Problemy z 405 SRI (obroty wariuja, duze spalanie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie mam problem z Peugotem 405 2.0 Sri auto jest z 93r. silnik z ukl. wtryskowym Magneti Marelli, auto strasznie duzo pali okolo 15l. na trasie LPG jak i benzyny. Przy ekonomicznej jezdzie. Zachowuje sie jakby brakowalo mu mocy, na benzynie jak puszcze gaz auto przez chwile ma obroty w normie, a po paru sekundach nagle wzrastaja do okolo 2000 i gwaltownie spadaja do 0 a auto gasnie, na gazie jest podobnie ale nie gasnie tylko obroty skacza od 500 do okolo 2000, Wymienilem juz sonde lambda, Map sensor, regulowalem komputer w warsztacie, i wszystko na nic caly czas jest tak samo. Prosze pomocy
  
 
witam: proponuję zacząć od przeczyszczenie silnika krokowego,póżniej sprawdzić czujnik sterujący przepustnicą i czujnik temperatury powietrza zasynanego - a na sam początek zrób tak
1-włącz zapłon
2-odłącz klemę minusową "-"
3-odczekaj koło 5-ciu minut
4-podłącz klemę
5-wyciągnij kluczyk ze stacyjki i po minucie odpal silnik
-jeśli to nie pomoże to sprawdz te rzeczy o których pisałem na początku
pozdro
  
 
tnx Zaraz sprawdze z tym odlaczaniem klemy pozdro
  
 
Po odlaczeniu klemy "-" tak jak pisales, autko teraz na benzynie utrzymuje obroty okolo 2000 przez jakies 15, 20s. a puzniej gasnie a na LPG obroty w granicach 1000 przez okolo 5s. puzniej wzrastaja na okolo 1500 i po chwili zaczynaja powoli spadac do 0 az gasnie.
Ps. silnik krokowy wiem gdzie jest niedawno go czyscilem, ale gdzie znajduje sie czujnik sterujący przepustnicą i czujnik temperatury powietrza zasynanego ??
  
 
to te dwa czujniki przy przepustnicy -sterujący nią to ten od góry po lewej stronie a czujnik powietrza jest kostka po prawej stronie na dole a sam czujnik wewnairz przepustnicy dojdziesz po kablu od kostki az do czujnika -jeśli to nie pomoże to nie mam pojęcia ale to coś z czujnikami bo komputer dostaje złe parametry i dlatego wariuje -sprawdziłbym jescze czujnik od ssania ale nie wiem gdzie ten sie znajduje-spróbuj jeszcze raz z klemą ale na dłuzej odłącz np.10min i wszystkie czujniki
-czujnik sterujący przepustnicą
-czujnik temperatury powietrza zasysanego
-czujnik ssania
-czujnik obrotów wału korbowego
należy też wyczyścić wszystkie kości połączeniowe od komputera też
te dwa pierwsze czujniki i czyszczenie kostek połączeniowych w komputerze też mozesz zrobić sam resztę warsztat ale dobry -goście muszą robić francuzy i naprawdę się na tym znać -ja takich mam ale nie wiem jak to daleko od Ciebie-choć jeżdzą tam wszyscy moi znajomi i to z całej polski -bo warto ale trzeba się umówić telefonicznie na termin- i mało siana zdzierają robią tylko francuzy i są mistrzami świata w tych autach - warsztat mają koło Głogowa w dolnośląskim z Poznania jakies 120 km -nie wiem skąd jesteś ale jesteś zainteresowany to dam namiary -narka
  
 
a i mieli ostatnio podobny problem ale w lagunie i okazało się że to czujnik obrotów wału korbowego - wiem bo wczoraj u nich byłem w swoim cacuszku robiłem silentbloki i swożnie wahacza i gadałem z kolesiami polecam ich na maxa.....
  
 
o kurde kolo glogowa to kawal drogi odemnie mozna powiedziec ze to drugi koniec polski bo ja mieszkam w Zambrowie na podlasiu, pomiedzy warszawa a bialymstokiem moze slyszales o jakims warsztacie dobrym w tych okolicach
  
 
niestety nie ja jestem z Jeleniej Góry i śmigam po zachodniej Polsce ,ale ludkowie śmigają do nich z całego kraju -moi kumple z Łodzi i nawet ze wschodu widziałem rezerwacje -jest to koszt żeby dojechać ja sam mam 130 km w jedną strone ale warto-już naciąłem się kilka razy na tym że chciałem zaoszczędzić i zrobić coś blisko -i więcej mi zepsuli niż naprawili- ale najpierw sprawdzto co pisałem
-było jakieś forum gdzie pisałi członkowie adresy dobrych warsztztów ,więc poszukaj na forum może jest jakiś dobry na wschodzie -mi się udało kiedyś trafić na dobrego fachowca w Kielcach,więc u Was też cos pewnie jest
pozdro
  
 
Wielkie dzieki za pomoc. Posprawdzam to oczym pisales i zobacze jak bedzie. Ja sam jestem mechanikiem z zawodu, ale czego mozna nauczyc sie w szkole niemajac dobrej praktyki. Pozdro i jeszcze raz wielkie dzieki
  
