudować wyliczonego wg nich wydechu zgodnego z teorią w 100% ...Do aut popularnych można kupić gotowe kolektory sportowe ( testowane i "wyliczone") , a do takich jak nasze pozostaje wesoła twórczość z niepewnym efektem końcowym...
  
 
Cytat:
2005-10-12 22:50:09, Grzegorz2107 pisze:
pozostaje wesoła twórczość z niepewnym efektem końcowym...

i tu cały urok .. toz to prawie jak sex z dziewica
  
 
Cytat:
2005-10-12 22:50:09, Grzegorz2107 pisze:
I jestem pewien, że nikt w Polsce tych wzorów nie używa ...A nawet jak użyje, to nie jest w stanie zbudować wyliczonego wg nich wydechu zgodnego z teorią w 100% ...Do aut popularnych można kupić gotowe kolektory sportowe ( testowane i "wyliczone") , a do takich jak nasze pozostaje wesoła twórczość z niepewnym efektem końcowym...


albo wyjazd na wschód po sprawdzoną w praktyce konstrukcię sportową
  
 
Cytat:
2005-10-13 07:32:50, Koliber_111 pisze:
albo wyjazd na wschód po sprawdzoną w praktyce konstrukcię sportową



Za ok. 550 $ komplet kolektorów ( wydech "spider" 4=1 i dolot pod dwa poziome gaźniki...) . Wschód, a ceny jak zachód

Masz jakieś tańsze możliwości?
  
 
Cytat:
2005-10-13 10:15:47, Grzegorz2107 pisze:
Za ok. 550 $

to bym sobie niezle łade zrobił
  
 
Nie wiem gdzie,ale ktoś już na forum wspominał,że liczony kolektor wydechowy 4-2-1 do łady można dostać u Goduli