 
Witam. Dla ścisłości- czujnik ssania- koledze chodzi zapewne o czujnik temp. płynu chłodzącego. On podaje kompowi info o temperaturze silnika i w zależności od tego ustalana jest dawka paliwa. Czujnik ten [termistor] jest najczęściej w bloku w okolicy termostatu. Następnym b. ważnym czujnikiem jest sonda lambda, tutaj przydał by się oscyloskop do sprawdzenia. Trzecim "ważnym" jest sygnał z czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym tzw. MAP-sensora. W starszych tego nie było, były przepływomierze powietrza. Dla MAP-a b. ważna jest szczelność w obrębie kolektora ssącego a więc wszystkie węże, wężyki itp. Nie może zasysać lewego powietrza bo MAP wariuje. Pozostałe czujniki mają mniejsze znaczenie.
Do sprawdzenia cz. temp. [również powietrza zas.]wystarczy omomierz i tabela z charakterystyką czujnika.
Do lambdy oscyloskop w ostateczności woltomierz.
Z MAPem więcej zachodu. potrzebny jest wakuometr i tabela napięć przy określonym podciśnieniu.
A na początek: luzy na zaworach, świece, wyczyścić przepustnicę, filtry paliwa i pow.
Pozdr.
  
 
wszystko się zgadza dokładnie o te czujniki chodi na temat sondy i MAP-a się nie rozpisywałem gdyż w pytaniu była informacja że te dwa są już wymienione- stąd opis tych pozostałych -dzięki za doprecyzowanie
pozdrawiam
  
 
Dzieki za dodatkowe informacjie, jutro od rana zaczynam z nim walczyc Jezeli jeszcze ktos ma jakies pomysly to bardzo prosze o informacjie. Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje
  
 
Witam dosazukalem sie jeszcze jednej zeczy w moim aucie, z wtyczki od komputera wystaje jakis niepodlaczony kabel (zulto-zielony) a w samej wtyczce jakby brakowalo trzech pinow. Moze ktos wie co to za kabel i gdzie sie powinien znajdowac, moze to przez niego sa te problemy, bo teraz wogle niemam wolnych obrotow na benzynie puszczam gaz i odrazu gasnie.
  
 
ten kabel to masa od komputera ma być podłączony do komputera do jednej ze śrub mocujących komputer do takiej betalowej płyty (podstawy) która jest wsuwana w obudowę komputera (tą plastykową najczęściej po lewej stronie bo te śruby są 3 zrobiłem zdjęcie ale nie wiem jak go tu załączyć -podaj adres e-mail to Ci wyślę na zdjęciu widać jedną śrubę i ten kabel -ma on być przykręcony do tej śruby -u Ciebie ona nie powinna być taka długa ja poprostu wszystkie śruby wymieniłem na nowe i dałem dłuższe
pozdro
  
 
moj adres be_ny@op.pl
  
 
i jak działa? -to mogła być przyczyna-a te piny że ich kilka brakuje w kostce do komputera ,to tak ma być
pozdro
  
 
No niestety nadal niemam wolnych obrotow, juto bede wyciagal przepustnice i czyscil wszystko co sie da Pozdro
Ps. Dostales instukcjie obslugi do 405?? bo ja jeszcze jej niemam.
Pozdro
  
 
JA TEŻ NIE ALE ŚCIĄGNĄŁEM Z NETU PRZEZ E-MULE- Z TYM ŻE NIE MA DO MOJEJ WERSJI -WIĘC SZUKAM DALEJ BO JA POTRZEBUJĘ OPIS DO TYLNEGO ZAWIESZENIA HYDROPNEUMATYCZNEGO I NAPĘDY TYLNEJ OSI- A W TEJ INSTRUKCJI CO MAM TEGO NIE MA
NARA
JAK DOJDZIESZ O CO CHODZI TO DAJ ZNAĆ BĘDZIE KOLEJNE DOŚWIADCZENIE CO MOGŁO PAŚC ALE STAWIAM ŻE TO CZUJNIK OBROTÓW WAŁU KORBOWEGO JEST PRZY KOLE ZAMACHOWYM TAKI MAGNESIK-ALE SPRAWDZ WSZYSTKO KOSTKI WTRYSKÓW , KABLE WYSOKIEGO NAPIĘCIA CO SIE DA POWODZENIA....
  
 
ok masz instrukje na poczcie

sory wszystkich za wielkie litery -
  
 
Witam,
na 99% stawiam na silnik krokowy. Swoją drogą jestem ciekaw jak go czyścicie (jeśli bez rozbierania go, to zapomnijcie o tym), mam taki motor pod maską i przerabiałem temat silnika krokowego (a w zasadzie jego czyszczenia i smarowania). Tylko rozebranie go może przynieść efekt, i to tylko w przypadku gdy nie jest nadmiernie wytarte przednie prowadzenie osi wirnika.
Chłopcy z Maneti Marelli zawalili sprawę bo tył wirnika (od strony złącza elektrycznego) jest łożyskowany a część przednia niestety nie. Nawet panewki nie dali, tylko kręci się plastik po plastiku i wyciera z jednej strony taki owal, co z kolei prowadzi do nie osiowej pracy wirnika i trudności z jego obrotami. To z kolei sprawia, że czop mający za zadanie otwieranie i zamykanie kanału powietrznego blokuje się w dowolnym położeniu i : jeśli zamyka dopływ powietrza silnik gaśnie na wolnych obrotach, a jeśli za bardzo go otwiera to obroty pływają jak w temacie.
Miło mi jeśli byłem pomocny.
Pozdrawiam
Piotr